Žvaigždės mėgsta juoktis iš savęs: „Moschino“ mados namų istorija (nuotraukų albumas)

Mados namų „Moschino“ istorija prasidėjo 1950 m. Italijoje, kai gimė jų įkūrėjas, legendinis Franco Moschino. Jaunasis dizaineris jau vaikystėje iš bendraamžių išsiskyrė puikiu humoro jausmu bei įspūdingais meniniais gabumais.

Baigęs mokyklą, Franco įstojo į prestižinę „Accademia di Belle Arte“, kur studijavo dailę. Tačiau vėliau suprato, kad audiniai gali būti tokie pat įkvėpiantys kaip ir piešiniai, todėl nusprendė pasukti drabužių dizainerio keliu.

Pirmieji Franco kūrybiniai bandymai prasidėjo mados namuose „Cadette“, kur jam buvo leista pristatyti nedidelę autorinę drabužių kolekciją. Franco sužavėjo patį Gianni Versace ir jis pakvietė jaunąjį kūrėją dirbti kartu.

Galiausiai, po kelių metų darbo svetimuose mados namuose, dizaineris nusprendė įkurti savo kūrybos kampelį, kurį pavadino „Moschino“. Tiesa, Milano mados mylėtojai iškart suprato, kad reikalą turi ne su paprastu mėgėju – pirmąją savo rudens/žiemos kolekciją Franco pristatė per Milano pavasario/vasaros savaitę, atrakcionų parke.

Tai sukrėtė bei sužavėjo prabangoje paskendusius Italijos verslininkus, o „Moschino“ vardas tapo žinomas visoje šalyje.

Franco kūrybos braižas buvo atskiriamas iš tolo – jis ironiškai žvelgė į pasaulį, nebijojo pasišaipyti iš materialaus pasaulio. Dizaineris drąsiai satyrą jungė su prabanga – tai jam ir atnešė sėkmę.

Dygsniuotas džinsinis mini sijonas ir plastikiniai „kepti kiaušiniai“ aplink klubus, švarkelis, dekoruotas butelių kamšteliais, apdeginti šilkiniai marškinėliai ir žieminis paltas, prie kurio prisiūti žaisliniai meškučiai – visa tai Franco drąsiai pristatė „Moschino“ kolekcijose.

Dizaineris nevengė šaipytis ir iš to meto populiariausių mados namų – „Chanel“, Jeano Paulo Gaultier mados namų. Tiesa, šie „žaidimai“ įgavo rimtą atspalvį – dizaineriui ne kartą teko savo orumą ginti teismuose.

Franco įkvėpdavo Italijos mados pasaulio užkulisiai, dizaineris pristatydavo absurdiškus drabužius – oversized suknelę, „baliono“ kepurę, sukarpytas palaidines – tarsi tai būtų didžiausias mados klyksmas. Jis drąsiai šaipėsi iš tuometinių fashionistų, o jos jam plojo.

Po Franco mirties 1994 metais, „Moschino“ vairą perėmė ilgalaikė dizainerio padėjėja Rosella Jardini. Jos kūryba niekada neprilygo mados namų pradininkui, ši dizainerė - mažiau linkusi eksperimentuoti bei, tenka pripažinti, yra kur kas atsargesnė. Dabartinės „Moschino“ kolekcijos išsiskiria lengva satyra, švelniu nūdienos tendencijų pašiepimu bei elegancijos ir ironijos derinimu.

Franco Moschino pasiekė savo tikslą – jis žmones išmokė į pasaulį žvelgti pro ironijos prizmę ir pamatyti, kokiame absurde jie gyvena. Kūrėjo moto: „Geras skonis neegzistuoja“ geriausiai atspindėjo jo darbus – jis kūrė tai, ką norėjo ir niekada nesiekė finansinės naudos.
Žmonės, vilkintys „Moschino“, visuomet jaučiasi dalis tos satyros, kurią drąsiai skelbė Franco.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis