Vyrai ieško gražių, o moterys - perspektyvių

Ar kada pagalvojai, kokią didelę įtaką mums daro tiesioginė ir netiesioginė reklama? Ne tik parduotuvėje, bet ir santykiuose! Renkantis partnerį, kitų žmonių nuomonė gali būti ohoho kokia svarbi galutiniam tavo sprendimui, nors pati to galbūt net nesuprasi.

Ar esi ką nors girdėjusi apie taip vadinamą problemos pateikimo efektą? Štai tau puikus gyvenimiškas pavyzdys: „90 proc. mažiau riebalų turintis hamburgeris“ skamba kur kas patraukliau nei „10 proc. riebumo hamburgeris“. Kai tenka rinktis vieną iš dviejų vienodų variantų, dauguma žmonių pasirinks tą, kuris skamba pozityviau. Kaip parodė Konkordijos universiteto tyrimai, lygiai toks pats principas galioja ir renkantis partnerį.

Profesoriaus G.S.W. Lorje atliktų tyrimų rezultatai buvo publikuoti žurnale Evolution and Human Behavior. Tyrimo rezultatai atskleidžia, kad renkantis gyvenimo partnerį, iš šalies daroma įtaka labiau veikia moteris, nei vyrus. „ Kai kalbama apie antros pusės pasirinkimą, moterys aktyviau reaguoja į negatyviąją informacijos pusę. Tai susiję su evoliuciniu fenomenu, kuris dar vadinamas tėvų indėlio teorija“, – dėsto Saad’as Lorje. „Pasirinkus vyrą, kuris bus blogas medžiotojas ir prastas tėvas, laukia rimtos pasekmės tiek pačios moters gerovei, tiek ir jos palikuonims. Atsižvelgdamos į tai, moterys turi itin atsakingai vertinti neigiamai pateiktą informaciją“.

Kad įrodytų savo hipotezę, profesorius Lorje pasiūlė šimtams jaunų vyrų ir moterų sudalyvauti tyrime. Kiekvienam dalyviui buvo pateikti pozityviai ir negatyviai suformuluoti potencialių partnerių aprašymai, nors iš esmės šios charakteristikos buvo identiškos. Pavyzdžiui: „Septyni iš dešimties jį pažįstančių žmonių mano, kad jis geras žmogus“ (pozityvus apibūdinimas) ir „Trys iš dešimties jį pažįstančių žmonių mano, jog jis piktas žmogus“ (negatyvus apibūdinimas).

Vadovaudamiesi šešiomis raktinėmis charakteristikomis, mokslininkai atliko problemos pateikimo efekto testą. Dvi iš jų pasirodė svarbesnės vyrams, dvi – moterims, o dvi abiems lytims buvo vienodai svarbios:

●     Gražus kūnas (svarbiau vyrams)
●     Gražus veidas (svarbiau vyrams)
●     Perspektyvus uždarbi (svarbiau moterims)
●     Ambicingumas (svarbiau moterims)
●     Gerumas (vienodai svarbu tiek vyrams, tiek moterims) 
●     Protas (vienodai svarbu tiek vyrams, tiek moterims)  

Mokslininkai vertino tiek teigiamus, tiek neigiamus partnerių apibūdinimus, beje tiek ilgalaikių, tiek trumpalaikių santykių kontekste. Dauguma moterų prisipažino, kad jos greičiausiai nesusitikinėtų su vyru, kuris būtų apibūdintas neigiamai. Moterims problemos pateikimo efekas stipriau išreikštas buvo partnerio ambicijų ir darbo užmokesčio perspektyvų atvejais, kai tuo tarpu vyrai daugiau dėmesio skyrė fiziniam patrauklumui.

Beje, kad jau prakalbome apie išvaizdą, tikriausiai smalsu sužinoti, kaip vyrukai įvertina moters grožį. Štai Amerikos psichologai tvirtina, kad vyrų ir moterų išvaizdą smegenys vertina skirtingai. Kai žiūrime į vyrus, matome tik bendrą vaizdą, o štai vyrai moterų išvaizdą vertina dalimis.

Nebraskos universiteto mokslininkai daro prielaidą, kad tai gali būti susiję su moters, kaip seksualinio objekto, įvaizdžiu. Juk ir reklamose, kuriose kaip masalas panaudojamas moters kūnas, dažniausiai išskirtinai pabrėžiamos atskiros kūno dalys, pavyzdžiui, liemuo, krūtinė, užpakaliukas. Būtent šios kūno dalys nuolatos akcentuojamos, todėl pasąmonėje moters kūno atvaizdas užsifiksuoja kaip atskiri vaizdai, kurie tik vėliau sujungiami į bendrą visumą.

Be abejonės, visoms aktualu, kuri kūno dalis pirmiausia atsiduria vyrų dėmesio centre. Priešingai, nei tu tikriausiai pagalvojai: tai nėra krūtinė! Tyrėjai apklausė 1000 vyrų, iš kurių 700 tvirtino, kad pirmiausiai žiūri į moters akis, o tuomet įvertina jos šypseną.

Bet stereotipai neatsiranda iš niekur, taigi krūtinė užėmė garbingą trečiąją vietą! Įvertinę akis, šypseną ir krūtinę, vyrai žiūri... Ne, ne į užpakaliuką, kaip tikriausiai pagalvojo dauguma, o į plaukus ir moters svorį. Tiksliau, numanomą svorį pagal jos sudėjimą. Vėliau ateina metas kojoms ir aprangai. O štai užpakaliukas liko tik aštuntoje vietoje.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis