Kaip atsigauti po avarinės situacijos?

Kelyje išsisukai iš avarinės situacijos? Džiaugiesi, bet vargu ar puikiai jautiesi: tave tebepurto patirtas stresas. Sėdint prie vairo reikia jo atsikratyti kuo greičiau.

„Su šia problema susiduria visi vairuotojai: kiekviena nenumatyta situacija kelyje kardinaliai keičia psichologinę ir fiziologinę žmogaus būseną, – teigia psichologas Jevgenijus Genkinas. – Kaip patrakusi pradeda plakti širdis, sutrinka kvėpavimas, pradeda drebėti keliai, išsprogsta ir išsausėja akys ir pan. Tokios būsenos vairuoti automobilį – net labai rizikinga.“ Kad atsikratytum patirto streso padarinių ir susikauptum, psichologas siūlo sulėtinus greitį, o dar geriau – sustojus šalikelėje atlikti keletą pratimų.

Grąžink normalų kvėpavimą ir širdies ritmą. Lėtai ir giliai pro nosį įkvėpk oro. Įkvėpusi akimirką kvėpavimą sulaikyk, tada taip pat lėtai pro nosį iškvėpk.

Atpalaiduok veido raumenis. Sudėk lūpas vamzdeliu ir keletą sekundžių jas taip laikyk, tada atleisk. Pakelk antakiuskuo aukščiau ir pabūk taip keletą sekundžių. Jei sustojai šalikelėje arba prie šviesoforo – stipriai užmerk akis, o tada lėtai atmerk.

Sukoncentruok mintis. Sustojusi lėtu žvilgsniu vieną po kito apžiūrėk daiktus, esančius šalia tavęs, į vieną kitą įsižiūrėk atidžiau, patyrinėk jų formą ir padėtį.

Atsikratyk nerimo. Geriausiai tokiu atveju padeda fizinis krūvis, tad sustojusi šalikelėje išlipk iš automobilio ir trumpai pavaikščiok.

Pamiršk, kas įvyko. Kalbėkis su pakeleiviu, jei važiuoji viena – paskambink kam nors telefonu. Svarbiausia – pokalbis turi būti ne apie ką tik įvykusį incidentą, o apie ką nors kita, pavyzdžiui, apie artimiausius planus, artėjančias atostogas ir pan.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis