Kokios spalvos vaisius ir daržoves rinktis?

Ar esi girdėjusi, kad skirtingos spalvos maisto produktai daro skirtingą poveikį tavo sveikatai? O ar kada nors pagalvojai, kodėl vaisiai ir daržovės būna skirtingų spalvų?

Viskas dėl fitonutrientų – augalinės kilmės organinių medžiagų, kurios pasižymi stipriomis antioksidacinėmis savybėmis, apsaugančiomis organizmą. Mokslininkai teigia, kad gamtoje yra daugiau nei 30 tūkstančių fitonutrientų, galinčių suteikti vaisiams ir daržovėms 5 pagrindines spalvas: raudoną, geltoną/oranžinę, žalią, baltą bei mėlyną/violetinę. Taigi, keliaudama į parduotuvę atkreipk dėmesį, kokios spalvos produktus tau vertėtų rinktis.

Balta. Šviesūs vaisiai reguliuoja cukraus kiekį kraujyje ir skatina širdies veiką, mažina kraujo spaudimą. Į savo racioną nepamiršk įtraukti: bulvių, ropių, krienų, česnako, žiedinių kopūstų (kalafiorų), baltųjų ridikėlių, svogūnų, bananų, kriaušių.

Raudona. Šios spalvos produktai būtini širdies ir kraujagyslių sistemai, jie stiprina imuninę sistemą. Į savo racioną nepamiršk įtraukti: raudonųjų paprikų, pomidorų, ridikėlių, vyšnių, raudonųjų slyvų, raudonųjų vynuogių, granatų, braškių, greipfrutų, spanguolių, aviečių, arbūzų.

Geltona. Saulės spalvos vaisiuose ir daržovėse gausu antioksidantų, sulėtinančių senėjimo procesą. Be to, jie naudingi akims. Į savo racioną nepamiršk įtraukti: moliūgų, geltonios paprikos, morkų, persikų, abrikosų, citrusinių vaisių, mangų.

Mėlyna. Tamsūs vaisiai ir daržovės svarbūs kraujotakos sistemai, jie padeda kovoti su vėžio ląstelėmis. Į savo racioną nepamiršk įtraukti: baklažanų, juodųjų serbentų, mėlynių, gervuogių, figų.

Žalia. Palaiko normalų ląstelių augimą, padeda kaulams išlikti stipriems. Žali produktai itin naudingi vaikams ir pagyvenusiems žmonėms. Į savo racioną nepamiršk įtraukti: špinatų, kopūstų, cukinijos, agurkų, krapų, petražolių, kalendros, salotų, žaliųjų paprikų, vynuogių.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis