Išmok suvaldyti konfliktines situacijas (10 naudingų patarimų)

Ne vietoje numestos kojinės, neišplauti indai, neatsargiai leptelėtas žodis... Įžiebti konfliktą kartais gali ir visiškos smulkmenos. Nusibodo durų trankymas ir nekalbadieniai? Tuomet metas kažką keisti. Ir pradėti reikia ne nuo kito, o nuo savęs pačios! Štai keletas patarimų, padėsiančių užgesinti pykčio kibirkštis!

1. Išmok kontroliuoti savo emocijas.

Konstruktyvus dialogas nebus sėkmingas, jei kuris nors iš jūsų bus agresyviai nusiteikęs. Nebent, tavo tikslas yra emociškai išsikrauti, tuomet rėkauk kiek nori! Priešingu atveju pirmiausia nusiramink, o tuomet pradėk pokalbį.

Suvaldyti savo emocijas nėra taip jau sudėtinga, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio. Pabandyk į situaciją pažvelgti iš šalies. Įsivaizduok, kad žiūri filmą. Taip, tau gaila pagrindinio herojaus, tačiau jis – tai ne tu, todėl situaciją galima išanalizuoti ramiai. Galbūt iš pirmo karto nepavyks atsiriboti nuo jausmų ir mąstyti racionaliai, bet juk svarbiausia – treniruotis.

2. Neprisigalvok to, ko nėra.

Mes, moterys, turime tikrai lakią vaizduotę, kuri neretai pakiša koją. Tarkim, jei vyras penktadienio vakarą užtrunka darbe, nepulk fantazuoti apie žavingą šviesiaplaukią jo bendradarbę. Pasistenk išsiaiškinti, kodėl tu dėl to taip pergyveni ir ką jauti iš tikrųjų. Greičiausiai visos neigiamos emocijos kyla iš baimės jo netekti. Kai šiek tiek nurimti, pabandyk įsivaizduoti, kad durys atsidaro ir įeina jis. Ko tau labiau norėtųsi tą akimirką – aprėkti jį ar apkabinti? Pirmuoju atveju – toliau tramdyk emocijas. Nebijok pasakyti vyrui, kad pergyvenai dėl jo. Jis turėtų tai prisiminti ir ateityje perspėti apie savo vėlavimus.

3. Pasirink tinkamą laiką pokalbiui.

Suirzęs žmogus gali pasakyti tai, ko nenorėtų, vien tam, kad sukeltų pykti kitiems, todėl visuomet atkreipk dėmesį tiek į savo, tiek į jo nuotaiką. Tavo tikslas – išsiaiškinti santykius, o ne sukelti skandalą ir išprovokuoti konfliktą.

4. Kovok su priežastimi, o ne su pasekme.

Išrėkti visą savo nepasitenkinimą – paprasčiausias variantas, suteikiantis trumpalaikį palengvėjimą, tačiau neduodantis jokios realios naudos. Nepamiršk, kad kiekviena pasekmė turi savo priežastį, todėl vertėtųv aptarti ir spręsti ją, o ne patį kivirčą. Tai gerokai paspartins problemos sprendimą.

5. Neprimink praeities.

Atmink, pradėti pyktis, primenant dar ir buvusias nuodėmes, neverta. Apsiribok tuo, kas įvyko būtent tą akimirką.

6. Nekaupk problemų.

Neleisk problemoms kauptis, spręsk jas nedelsiant ir nepamiršk penktosios taisyklės. Jei atleidai jo nuodėmę, neturėtum į ją baksnoti pirštu kiekvieną kartą, kai tik iškils naujų nesusipratimų.

7. Neužgniaužk savyje nuoskaudos.

Apie nuoskaudas kalbėk ramiai, neisterikuodama. Nereikia nuoskaudų ilgai laikyti savyje – kuo greičiau išsikalbėsi, tuo greičiau jos atlėgs. Tik svarbiausia savo mintis ir jausmus dėstyti nuosekliai. Nepamiršk, kad vyrų ir moterų logika dažnai labai skiriasi, todėl nieko nuostabaus, kad tai, kas tau atrodo visiškai nesuprantama, jam bus įprastas dalykas. Kol apie tai nepasakysi, jis net nesupras!

8. Nesileisk būti įžeidinėjama.

Tai labai svarbu. Įžeidinėjimai gali tapti dar viena galimo konflikto priežastimi. Jei pokalbio metu pajunti, kad situacija tampa sunkiai kontroliuojama, giliai įkvėpk, ramiai pasakyk, kad toks bendravimo būdas tau nepriimtinas ir jei reikės - tiesiog išeik.

9. Neironizuok.

Atmink, kad kartais net ne žodžiai, o tiesiog intonacija, kuria jie būna ištarti, gali įžeisti pašnekovą.

10. Neisterikuok.

Ar žinai, kad isterika laikoma viena manipuliacijos formų? Nors tai pagankamai galingas ginklas, problemos sprendimui jis, deja, nepadės.

Kaip elgtis tokioje situacijoje, jei konflikto iniciatore nesi tu ?

Tam, kad tikrai nepasakytum kažko nereikalingo, prisemk pilną burną vandens ir lauk, kol vyras išsakys viską, ką galvoja. Jei vandenį netyčia nurytum, prisisemk dar. Žmogus negali ilgai kalbėti pats su savimi. Jam tai turėtų greitai nusibosti ir jis nutils. O pačią situaciją aptarkite vėliau, kai jis nusiramins.

Jeigu jis ant tavęs rėkia, pabandyk jį apkabinti ar net pabučiuoti. Vargu ar po to jam dar norėsis toliau pykti. Taip pat galima pokalbį pasukti kita linkme. Paprašyk jo paduoti stiklinę su vandeniu ar, tarkim, uždaryti orlaidę.

Frazė, ištraukta iš konteksto, praranda savo pirminę prasmę. Nereikėtų kabinėtis prie atskirų žodžių, juk tuomet skandalas taps neišvengiamas.

Nepamiršk, kad ne visada pykčio priežastimi esi tu. Galbūt jo sudirgimo priežastis – nemalonumai darbe, nesutarimai su draugais ar įžūlus aplinkinių elgesys. Juk ne viskas sukasi tik aplink tave.

Atmink, pasirinkus teisingą taktiką, bet kurią agresiją galima numalšinti. Svarbiausia – žinoti kaip tai padaryti.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis