Savaitgalį keliaujame į Kino pavasarį: trys pasakojimai maištininkėms

Tikrasis pavasaris kasmet ateina ne nutirpus sniegui ar atgal į spintą padėjus kumštines pirštines – jį, šįkart daugiau nei … filmų pavidalu, atneša tarptautinis kino festivalis Kino pavasaris. Asmeniškai, pats svarbiausias dvi savaites trunkančios kino šventės bruožas – laisvė. Laisvė kalbėti apie tai, kas džiugina, skaudina ar… retkarčiais verčia sukelti revoliuciją. Taigi, artėjančio pavasario proga, trumpai apie tris filmus-festivalio favoritus, pasakojančius įsimintinas maištininkių istorijas

Lyčių kova (Battle of sexes, rež. Jonathan Dayton, Valerie Faris, 2017 m.)

Amerika. Septyniasdešimtieji. Populiariausia teniso transliacija žmonijos istorijoje, prie ekranų pritraukusi 90mln žiūrovų. Tik, šįkart, įprastos žaidimo taisyklės šiek tiek pakeistos, todėl aikštelėje varžosi vyras ir moteris - pirmoji pasaulio moterų raketė Billie Jean King prieš buvusį vyrų teniso čempioną Bobby Riggs. Filme sportininkę įkūnija Emma Stone, žiūrovams gerai pažįstama iš juostų Nepaprastas Žmogus-Voras, Tarnaitė ar Kalifornijos Svajos, o seksizmu garsėjantį tenisininką – Steve Carell, geriausiai žinomas kaip aktorius, atlikęs Michael Scott vaidmenį amerikiečių seriale Biuras. Mažosios Mis bei Lūšnynų milijonieriaus kūrybinės komandos bendradarbiavimo rezultatas kviečia atsigręžti į praeito amžiaus istorinę kovą, neprarandančią savo aktualumo net praėjus keturiasdešimčiai metų. Net jei nemėgstate teniso, tai – nuostabi pažintis su Billie Jean King – feministe, aktyviai kovojančia ne tik už merginų, bet ir visų nelygybę patiriančių žmonių teises, niekada neprarandančios entuziazmo ir kviečiančios savo veiksmais pralenkti laiką.

Silvana (Silvana - Väck mig när ni vaknat, rež. Mika Gustafson, Olivia Kastebring, Christina Tsiobanelis, 2017 m.)

Silvana Imam – švedų reperė, užaugusi lietuvės mamos ir iš Sirijos kilusio tėčio šeimoje. Lesbietė, feministė, anti rasisistė kūrėja hip hopo pagalba pasakoja autobiografiškas istorijas, apie imigracijos, socialinės nelygybės bei meilės moterims patirtį. Vis dėlto filmas ne tik kviečia sužlugdyti patriarchatą – tai ir jautrus menininkės, kylančios žvaigždės bei mylinčios merginos portretas, dokumentuojantis laikotarpį nuo pirmosios šlovės 2014m. iki 2016m. Juosta seka Silvaną protestuose, užkulisiuose, koncertuose, fotosesijose bei asmeninėje erdvėje, taip leisdamas žiūrovui pamatyti ne tik kūrėjos gyvenimo fasadą, bet ir intymią kasdienybę. Tai ir stiprios kovotojos, ir pažeidžiamo – nuogo, pavargusio ar įsimylėjusio – žmogaus paveikslas. Todėl Silvana – proga išgirsti gyvą maištingų tekstų kūrėjos ir įkvepiančios asmenybės balsą. Ne veltui originalus dokumentinio filmo pavadinimas - Pažadink mane, kai atsibusi – dar kartą primenantis apie kiekvieno asmens sąmoningumo ir socialinio aktyvumo svarbą.

Madmuazelė Paradis (Mademoiselle Paradis, rež. Barbara Albert, 2017 m.)

Alissa Walser knygos Mesmerized įkvėpta ir vienos iš įdomiausios jaunosios kartos austrų režisieriės, scenaristės bei aktorės Barbara Albert sukurta Madmuazelės Paradis istorija perkelia žiūrovus į XVIIIa. Vieną tam, kad papasakotų talentingos pianistės bei artimos Mocarto draugės Marios Theresios von Paradis gyvenimo istoriją. Nuo mažumės akla mergina yra ne tik muzikali vunderkindė, bet ir itin jautri bei ori asmenybė. Vis dėlto tėvams baiminantis neregės dukros keliamos naštos ir abejotinų galimybių susirasti sutuoktinį, jie nusprendžia patikėti Paradis gydymą nepatikrintais alternatyviais metodais dirbančiam gydytojui Mesmer. Stebuklo ar medicininių naujovių dėka, mergina iš lėto pradeda atgauti regėjimą. Vis dėlto galimybės matyti kaina tampa virtuozės gebėjimo groti praradimas, atvedantis veikėją į sudėtingą pasirinkimą – gyventi tamsoje, turint neįkainojamą dovaną, ar atsisakyti jos, vardan seniai prarasto regėjimo? Ši istorinė drama tyrinėja ne tik vieno asmens istoriją, bet ir tuometinę visuomenę - sukaustytą stereotipų, varžančią savo narių laisvę ir moterį verčiančią tapti tik bejėge marionete kitų žmonių rankose. Kalbėdama apie praeitį, romantiškas rokoko laikotarpio erdves ir tamsią aristokratų kasdienybę vaizduojanti juosta, sugeba atgręžti žiūrovų žvilgsnį ir į esamojo laiko konfliktus.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis