Kaip metant svorį neprarasti gražios krūtinės

Visos moterys žino atsakymą į klausimą, kurioje vietoje svoris krenta pirmiausia. Žinoma, kad tikrai ne nuo pilvo ar klubų. Pagal galiojantį „kiaulystės dėsnį“ – pirmiausia nukenčia krūtinė. Jau po pirmos dietos laikymosi savaitės galėsi pakeisti liemenėlės dydį, bet džinsų – tikrai ne. Kaip kovoti su tokia neteisybe?

90 proc. moters krūtinės sudaro riebalinis audinys. Gamtos taip jau sutvarkyta, kad šis audinys apsaugo pieno liaukas nuo traumų ir temperatūrų skirtumų, o taip pat atlieka ir atsarginės maisto „talpyklos“ funkcijas žindymo laikotarpiu. Pavyzdžiui, jeigu moteris nesuvartoja pakankamo kiekio kalorijų.

Įdomu tai, kad krūtinės riebalinio audinio dydis nepriklauso nuo bendro riebalų kiekio moters organizme. Tai reiškia, kad lieknutės merginos gali turėti mažas pieno liaukas bei daug „riebaliukų“ krūtinėje ir priešingai, stambios moters krūtinėje gali būti mažas riebalų kiekis. Tai priklauso nuo paveldėjimo ir genetikos, o ne nuo mitybos.

Išvada labai paprasta: kuo krūtinės riebalinis sluoksnis didesnis, tuo krūtinė labiau sumažės, laikantis dietos.

Yra nemažai atvejų, kuomet stambaus sudėjimo merginų pieno liaukos iš prigimties yra didelės. Tokio varianto ko gero trokšta visos moterys, nes tokia krūtinė niekada nesumažės. Menopauzės laikotarpiu riebalinis audinys užpildo pieno liaukų vietą, todėl moterims, perkopusioms per keturiasdešimt metų ir nusprendusioms lieknėti, greičiausiai nepavyks išlaikyti norimos krūtinės formos ir dydžio.

Vis tik riebalinis audinys nėra vienintelis svarbus faktorius, nuo kurio priklauso krūtinės grožis. Krūtinės viduje yra elastingi raiščiai, kurie ir palaiko krūtinę. Jie vadinasi Kuperio raiščiais ir yra atsakingi už krūtinės formą bei tonusą. Šie raiščiai netenka savo elastingumo veikiami tokių faktorių kaip amžius, liemenėlės nesegėjimas, aktyvūs fiziniai pratimai (pavyzdžiui, bėgimas ir šuoliukai).

Jeigu pasiryžai mesti svorį ir nori maksimaliai išlaikyti nepakitusį krūtinės dydį, įsidėmėk keletą svarbių taisyklių:

1. Pamiršk drastiškas dietas ir iškrovos dienas, jos daro blogą įtaką jungiamųjų audinių elastingumui. Tavo pasirinkimas turėtų būti teisinga mityba, atsisakymas miltinių patiekalų, saldumynų ir vėlyvos vakarienės. Tokiu būdu svoris kris lėčiau, tačiau organizmas bus sveikesnis, o krūtinė išliks graži.

2. Rinkis baltyminį maistą, kuris skatina kolageno gamybą, tuo pačiu stiprina raumenis ir gerina audinių elastingumą.

3. Gerk proteininius kokteilius, jie labai padeda kolageninei odos pluoštų sintezei.

4. Įsigyk geros kokybės, brangią, bet idealiai tau tinkančią liemenėlę. Tai būtina sąlyga, jei nori užtikrinti tinkamą krūtinės palaikymą ir gražią jos formą.

5. Jeigu tavo krūtinė didesnė nei C dydžio, nepiktnaudžiauk šuoliukais ir bėgimu. Prioritetą teik jėgos pratimams, jogos, pilateso ar kalanetikos užsiėmimams.

Vyrauja nuomonė, neva krūtinę padidinti galima atliekant specialius pratimais. Deja, tai nėra tiesa. Pačioje krūtinėje raumenų nėra, jie išsidėstę aplink ją ir tarnauja jos palaikymui. Todėl, net kilnodama 200 kg štangą, pačios krūtinės nepadidinsi.

Yra pratimų, kurie padeda stiprinti aplink krūtinę esančius raumenis ir palaiko krūtinės tonusą. Šiuos pratimus būtina daryti metant svorį tam, kad pati moteriškiausia kūno dalis išliktų stangri ir daili. Juk svarbiausia grožis, o ne dydis.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis