Kaip bėgioti, kad svoris greičiau kristų

Stebiesi, kad tavo aktyvumas nepakito ir mityba išlikusi tokia pati jau ne vienerius metus, tačiau svoris su amžiumi tik didėja? Nieko labai keisto. Senstant medžiagų apykaita sulėtėja, todėl tau teks susitaikyti su faktu, kad tuo toliau, tuo sunkiau pavyks atsikratyti susikaupusių papildomų kilogramų.

Ką daryti? Viskas labai paprasta – padidinti savo fizinį aktyvumą! O šį kartą kalbame konkrečiai apie vaikščiojimą ir bėgiojimą.

Sunku prisiversti? O tu pabandyk! Tavo organizmas – kaip kompiuteris. Jis prisitaiko prie tavęs, greitai išmoksta komandas ir pripranta prie dažnai vykdomų užduočių. Mes vaikštome visą gyvenimą – lėčiau ar greičiau, taigi kūnas prie to pripratęs. Lygiai taip pat jis priprastų ir prie padidinto fizinio krūvio, tiesiog kurį laiką reikėtų įdėti daugiau pastangų ir prisiversti, o po kelių mėnesių pats organizmas kiekvieną dieną reikalautų veiklos.

Mokslininkai svorio metimą efektyviu vadina tik tada, kai jis dingsta negrįžtamai. Vadinas netekti riebalų masės taisyklingai žmogus gali tik sveiku būdu. Bėgimas iš tiesų gali padėti numesti svorio, tačiau didžiulę įtaką rezultatams turi tempas bei intervalai.

Kalifornijos universiteto Energetikos departamento Labaratorijos tyrimų grupė atliko eksperimentą, kurio metu išsiaiškino, jog tie žmonės, kurie rinkdavosi greitą ėjimą ar kuo lėtesnį bėgimą, sudegindavo daugiau riebalų masės, o tie, kurie rinkdavosi sprintinį bėgimą, degindavo ne riebalus, o energiją bei raumenų masę. Pastebėta, jos lengvesnio sudėjimo žmonės, ypač vyrai, netgi priaugdavo svorio.

Taigi, kaip judėti, kad svoris kristų efektingai? Pastovumas. Aktyvumas. Kantrybė. Tai trys taisyklės, nuo kurių turėtum pradėti. Nereikalauk iš savęs visko čia ir dabar. Įvertink savo fizines galimybes ir pradėk nuo mažesnių tikslų: šiandien – vienas kilometras, kitą savaitę – jau trys, po mėnesio – visi penki.

Bėk tokiu tempu, kad galėtum ištverti bent jau 40 minučių. Riebalų deginimas prasideda tik po 30 minučių nuolatinio raumenų darbo. Iki tol organizmas degina glikogeną – kepenų išskiriamą medžiagą. Kuomet glikogeno atsargos baigiasi, energiją tenka pasiimti iš riebalų. O juk toks ir yra tavo tikslas! Kad ir kaip norėtųsi ilgiau pamiegoti, jeigu nori numesti svorio, bėgiok būtent rytais, nes tuomet treniruotės būna pačios efektyviausios. Pusvalandį prieš sportą būtinai išgerk stiklinę vandens, o po bėgimo gerk tiek, kiek norisi.

Jeigu esi rimtai pasiryžusi, gali išbandyti labai efektyvų metodą – intervalinį bėgimą, kuris susideda iš aktyvių ir pasyvių periodų. 100 metrų eik sparčiu žingsniu, tuomet dar 100 metrų bėk ristele ir galiausiai 100 metrų bėk sprintu, iš visų jėgų kiek tik turi. Po to vėl grįžk prie lėto bėgimo ir keisk jį greitu, išlaikydama tokius pačius atstumus.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis