Ką daryti, kad kalorijos degtų greičiau

COSMO pateikia 11 būdų, kaip sudeginti kuo daugiau kalorijų ir nepersitempti.

Laužyk mankštos rutiną

Jau pati neatmeni, kiek metų darai tuos pačius įkyrėjusius pratimus... Vadinasi, tavo raumenys priprato prie vienodų judesių, ir šių veiksmingumas sumažėjo. Paįvairink savo mankštą ir pažadink apsnūdusius raumenis: mink dviračio pedalus, greitą ėjimą keisk plaukimu. Treniruotes papildžiusi naujais pratimais ar išbandžiusi kitą sporto šaką, kūną priversi gerokai paplušėti, kad atlaikytų neįprastą apkrovą. Rezultatas: greitesnė medžiagų apykaita.

Vartok pakankamai baltymų

Be abejo, esi girdėjusi, kad derėtų valgyti mažiau angliavandenių ir daugiau baltymų. Tai nėra tušti žodžiai: saldžius traškučius, džiūvėsius bei sausainius pakeitusi liesa mėsa, žuvimi, soja bei pupelėmis gali suliesėti. Baltymų struktūra yra sudėtingesnė nei angliavandenių, todėl juos virškinant sunaudojama daugiau energijos. Užvalgius organizmas sušyla: atsiranda vadinamasis šiluminis maisto poveikis. Kita vertus, baltymingu maistu taip pat negalima piktnaudžiauti. Dietologų teigimu, baltymai turi sudaryti 15-20 procentų kasdienio raciono.

Stiprink raumenis

Seniai aišku: kuo didesnė raumenų masė, tuo greitesnė medžiagų apykaita. Ir nesvarbu, ar tuo metu sportuoji, ar drybsai ant sofos. Kol kas negali pasigirti išlavintais raumenimis? Tad griebkis svarmenų: tyrimų duomenimis, po mankštos su svarmenimis, 22-35 metų moterų medžiagų apykaita visą dieną buvo greitesnė. Vadinasi, saldainis, suvalgytas po mankštos, sudega greičiau nei prarytas nesimankštinus. Verta paplušėti!

Daugiau judėk

Stalo barbenimas, plaukų sruogos sukimas ant piršto, kambario matavimas žingsniais.... Šie įkyrūs vaikino ar bendradarbės įpročiai tave tiesiog veda iš kantrybės? Tačiau žinok: tokie veiksmai irgi degina kalorijas. JAV buvo atliktas 8 savaičių tyrimas. Jo dalyviai kasdien papildomai suvartodavo po 1000 kalorijų, tačiau svorio priaugo tik kai kurie. Išlaikiusieji liekną figūrą turėjo bendrą bruožą: buvo vietoje nenustygstantys judruoliai. Pavyzdžiui, 68 kg sveriantis žmogus minutę mindžikiuodamas nuo vienos kojos ant kitos sudegina 3,1 kalorijos, judindamas kompiuterio pelytę – 1,5 kalorijos, o nuolat muistydamasis kėdėje – 1,9 kalorijos. Per visą dieną susidaro ne taip ir mažai.

Venk alkoholio

Geriant alkoholį riebalai, užuot kaip kuras išnešioti po visą kūną, ima kauptis kepenyse. Vadinasi, jie ne sudega, o lieka organizme. Todėl jei svajoji apie grakščias fomas, nesisvaigink.

Kaitaliok mankštos intensyvumą

kaitaliodama treniruotės tempą gali stebuklingai pagreitinti medžiagų apykaitą. Įprastai mankštindamasi įterpk keletą trumpų, bet smarkiai širdies darbą spartinančių pratimų: porą minučių greitai pabėgiok, palakstyk laiptais, pašokinėk. Šie intarpai padės greičiau pasiekti įspūdingų rezultatų.

Valgyk dažnai, bet po nedaug

Kam valgyti tris kartus per dieną, jei gali užkrimsti keturis ar daugiau sykių? Valgydama dažniau (kas tris keturias valandas), bet mažomis porcijomis labiau įkaitinsi organizmą. Valgant greitėja medžiagų apykaita, nes virškindamas kūnas degina kalorijas. Be to, jei reguliariai maitinsiesi, niekad nejusi pjaunančio alkio.

Gerai išsimiegok

Kai būni pervargusi, tavo organizmui trūksta energijos savo funkcijoms atlikti. Efektyviai deginti riebalus – taip pat. Tyrimų duomenimis, miego trukmę sumažinus nuo aštuonių iki keturių valandų, sutrinka organizmo gebėjimas perdirbti angliavandenius, todėl nenumaldomai ima augti svoris. Deja, dauguma žmonių nuolat neišsimiega. Taigi, išsiaiškink, kiek valandų poilsio tau reikia, kad jaustumeisi geriausiai pailsėjusi.

Mėgaukis kava

Negali gyventi be kavos? Geros naujienos tau: kofeinas sukelia šilumos efektą ir dėl to greitėja medžiagų apykaita. Tyrimai parodė, kad išgėrus puodelį kavos organizmas valandą sparčiau degina kalorijas. Vis dėlto neperlenk lazdos – negerk daugiau nei du tris puodelius per dieną.

Daryk rytinę mankštą

Jei dieną pradėsi nuo mankštos, priversi kūną sudeginti daugiau kalorijų. Kodėl? Todėl, kad rytą širdis dirba lėčiausiai, vadinasi, tie patys pratimai pareikalaus iš tavęs didesnių pastangų, taigi ir energijos daugiau supleškinsi.

Gerk vandens kiek telpa

Visiems kūno audiniams reikia vandens – tik tada organizmas gali funkcionuoti. Kai trūksta skysčių, nepakankamai greitai skaidomi riebalai. Kenčiant troškulį lėtėja kraujo apytaka, vadinasi, maistingosios medžiagos raumenis pasiekia per ilgesnį laiką. Todėl nenumok ranka į begalę kartų girdėtą patarimą: per dieną išgerti ne mažiau kaip 8 stiklines vandens.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis