Marškinėliai: būk originaliausias

Be marškinėlių kaip ir be džinsų, turbūt, neįsivaizduojate savo aprangos. Marškinėlių įvairovė dabar itin didelė: vienspalviai, išpuošti piešinėliais, nuotraukomis, šūkiais ar emblemomis. O neradęs patinkančių parduotuvėje, gali pasitelkti fantaziją ir pats susikurti vienetinį ,,meno kūrinį”, kuriuo stebinsi praeivius. Marškinėliai su maištingais arba tiesiog juokingais šūkiais - šių matų mados topas.

Apatiniai marškiniai dėvimi jau nuo senovės Egipto laikų, teigiama wikipedia.com. Tačiau tokie marškinėliai, kokius dėvime dabar, atsirado gerokai vėliau – praėjusio šimtmečio pradžioje.

Vieni teigia, kad marškinėlius išpopuliarino amerikiečių kariai. Jie per Pirmąjį pasaulinį karą pastebėjo, jog europiečių dėvimus apatinius marškinius galima nešioti ir kaip viršutinius rūbus.

Vilnonė kareivių apranga buvo nepraktiška, per šilta, todėl medvilniniai marškinėliai greitai ,,prigijo”. Marškinėlių populiarėjimui buvo svarbūs ir kultūriniai faktoriai. Pradėta dėvėti mažiau rūbų, žmonės nebesikuklino apnuoginti rankas ir vietoj kelių aprangos sluoksnių dėvėti plonus marškinėlius.

Manoma, kad marškinėliai (angl. T-shirt) gavo neįprastą pavadinimą dėl jų formos (išskleisti marškinėliai primena „T” raidę). Kita versija - marškinėlių pavadinimas kilo nuo armijoje vilkimų „training shirt" (treniruočių marškinėlių) pavadinimo.

Vos išpopuliarėjus marškinėliams buvo pastebėta, kad tai ne paprastas rūbas. Tai tapo vienu iš patraukliausių reklaminių drabužių. 1950-aisiais kelios Amerikos kompanijos (Majamyje, Floridoje) pradėjo ant marškinėlių reklamuoti kurortų pavadinimus. Net ir dabar vis dar dažnas suvenyras - marškinėliai su šalies logotipu. Ši mada dabar pašiepiama, ant marškinėlių užrašant frazę: ,,My parents went to San Francisco and all I got was this lousy T-shirt"(„Mano tėvai buvo San Franciske, o man atvežė tik bjaurius marškinėlius”).

Ant marškinėlių puikavosi Disnėjaus personažų reklama. 1970-aisiais marškinėliai pradėjo reklamuoti „Coca-Colą“. Nuo 1990-ųjų ant marškinėlių imta reklamuoti beveik viską.

Keitėsi marškinėlių mados: per didelius, apsmukusius marškinėlius ėmė dėvėti hiphoperiai, moterys - atvirkščiai norėjo paryškinti figūrą ir rinkdavosi aptemptus, pilvą apnuoginančius marškinėlius. Atsirado marškinėlių sluoksniavimo mada.

Maždaug prieš dešimtmetį marškinėliais imta demonstruoti savo idėjas. Ant marškinėlių pradėta rašyti bet kokias į galvą šovusias mintis. Užrašai gali būti juokingi, ironiški, šokiruojantys, įžeidžiantys ar nepadorūs, dažnai ,,įtraukiantys“ į pokštą praeivius:,,Why are you still here? The stupid people left hours ago”(„Kodėl tu vis dar čia? Kvailiai jau išsiskirstė“). Marškinėlių mados tapo provokacija ir kasdieniu menu.

Nuo 1970-ųjų tarp pankų ir metalistų išpopuliarėjo juodi marškinėliai su baltais užrašais. Marškinėliai tarsi žmogaus „etiketė“ leido suprasti, kokiai subkultūrai jis priklauso, kokios muzikos klausosi.

Prieš kelerius metus tapo madinga ant marškinėlių spausdinti užrašus, pašiepiančius tokias žvaigždes kaip Britney Spears ar Paris Hilton. Taip pat nepakeičiami tapo politiniai ir socialiniai šūkiai. Frazėmis ant marškinėlių buvo bandoma atkreipti dėmesį į globalines pasaulio problemas.

Lietuvoje marškinėlių mados pačios įvairiausios. Tačiau itin populiarūs marškinėliai papuošti smagiais užrašais. „Copy 1“ darbuotoja Dovilė teigia, kad dabar vis daugiau klientų nori susikurti originalius marškinėlius patys.

DELFI gatvė: kokiais būdais marškinėliai puošiami dažniausiai?

Dovilė: mūsų parduotuvėje itin populiaru ant marškinėlių spausdinti nuotraukas, tačiau dažnai darome ir užrašus. Prieš šventes marškinėlių paklausa išauga - originalios dovanos visad madingos.

Dovilė teigia, kad lietuvaičiai kūrybingi. Linksmas, dažnai ir nepadorias frazes spausdinti ant marškinėlių sugalvoja patys. Kataloge siūlomi užrašai ant marškinėlių ne tokie paklausūs.

„T-idėjos“ darbuotoja Ilona pastebi, kad itin populiarūs nepadorūs užrašai. Ilonai viena smagiausių frazių: ,,Brunetės tai daro geriau“ ir ,,Kojos gražios, kai toli viena nuo kitos“…

DELFI gatvė: ant kokių rūbų spausdinate frazes?

Ilona: dažniausiai ant marškinėlių, ant kitų rūbų rečiau. Galime atspausdinti ir ant sijono ar kelnių, tačiau ne visad galime garantuoti kokybę. Prieš krepšinio čempionatus, aistruoliai suskumba darytis sportines aprangas, ar linksmus sirgalių marškinėlius.

Anot Ilonos, užrašų spausdinimas ant marškinėlių Lietuvoje populiarėja. Jaunimas pradėjo dažniau darytis marškinėlius ir sau, ne vien dovanoti. Dažnai įvairios subkultūros spausdina savo simboliką.

Smagūs užrašai, kuriais gali papuošti marškinėlius:

Nevok! Valdžia nemėgsta konkurentų.

Aš geras lovoje. Galiu miegoti nors ir kelias dienas.

Nėra amžinų variklių, tik amžini stabdžiai.

Mano pilvas ne nuo alaus, o alui.

...dar 50 gramų investicijų ir aš - nekilnojamasis turtas...

Ryto frazė: daugiau nebegersiu.

Draugo negalima nusipirkti, bet jį galima parduoti.

Mėgstu 70 dalykų: 69 ir alų!

Viltis - durnių motina, o „Teleloto"- tėvas.

Nusipirkau gaublį, kad galėčiau nusispjauti ant viso pasaulio.

Ieškau princesės ant baltos kumelės.

Išgelbėk medį. Suvalgyk bebrą.

Madona su kūdikiu - nežinomo autoriaus darbas.

Aš išminuotojas. Jei matai šį užrašą, bėk kuo toliau.

Tai, kad aš tavęs nesuprantu, dar nereiškia, kad tu menininkas.

Problema žiurkių lenktynėse yra ta, kad, jei ir laimi, vis tiek lieki žiurke.

Rock is dead (Rokas mirė).

I’m not fat, I’m american (Aš ne storas, o amerikietis).

I’m ugly on the inside too (Aš bjaurus iš išorės. Viduje taip pat).

Save water – drink beer (Taupyk vandenį, gerk alų).

Serial killers are people too (Žudikai taip pat žmonės).

Jesus is coming, hide the beer (Jėzus ateina, slėpkit alų).

If they don't have chocolate in heaven, I ain't going (Jei rojuje nėra šokolado, nepasirašau).

Trouble is my middle name (Bėda - mano antras vardas).

Here I am! What are your other 2 wishes? (Štai ir aš! Kokie kiti du tavo norai?)

I'm looking for a guy with a big...car! (Ieškau vaikino su didele… mašina!).

B.I.T.C.H = Beautiful, Intelligent, Talented, Charming, Honey.

I don't know what makes you dumb. But it really works (Nežinau, kas tave verčia būti tokiu kvailu. Bet jiems tikrai sekasi).

Beer. It's not just for breakfast any more (Alus. Jau ne tik pusryčiams).

Out of my mind... Back in five minutes (Išėjau iš proto. Grįšiu po penkių minučių).

GOD IS DEAD. Nietzsche (Dievas mirė. Nyče).

NIETZSCHE IS DEAD. God (Nyče mirė. Dievas).

Why are you still here? The stupid people left hours ago. (Kodėl tu vis dar čia? Kvailiai jau išsiskirstė).

If you're rich I'm single (Jei tu turtingas, aš vieniša).

Buy me another drink, you're still ugly (Nupirk man dar vieną gėrimą. Tu vis dar bjaurus).

Good boys go to heaven. Bad boys go to my house (Geriems berniukams dangus. Blogi užsuka pas mane namo).

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis