Ką siūlo mados grandai?

Mergaitės, mėgstančios puoštis garsių dizainerių „kūriniais“, dažnai apšaukiamos fyfomis ir įtarinėjamos „padielkų“ dėvėjimu. Berniukai taip pat ne išimtis - fyfinas, narcizas arba turgaus klientas. Tai ką dėvime iš dangaus nenukrito, o tai kaip norime atrodyti dažniausiai Italijos, Prancūzijos dizainerių rankose. Faktas – perku. Bet ką? Ir kieno?

Štai garsiausi mados kūrėjai ir jų šedevrai.



Coco Chanel: „Mada yra tai, kas ilgainiui tampa nebemadinga“.



Ji madingais padarė dirbtinius perlus, „mažą juodą suknelę“ (trumpą čarlstono laikų suknelę), išpopuliarino saulės nurusvintą odą, sukūrė pirmąją toninę pudrą ir losjoną nuo saulės.

Ryškūs, kraujo raudonumo nagai, megztiniai atverčiamu kaklu, į apačią platėjančios kelnės taip pat šios moters, sakiusios, jog „šansas yra mano siela“, nuopelnas.



Chanel pirmoji atskleidė juodos spalvos elegantiškumą, rankines permetė per petį, jūreiviškus drabužius pavertė stilingu atostogų atributu, o paprastas skrybėlaites padarė elegantiškos moters stiliaus dalimi.

Merginos ir moterys, ne kam kitam, o būtent šiai mados dievaitei turime būti dėkingos už darbo kostiumą – trikotažo ar juodo audinio drabužius, skirtus dėvėti nuo ryto iki vakaro.

Klasikinis Chanel kostiumėlis:sijonas iki kelių, trumpas tiesus švarkas be atvartų su apvadais bei auksuotomis sagomis, puošiamas didžiuliais perlų vėriniais.

Giorgio Armani, „madų karalius“



Elegantiški, lengvi, patogūs švarkai, prie oficialaus kostiumo derantis juodas kaklaraištis ir spalvoti odos bateliai. Vaikinams – sportinių švarkų kolekcija. Po vyrišku švarku jis siūlo apsivilkti šiek tiek persimatančią palaidinę ar nėriniuotą liemenę.



G. Armani kuriami drabužiai be apykaklių, kišenių, papildomų aksesuarų. Jis pirmasis mados istorijoje įrodė, kad eleganciją galima sukurti ir be įmantrių detalių, spalvų gausos, dirbtinio patoso. Svarbiausia tobulas modelis bei kokybiški audiniai.



Gianfranco Ferre, „pret-a-porter“ drabužių kūrėjas

Milano aristokratai geriau už kitus žino, kokia yra „bianco Ferre“ spalva. Už baltus šio dizainerio vardu paženklintus marškinius Milane jie moka 500 eurų.



„Pripratęs prie G.Ferre marškinių, kitų neužsivilksi“, teigia Milano mados leidinio „Mood“ vyriausiasis redaktorius G. Bertasso.

Audinių kailio pamušalas, įsiūtas į baltos kreidinės drobės žieminį paltą, sužavėjo ir pirmuosius G.Ferre klientus Lietuvoje.



Valentino, „mados karalius“ nr.2



Pavydėtina ištikimybė elegancijai ir kraujo raudonumo suknios. Moters figūrą aptempiančios ir pagal individualius matmenis pasiūtos suknelės išsiskiria skulptūriškomis formomis, subtiliomis draperijomis, prabangia apdaila.

Pavydas prabangai

Valentino mados grupės ženklams „Lebole“, „M Missoni“, „Valentino Uomo“ Lietuvoje atstovauja „Naujoji Europa“. Ši mados bendrovė taip pat leidžia „Mėlynas Magazine“- pirmąjį tarptautinį gyvenimo būdo žurnalą Lietuvoje.



„Naujosios Europos“ įkūrėjas Šarūnas mano, jog Lietuvoje žmonės į garsių dizainerių drabužius žiūri su pavydu ar panieka arba jais domisi ir perka: „Toks pavydas kyla tik iš neišmanymo. Mados kūrėjai vadovaujasi įvairiomis mados sampratomis, todėl, jei labai norisi, galima nekęsti "Eurotrash" - beveik vulgariai prabangą demonstruojančių ženklų, tačiau bijoti užeiti į mados parduotuvę tik todėl, kad ji brangi - kodėl?



Man patinka, kai parduotuvė pilna žmonių, besidominčių menu ir mada - jiems visiškai nebūtina ką nors pirkti ar apsimesti norinčiais tai daryti.“



Kas kuria madą?

„Milanas, o ypač Paryžius yra Europos kultūros centrai. Vartojimo ir gyvenimo kultūra ten yra visiškai skirtinga nuo Vilniaus ar Kauno. Beveik bet kokios socialinės grupės žmonės ten turi kur kas daugiau laisvės ir galimybių išreikšti save, todėl ir mada ten yra kasdienybės dalis.



Mano manymu, Zara, H&M nekuria mados. Jie gamina rūbus, nevykusiai kopijuodami svarbių dizainerių idėjas ir stengdamiesi pagaminti produktą kuo pigiau. Madą iš tikrųjų kuria tik didieji mados dizaineriai ir jaunimo subkultūros,“- sako Šarūnas.

Solidūs ir originalūs mados ženklai, kaip „Valentino“, „Lebole“ ar „Missoni“ yra sunkiai padirbami tiek dėl savo dizaino, tiek dėl pagaminimo ypatybių.



Kita vertus, labai populiarūs ženklai, kaip „Hugo Boss“, „D&G“, „Burberry“, „Armani“ yra padirbami visame pasaulyje. Nieko nuostabaus, kad padirbiniai randa savo pirkėją.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis