Kokie triukai naudojami maisto parduotuvėse?

Kiek kartų tau gyvenime yra taip buvę, kad užbėgi į parduotuvę tik pieno, o ir vėl išeini su pilnu krepšeliu ir išleidusi tikrai ne porą litų. Nieko nuostabaus, juk vos įžengusi į parduotuvę, iš karto patenki į gudrią spąstų raizgalynę, skatinančią pirkti net ir tai, ko tau galbūt visai nereikia.

Ką gi, pabandykime virtualiai pasivaikščioti po parduotuvę ir išsiaiškinti, kodėl neretai joje išleidžiame visai ne tiek, kiek suplanavome.

Sunkūs vežimėliai

Ši priemonė buvo sukurta JAV dar 1930 metais. Žinoma, be jokių piktų kėslų, tiesiog tam, kad pirkėjui būtų patogu. Kaip paaiškėjo, vežimėlis yra pati geriausia priemonė paskatinti pirkti daugiau, juk stumdyti jį visai nesunku, o ir dideliame vežimėlyje įmestos kelios prekės nekelia minties, kad gal jau per daug? Čia tas pats, kas su maistu: besilaikantiems dietos patariama maistą dėtį į mažesnes lėkštes, tuomet maisto atrodys kur kas daugiau, nei atrodytų didelėje lėkštėje. Žinoma, jei atėjai tik batono, greičiausiai rinksiesi krepšiuką. Bet ar atkreipei dėmesį, kad dabar beveik visose parduotuvėse atsiradę ir vežiojami krepšeliai? Vėlgi, esą pirkėjo patogumui... Bet vargu, ar tikrai tik tam.

Vaisiai ir gėlės prie įėjimo

Ak, koks malonas pirmas vaizdas, įžengus į parduotuvę: žydinčios gėlės ir prinokę, spalvingi vaisiai. Tai savaime skatina laimės hormono dopamino išsiskyrimą organizme. Pasijauti pakylėta, labiau atsipalaidavusi, laimingesnė, nei buvai prieš kelias sekundes, o tai – labai svarbus dalykas apsipirkinėjant! Juk būdama subjurusios nuotaikos tikrai nenorėsi lakstyti nuo lentynos prie lentynos.

Pieno produktai – pačiame gale

Protingas pardavėjas žino, kad pieno produktus reikia laikyti kuo toliau nuo įėjimo. O kaip gi kitaip, jei tai – reikalingiausia ir dažniausiai perkama prekė, dėl kurios praktiškai kiekvienas pirkėjas pražingsniuos per visą patalpą, o tuo pačiu galbūt susivilios ir kitomis prekėmis? Juk kol nematai, tol nereikia, bet jei jau akis užkliuvo...

Siauri praėjimai ir lėta muzika

Ar atkreipei dėmesį, kad prekybos centrų praėjimai tokie siauri, kad vos prasilenkia du vežimėliai? Tai tikrai ne atsitiktinumas. Visų pirma, būdami mažesnėje erdvėje, žmonės lėčiau juda į priekį, antra – su vežimėliu sunku apsisukti, todėl paėmęs reikiamą prekę, pirkėjas greičiausiai judės į priekį. Kokia nauda? Jis pamatys visas toje eilėje esančias prekes ir galbūt susigundys ką nors nusipirkti.

Atkreipk dėmesį ir į tai, kad dažniausiai parduotuvėse skamba pakankamai rami muzika. Pirkėjas nesąmoningai prisitaiko prie ramaus ritmo, todėl niekur neskuba ir daugiau laiko praleidžia parduotuvėje, rinkdamasis prekes. Be to, nuo ramios melodijos smegenys atsipalaiduoja ir lengviau atkreipia dėmesį į ryškius dalykus. O juk akcijų užrašai parduotuvėse tiesiog iš tolo šviečia...

Triukas 0,99 ir kiti

Senas ir visiems pabodęs triukas, kuomet kaina rašoma be vieno cento (4,99 vietoj 5) – vis dar veiksmingas. Nors realiai visi suvokiame, kad vienas centas nieko nereiškia, vis dėlto pasąmonei šiokia tokia įtaka padaroma, taigi prekė mums atrodo pigesnė. O štai kitas triukas, naudojamas beveik visose parduotuvėse – kur kas gudresnis. Senoji kaina etiketėje nurodoma mažu šriftu, tačiau perbraukiama labai ryškiai, o šalia dešinėje pusėje nurodoma naujoji kaina, kur kas didesniu ir ryškesniu šriftu. Įsigilinus į kainų skirtumus, greičiausiai paaiškėtų, kad nuolaida – labai menkutė, bet mūsų smegenys visą šią informaciją apdirba kaip patrauklų paveiksliuką, o ne kaip aritmetikos užduotį. Todėl dažniausiai paimi ne pirmo būtinumo prekę, norėdama sutaupyti, nors to taupumo ne kažin kiek ir gaunasi.

Prekės – akių lygmenyje

Užeik į parduotuvę ir įsitikink: brangiausios prekės visuomet išdėstomos akių lygyje, kad pirkėjui būtų paprasčiausia jas pastebėti. Vienintelė išimtis – saldainiai. Dažniausiai patys brangiausi būna sudėti žemiau, kad būtų vaikų akių lygyje. Paprasta, bet gudru, tiesa?

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis