6 sveikatai naudingos priežastys mėgautis kava

Nedaug pasaulyje yra gėrimų, kurie keltų tiek malonių asociacijų – namus pripildantis kavos kvapas savaitgalio rytais, mylimojo atneštas puodelis į lovą, pertraukėlė tarp darbų ar susitikimas su drauge. Kava yra tai, kas malonu, džiugina ir kvepia.

Kavos ir kavos aparatų parduotuvės „Kavos draugas“ kavos ekspertas Tautvydas Gurskis sako, kad lietuviai kasmet išgeria vidutiniškai apie 4,5 kilogramo kavos. Ir šis skaičius auga. Kol vieni ginčijasi, kad kavą reikėtų išbraukti iš dienos raciono, vis daugiau mokslininkų randa įrodymų, kad kavą gerti...sveika. Nepiktnaudžiaujant ir išgeriant ne daugiau 3-4 puodelių kavos per parą, kofeinas gali būti net labai naudingas.


Tad prisipilk puodelį kavos – štai 6 priežastys, kurios leis tau ja mėgautis be sąžinės graužaties.


Gausi antioksidantų


Tyrimai rodo, kad skrudintos kavos pupelės turi beveik tiek pat polifenolių – antioksidantų, saugančių kūno ląsteles nuo laisvųjų radikalų sukeliančių pažeidimų, – kaip kakava ar arbata. Dar daugiau – kavos puodelis turi daugiau antioksidantų nei porcija aviečių, apelsinų ar stiklinė vynuogių sulčių. Prieš kelerius metus paskelbtas tyrimas teigia, kad kavoje esantys antioksidantai gali apsaugoti net nuo medžiagų apykaitos sutrikimų.


Kai kurie tyrimai tvirtina, kad kavos mėgėjas (geriantis nuo 1 iki 3 puodelių per dieną) turi mažesnę riziką patirti insultą nei apskritai negeriantys kavos dėl šiame gėrime esančių antioksidantų poveikio.


Turi būtinų organizmui vitaminų ir mikroelementų


Ryte išgėrusi puodelį kavos organizmą papildysi įvairiais vitaminais ir mikroelementais. Viename puodelyje yra 11 proc. vitamino B (kitaip – riboflavino), 6 proc. vitamino B5, 3 proc. kalio ir magnio bei 2 proc. vitamino B3 visos dienos normos! Kava taip pat turi mangano bei fosforo. Jei per dieną išgeri porą puodelių, šie rodikliai šokteli dvigubai.


Saugo nuo Alzheimerio ir įvairių tipų vėžio


Įvairūs tyrimai tvirtina, kad kava gali mažinti Alzheimerio bei Parkinsono ligų, taip pat įvairių tipų vėžio riziką. Kavos mėgėjai gali net iki 65 proc. sumažinti riziką susirgti Alzheimerio ir nuo 32 iki 60 proc. – Parkinsono liga. Štai „The Washington Post“ paskelbta analizė kavos gėrimą sieja su net iki 20 proc. sumažėjusia daugelio vėžinių susirgimų, įskaitant krūties, storosios žarnos, gaubtinės žarnos, gimdos gleivinės ir prostatos, rizika.


Kelia nuotaiką ir padeda kovoti su depresija


Kofeinas padidina energijos lygį, mažina nuovargio jausmą ir kelia nuotaiką. Negana to, 10 metų trukęs tyrimas parodo sąsajas, jog tarp kavą geriančių moterų savižudybių skaičius yra gerokai mažesnis. Įdomu tai, kad eksperimentas vykdytas su medicinos seselėmis, o jų darbas išties ne pats lengviausias tiek fiziškai, tiek psichologiškai.


Pastebėta ir tai, kad žmonės, kurie kavą gerti mėgsta anksti ryte, jaučiasi kur kas energingesni, yra malonesni aplinkiniams ir yra labiau patenkinti gyvenimu. Tad jeigu iš pat ryto kyla noras raukytis, gal tau tereikia puodelio kavos?


Gali leisti ilgiau džiaugtis gyvenimu


Be minėtų ligų prevencijos, kofeinas siejamas su mažesne staigios mirties nuo infekcijų, sužeidimų, insulto, kvėpavimo takų ligų rizika. Tai ypač pastebima su antrojo tipo debetu. Šia liga sergantiems kavos gėrėjams staigios mirties rizika gali sumažėti net iki 30 proc. Nors didžiausias teigiamas poveikis pastebėtas tiems tyrimuose dalyvavusiems žmonėms, kurie išgeria bent 4 puodelius per dieną, net nedidelės dozės kofeino turi teigiamą poveikį ilgaamžiškumui.


Padeda kovoti su antsvoriu


Mokslininkai linkę manyti, kad kavoje yra biologiškai aktyvių medžiagų, kurios padeda reguliuoti kūno svorį. Štai per dieną 2–3 puodelius kavos išgeriančios 20–44 metų moterys turi 3,4 procentais mažiau riebalų. Be to, kofeinas siejamas su pagalba deginant riebalus. Nenuostabu, kad kofeino yra daugelio lieknėjimui skirtų maisto papildų sudėtyje.


Neįtikėtina, bet įprastas juodos kavos puodelis turi daug skonio ir kvapo, tačiau kalorijų – vos 2–10. Tiesa, jų kiekis keičiasi radikaliai, kavą skaninant cukrumi, sirupais, riebiu pienu ir grietinėle. Štai late kava jau turi 100 kalorijų, o „mocha“ (kava su pienu ir šokoladu) – net 210 kalorijų.


Nori mažiau kaloringo kavos gėrimo? „Kavos draugas“ kavos ekspertas Tautvydas Gurskis siūlo cukrų bent kartais pabandyti pakeisti žiupsneliu cinamono ar kardamono, įlašinti šlakelį vanilės ekstrakto, o užsimanius sveikesnio kavos gėrimo, atstojančio desertą, išbandyti kavos kokteilį su apelsinų sultimis.


Tam reikės:


  • Puodelio juodos kavos, atvėsintos iki kambario temperatūros
  • Šlakelio šviežiai spaustų apelsinų sulčių
  • Pusės šaukštelio medaus


Sumaišyk visas sudėtines dalis, įmesk keletą ledukų kubelių ir turi puikų gaivinantį ir sveiką vasaros kokteilį.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis