10 taisyklių, kurias verta įsiminti lieknėjant

Jei nori numesti svorio arba palaikyti esamą, turi įsiminti keletą nesudėtingų, tačiau naudingų patarimų. Pavyzdžiui, vakare valgyti baltymus, nes angliavandeniai virsta riebaliukais.

1. Ryte išgerk 2 stiklines vandens, po 10 minučių – 2 šaukštus alyvuogių aliejaus, o jau tuomet, po 15 minučių sėsk pusryčiauti.

2. Po valgio bent pusę valandos nevertėtų nieko gerti.

3. Geriausias mitybos režimas – valgyti kas 3 valandas, nedidelėmis porcijomis. Būtų puiku, jei maitintumeisi derindama produktus – baltymus ir angliavandenius valgytum atskirai. Tuomet maistas greičiau susivirškins ir „neis į kūną“. Štai kaip skirstomi produktai:

- Pirmoji grupė – tai baltyminiai produktai. Patarimas: niekuomet nevalgyk dviejų ar daugiau baltyminių produktų vienu metu. Pavyzdžiui, dvi mėsos rūšis gali derinti, o mėsa ir kiti baltymiai produktai netinka. Pienas – apskritai atskiras produktas, nederantis su niekuo.
- Antroji grupė – tai daugiausiai augaliniai produktai, kuriuose yra ir maistinių medžiagų, ir fermentų jų išskaidymui.
- Trečioji grupė – tai angliavandeniai, skirtingos cukraus ir krakmolo rūšys. Derinti keleto rūšių krakmolus taip pat nepatartina. Be to, krakmolingi produktai neturėtų būti maišomi su saldikliai – cukrumi, sirupais ir t.t.

4. Pamiršk taisyklę nevalgyti po 18 valandos. Jei eini miegoti vėlai, tarkim 12 valandą nakties, alkana išbūsi 6 valandas ir dar visą naktį, kol miegosi. Paskutinį kartą pavalgyti reikėtų likus 3 valandoms iki miego.

5. Po 16 valandos stenkis valgyti tik baltyminius produktus. Vakare suvalgyti angliavandeniai virsta riebaliukais ant tavo kūno.

6. Ilgas kramtymas – vienas iš būdų ilgiau mėgautis maistu, pasisotinti nuo mažesnės porcijos (sotumo jausmas ateina per 20 minučių) ir dar padėti organizmui lengviau suvirškinti gautą maistą. Pabandyk paskaičiuoti, kiek kartų sukramtai vieną kąsnį. Gali likti nustebusi, nes per pietus dauguma iš mūsų skuba ir kramto maždaug 10 kartų, o reikėtų 30!

7. Norisi atsidaryti šaldytuvą ir pasiieškoti užkandžių? Stop! Prieš tai padaryk 20 pritūpimų, 20 atsilenkimų ir išgerk stiklinę vandens. Fizinis aktyvumas numalšina alkį. Vis dar norisi ką nors įsimesti į burną? Ką gi, skanaus! Bet bent jau būsi šiek tiek pasportavusi.

8. Kartą per valandą nedideliais gurkšneliais išgerk stiklinę vandens. Apskritai, įprask vandenį laikyti šalia savęs, kad galėtum nuolatos gurkšnoti. Jei kas kartą vandens reikės eiti įsipilti, greičiausiai aptingsi ir jo tiesiog negersi. O nuolatos gurkšnodama alkį jausi tikrai silpniau.

9. Namuose visuomek turėk mėgstamų vaisių ir daržovių. Jie bus tavo užkandis. Pavyzdžiui agurkai – visai nekaloringi, o puikiai nuslopina alkį. Jei norisi saldėsio – susipjaustyk apelsiną, vieną bananą, kivi ir sumaišyk su šaukštu jogurto. Sotu, skanu, sveika.

10. Nusistatyk sau ribas. Jei turėsi tikslą tiesiog numesti 10 kilogramų, greičiausiai palūši vidury tikslo siekimo. Geriau viską matuoti laikotarpiu. Pavyzdžiui, prisižadėk sau teisingai maitintis savaitę laiko. Juk tai visai nedaug! Praeis savaitė – išsikelk naują tikslą. Ir svorį matuokis ne kasdien, o būtent kas savaitę.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis