5 žingsniai, padėsiantys atsisakyti mėsos


Tik nepagalvok, kad bandome tave paversti vegetare. Šis straipsnis skirtas toms, kurios jau nusprendusios iš savo raciono išbraukti mėsą. Kokie privalumai? Organizmas išsivalys nuo toksinų, normalizuosis virškinimas, jausiesi energingesnė. Žinoma, tik tuo atveju, jei tavo maisto racionas net ir be mėsos išliks pakankamai įvairus.

Pirmas žingsnis: prieš kardinalius mitybos pokyčius organizmą reikia parengti, kad jis nepatirtų streso ir nepradėtų streikuoti. Surenk kelias iškrovos dienas, pavyzdžiui, vieną dieną valgyk tik daržoves, kitą – vaisius. Geriau, jei tai bus pavienės dienos, t. y. vieną dieną pakeisk mitybą, o kitą vėl grįžk prie senosios. Po poros dienų pabandyk iš naujo. Pirmąją savaitę atsisakyk tik raudonos mėsos (kiaulienos, avienos, jautienos ir dešrų). Gali valgyti paukštieną, žuvį, kiaušinius ir pieno produktus.

Antras žingsnis: tavo organizmas nepatyrė streso, nes vis dar gavo mėsos. Dabar jau metas atsisakyti ir paukštienos. Valgyk daržoves, košes, šviežius ir džiovintus vaisius, miltinius patiekalus, pieno produktus ir svarbiausia – tau dar liko žuvis!

Trečias žingsnis: mėsa iš tavo mitybos raciono pilnai išbraukta, tačiau organizmas reikalauja vitaminų ir mikroelementų, kuriuos pasisavindavo iš mėsos. Taigi dabar svarbiausia nepamiršti produktų, kuriuose yra daug baltymų ir geležies (pupelės, sojos, riešutai), kalcio (pieno produktai, šparagai, kopūstai, razinos, kiaušiniai), cinko (grikiai, kukurūzai, jūros gėrybės), vitamino B12 (sojų varškė, sojos mėsa).

Ketvirtas žingsnis: jau porą savaičių tu visiškai nevalgai mėsos. Jokių kepsnių, kotletukų ir dešrelių. Nesistebėk, jei kartais tu jų labai užsinorėsi, net ir jausdamasi visiškai soti. Problema slypi ne alkyje, o mitybos įvairovėje. Dabar pats metas praplėsti savo receptų sąrašą ir kaskart išbandyti ką nors naujo. Žinoma, jei valgysi vien košes ar salotas – mėsą tikriausiai sapnuoti pradėsi! Yra daugybė fantastiškų vegetariškų receptų. Vieną dieną pasigamink makaronų, sūrio ir daržovių apkepą, kitą dieną pasilepink blyneliais su vaisių, daržovių ar varškės įdaru, trečią dieną išsikepk žuvies arba pasigamink salotų su jūros gėrybėmis.

Penktas žingsnis: nekankink savęs per prievartą. Jei po 3-4 savaičių jauti, kad labai nori bent gabalėlio mėsos, suvalgyk! O toliau jau pati suprasi, ar grįžti prie senosios mitybos ar vis dėlto tai tebuvo mažutė pagunda. Kai kurie po ilgo laiko vėl suvalgę mėsos, pasijaučia energingesni ir žvalesni, o kiti priešingai – apsunksta. Tavo organizmas pats pasakys, kas jam geriau. Tereikia į jį įsiklausyti.

Tikrai ne visi sutiktų, kad vegetariška mityba yra sveika, taigi, šiek tiek faktų už ir prieš vegetarizmą!

Pliusas: „British Medical Journal“ publikavo 13 metų vykusio tyrimo, kuriame sudalyvavo 11 000 žmonių, rezultatus. Paaiškėjo, kad vegetarai turi 40% mažesnę tikimybę susirgti bet kurios formos vėžiu ir 30% mažesnę tikimybę susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis.

Minusas: iš viso egzistuoja 22 amino rūgštys, iš kurių 8 organizmas pats negali pagaminti: jos pasisavinamos tik iš maisto. Atsisakius mėsos, galimybė pasisavinti reikiamas medžiagas sumažėja, todėl labai svarbu sureguliuoti savo mitybos racioną.

Pliusas: Amerikos medikų asociacijos duomenimis, nuo 90 iki 97% mirčių, kurias sukėlė širdies ligos, galima buvo išvengti, pasirinkus vegetarišką mitybą.

Minusas: Italijos mokslininkų tyrimai rodo, kad žmonės, atsisakę mėsos, tačiau nepakeitę likusių savo mitybos įpročių, kenčia nuo baltymų, vitaminų ir geležies trūkumo.

Pliusas: Amerikos mokslininkai ištyrinėjo 400 nuteistųjų. Tyrimas parodė, kad iš 250 mėsą valgančių kalinių 85 buvo agresyvūs, o iš 150 vegetarų agresiją rodė tik 2 asmenys.

Minusas: anot Amerikos gydytojų, didžiausias vegetarizmo mitas tas, kad mėsą galima pakeisti sojos produktais. Anot jų, soja negali duoti visų organizmui reikiamų medžiagų, todėl atsisakius mėsos būtina peržiūrėti visą savo maisto racioną.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis