Nemoku kurti santykių – mintis apie skyrybas manęs niekuomet nepalieka

(1)

Tau su juo gera, tačiau kiekvieną kartą susidūrus su santykių problemomis pirmiausia pagalvoji apie skyrybas. Pažįstama situacija? Tuomet skaityk toliau.

„Pirmasis santykių pusmetis man – tikra kančia. Jis neatsakė į žinutę? Viskas, nori skirtis! Kaip tik todėl laikausi distancijos ir vos pasirodžius pirmiesiems atšalimo požymiams nutraukiu romaną”, – pasakoja mūsų skaitytoja.


Emocinis pažeidžiamumas


Vargu ar pulsi atvirauti su nauju mylimuoju. Santykių pradžia – jau ir taip didelis išbandymas. Bijai, kad visi tavo švelnūs jausmai ir nuoširdūs norai bus sutrypti, atstumti ar išjuokti. Pažeidžiamumas – būsena, kai jautiesi nesaugi esamu laiku ir nesi tikra dėl ateities. Beveik kiekvienas žmogus bijo suartėti su nepažįstamu žmogumi, ir tai normalu.


Psichologijos profesoriaus Jeffry Simpsono teigimu, tai – instinktyvi reakcija: tu vengi situacijų, kuriomis tau gali būti padaryta žala. Galimų santykių rizikų sąrašas begalinis: agresija, tarpusavio sąveikos stygius, išdavystė, priklausomybė nuo partnerio, atstumas. Štai kodėl kiekvienas naujas romanas lydimas nerimo ir blogos nuojautos. O jei dar prisideda skaudi vaikystės patirtis (tėvai išsiskyrė, buvo šalti ar diktatoriški, apskritai augai vaikų namuose), konfliktai su bendramoksliais ar įsimylėjimų traumos, smegenys be paliovos primena: Būk nuolat pasirengusi kovai! Jei kas nors nuskriaustų, bėk!


Psichologijos mokslų daktarės Geraldine Piorkowski teigimu, artumo baimė – tik vienas iš emocinio pažeidžiamumo aspektų. Kitas – konfliktinis elgesys, kai į bet kurią situaciją reaguojama jautriau, nei ji yra to verta. Žmogus, kartą įgijęs sunkios negatyvios patirties, įgyja išmokto atsargumo. Kai kyla grėsmė, kad išgyvenimai vėl pasikartos, psichika reaguoja režimu Bėk arba kovok! Štai kodėl tu dažnai demonstruoji dvi pagrindines elgesio strategijas – vengimą arba agresiją.


Kaip tai įveikti?


Pradėk rašyti dienoraštį

Turi sužinoti, kas tau darosi. Reikės mažiausiai savaitės, kad suprastum, kokią strategiją renkiesi vengdama suartėti. Gal persivalgai, gal apgaudinėji, gal užsilaikai darbe – bet koks elgesys, peržengiantis normos ribas, liudija vengimą. Gali būti, kad pastebėsi, kad tai būdinga ne tau, o partneriui.


Patikrink savo adekvatumą

Susėsk su drauge (dar geriau – dviem) ir išklok, kas tau neduoda ramybės. Dėl emocinių ypatumų ne visada gali suprasti, koks vyro elgesys normalus, o koks kelia įtarimų, todėl jautriai reaguoji į smulkmenas, tačiau ilgai nepastebi išdavystės. Nuomonė iš šalies padės suprasti, kaip iš tiesų klostosi santykiai.


Paprašyk to, ko tau reikia

Nors to labiausiai ir bijai, būtent pokalbiai suartina žmones. Bent jau paaiškink, kas tavo širdyje dedasi, pasakyk, kad kiekvienas šaltas atsakymas, praleistas skambutis, netesėtas pažadas tave žeidžia. Suformuluok, kokio dėmesio tau reikia. Tik nekalbėk valstybės kaltintojo tonu.


Išspjauk negatyvą

Įsivaizduok pačią pesimistiškiausią įvykių raidą ir emociškai tai išgyvenk. Paverk, papyk, pabūk agresyvi, šiurkšti – tokia, kokiai tau norisi būti. Kitas būdas – sukrėsti jausmus: apsilankyk bokso treniruotėje, koncerte, klube. Bet kur, kur galėtum parėkauti ir pajudėti. Įsidėmėk: kuo labiau save gniauži ir kovoji su emocijomis, tuo stipriau jos tave griauna.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis