Psichologas atskleidė vieną požymį, išduodantį artėjančias skyrybas

Pasipykote, nuleidote garą ir vėl susitaikėte - o kam nebūna? Tačiau kartais ne viskas taip paprasta - nuoskaudos kaupiasi, nutylėti dalykai pradedi lįsti į paviršių ir ilgai puoselėti santykiai, regis, slysta iš rankų. 

Psichologas Johnas Gottmanas daugybę metų tyrinėja santykių klausimus ir, kaip pats tikina, 94% tikslumu gali nuspėti artėjančias skyrybas. Per ne vienerius praktikos metus Gottmano kabinete apsilankė tūkstančiai porų. Jo akivaizdoje jie pykdavosi, rėkdavo, aiškindavosi santykius ir į paviršių iškeldavo pačius slapčiausius savo išgyvenimus. Tad analizuodamas savo pacientų elgesį, psichologas išskyrė keturis esminius skyrybas prognozuojančius elgesio bruožus, kuriuos jis vadina „Keturiais Apokalipsės raiteliais“:


1) Nuolatinė partnerio kritika net ir kasdieniuose dalykuose

2) Nepagarba arba panieka, išreiškiama sarkazmu, cinizmu ar pašaipomis

3) Gynybinis elgesys - pasiteisinimai ar įsijautimas į aukos vaidmenį, dažniausiai naudojami kritikai išvengti ar esamai situacijai apversti aukštyn kojomis

4) Atsiribojimas ir nenoras spręsti situacijos, dažniausiai pasibaigiantis paprasčiausiu nesikalbėjimu


Anot daktaro Gottmano, pačią didžiausią žalą santykiams daro antrasis punktas - įvairiais būdais išreiškiama nepagarba antrajai pusei. „Kuomet jūsų santykiuose atsiranda nepagarba, ilgainiui nustojate pastebėti geruosius savo partnerio bruožus. Kartais sunku prisiminti net ir vieną teigiamą jo charakterio pusę ar poelgį“ - paaiškina psichologas ir lygina šį reiškinį su infekcija, kuri negydoma gali turėti labai rimtų komplikacijų. 


Johnas Gottmanas atkreipia dėmesį, kad nepagarba santykiuose gali būti išreiškiama pačiomis įvairiausiomis formomis - vieni linkę atvirai ir sarkastiškai kritikuoti, kiti tai daro subtiliau - savo nepasitenkinimą partneriu demonstruoja kūno kalba ar tam tikrais gestais, pavyzdžiui, akių vartymu. 


„Tu ir vėl pamiršai įjungti skalbimo mašiną? Tiesiog neįtikėtina, kaip galima būti tokiu tinginiu“ - kaip vieną iš paniekos antrajai pusei pavyzdžių pateikia psichologas. Daktaras Gottmanas tokiomis situacijomis rekomenduoja suvaldyti savo emocijas ir pasistengti viską tą patį pasakyti kita forma: „Suprantu, kad buvai užsiėmęs, bet būk geras, kai aš užtrunku darbe, nepamiršk įjungti skalbimo mašinos“. 


Darbas su santykiais, tai visų pirma darbas su savo emocijomis - sako psichologas. Negatyviomis emocijomis nieko nepasieksi, tik nuodysi ne tik ne tik partnerį, bet ir pati save.


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis