Dizainerės debiutas: pateiksiu paprastumą įdomiai, kaip Lietuvoje to niekas nedarė

Agota Mašanauskaitė ne pirmus metus sukasi pramogų pasaulyje, tačiau laikui bėgant pradedanti dizainerė suprato, kad labiau ją traukia ne scenos šviesos, bet užkulisiai. Taip prasidėjo kūrybiniai ieškojimai, kuriuos jau netrukus galėsime įvertinti debiutinės „Love Yourself by A.M.“ kolekcijos pristatyme.

Kokia buvo drabužių kūrybos pradžia?

Mano pažintis su drabužių anatomija prasidėjo dar vaikystėje, kai reikėdavo rengti lėles. Tačiau daugiau domėtis ir kažką daryti pradėjau mokyklos laikais, kai perdarydavau, persiūdavau įsigytus drabužius. Aš visuomet ieškau funkcionalumo, nes drabužis yra kiekvieno vizitinė kortelė, ne veltui yra posakis pagal rūbą sutinka, pagal protą išlydi, bandau juo vadovautis. O aistra kurti atsirado dar vėliau, kai praėjo didieji išbandymų „kuo noriu būti gyvenime“ metai. Atkreipiau dėmesį, kad ieškau to, ko galbūt nėra, arba to, ką norėčiau dėvėti, tačiau nežinau, kur įsigyti. Mintis apie savo drabužių liniją gana ilgai brendo, kol pagaliau galiu džiaugtis šia diena ir sakyti, palaukit, aš jums dar parodysiu!

Kuo užsiėmei iki pradėdama kurti savo liniją?

Negaliu nustygti vietoje, tad panašu, jog išbandyti save įvairiuose amplua mane pastūmėjo būtent šis bruožas. Nuo vaikystės mano aplinkoje sukosi žinomi visuomenės veikėjai, aktoriai, atlikėjai, jau tuomet norėjau būti kažkuo daugiau. Mokyklos laikais be kelių būrelių vis labiau įsitraukdavau į įvairių atlikėjų koncertinę veiklą, važinėdavau po koncertus, padėdavau jiems pasiruošti, tai mane žavėjo. Pabaigusi mokslus pradėjau dainuoti grupėje, tačiau tai truko neilgai, galbūt todėl, kad mane labiau domino užkadrinė pusė, kurioje ir pradėjau dirbti. Pabuvojusi ant scenos supratau, kaip jaučiasi atlikėjas ir kokias klaidas neretai daro renginių organizatoriai. Taip prasidėjo mano renginių organizavimo laikas, įgijau didžiulės patirties dirbdama su stipriausiomis kompanijomis Lietuvoje, tačiau visuomet kirbėjo mintis dirbti sau. Nuolat klausdavau savęs, kada bus laikas? Supratau, kad daugiau nei dabar laiko galbūt neturėsiu niekada, taip ir atsirado mano drabužių linija. Tačiau nuo renginių ir atlikėjų niekur nepabėgau, padedu organizuoti įvarius renginius, prisidedu prie kelių atlikėjų įvaizdžio kūrimo.

"Love Yourself by A.M.", Imanto Boiko nuotr.

Kad galėtum pradėti savo prekinį ženklą reikia investicijų, kaip sekėsi pasidėti finansinį pagrindą naujos kolekcijos įgyvendinimui?

Pačioje pradžioje svarbiausia aiškiai susidėlioti savo prioritetus, nenorėti pasiekti visko per pirmus metus, ką galbūt užsibrėžei. Geriau siekti po truputį, stabiliai, taip lengviau ir mažiau skausminga finansiškai. Aš daug dirbau, kad pasiekčiau tai, ką turiu dabar. Ir šeima prisidėjo prie pačios pradžios, tačiau visą pagrindą pasistačiau dideliu darbu. Esu dėkinga mane palaikantiems žmonėms, kurie tik dar labiau sustiprina norą judėti į priekį. O pradedantiems noriu patarti gerai išanalizuoti savo siekius, nepulti stačia galva, net ir tada, kai turi daug sukauptų žinių ir finansų, nes geriau 10 kartų pamatuot ir tik tuomet kirpti.

Pastaruoju metu lietuviški prekiniai ženklai dygsta lyg po lietaus, ką manai apie populiarėjantį poreikį kurti?

Man tai labiau panašu į mados reikalą. Anksčiau visi buvo dainininkai, vėliau šokėjai, dabar visi dizaineriai. Tebūnie! Kuo daugiau, tuo geriau. Džiaugiuosi, kad atsiranda vis daugiau norinčių kurti, daryti tai, kas patinka, nes, matyt, turime šiuo metu tokias galimybes, ko neturėjome anksčiau. Dabar viskas pasidarė paprasčiau, reikia tik turėti sumanumo, kur tai panaudoti.

"Love Yourself by A.M.", Imanto Boiko nuotr.

Kaip apibūdintum savo prekinį ženklą, kuo jis išsiskiria?

Mano kūryba skirta paprastam vartotojui, kuris nori išsiskirti, kuris nori būti įdomus ir kuris mėgsta praktiškumą. Šis prekinis ženklas orientuotas į jaunus maksimalistus, taip pat į originalumą su praktiškumu derinančius asmenis.

Lietuva - šalis, kurioje idėjos sukasi uraganais, tačiau rinka nėra didelė, neretai mūsų kūrybiniai lobiai nusėda svetur. Ar turi planų populiarinti savo kūrybą užsienyje?

Nors Lietuvos rinka nėra didelė, tačiau ji dar nėra pilnai užpildyta. Daugelis galvoja, jog svetur laimė geresnė, nemanau. Manau, jog tik tas, kuris pasiekė čia viską, gali laimės ieškoti užsienio klientų rate. Žinoma, neretai pagalvoju, jog užsienis atveria kelius į kūrybinę, finansinę laisvę, tačiau pirma bandysiu Lietuvoje pasiekti kiek įmanoma daugiau. Galbūt tuomet užsienyje taip pat būsiu pastebėta ir įvertinta.

"Love Yourself by A.M.", Imanto Boiko nuotr.

Kaip manai, kokie drabužiai, aksesuarai turėtų būti kiekvienos komfortą ir stilių vertinančios merginos spintoje?

Visuomet vadovaujuosi vienerių metų taisykle, kai nusipirkusi drabužį, jo neapsirengiu metus, vadinasi man jo nereikia, jis užima vietą spintoje ir jo nepanaudosiu (to netaikau proginiams drabužiams, nors ir jų turiu vos kelis). Tokiu būdu kaskart pagalvoju ne apie tuo metu supermadingus, bet praktiškus, kurie tarnaus ligai ir bus lengvai komplektuojami kartu. Linkiu kiekvienai atrasti savo spalvų derinius, stilių, kad būtų lengviau drabužius tarpusavyje pritaikyti, o ne bėgti ir bėgti į parduotuves, ieškoti kažko naujo, ką galbūt vėl vilkėsi tik vieną kartą. Aksesuarų niekada nebus per daug. Dauguma moterų, merginų bijo dėtis daugiau aksesuarų vienu metu arba turi kelis mylimiausius auskarus, kurių nekeistų į jokius kitus. Daug geriau prie vieno drabužio kaskart pritaikius vis kitus aksesuarus atrodyti naujai, nei sukti galvą „ką rengtis šiandien?“.

"Love Yourself by A.M.", Imanto Boiko nuotr.

Greičiausiai kaip ir dauguma mūsų žinai, ką reiškia „neturiu, kuo apsirengti“, gal tokioms dienoms turi stebuklingą formulę?

Susiduriu su ta pačia moteriška situacija. Juk kiekviena žino, kaip svarbu jaustis gerai. Man pats svarbiausias dalykas yra patogumas! Jei jausiuosi gerai, tuomet visai nesvarbu, ar dėvėsiu džinsus, ar suknelę. Linkiu kiekvienai atrasti patogiausius drabužius ir atėjus pasimetimo dienai prisiminti, jog šie drabužiai visuomet gelbėja.

"Love Yourself by A.M.", Imanto Boiko nuotr.

Ką turėtų žinoti kiekvienas pradedantis kūrybinių idėjų įgyvendinimą?

Kiekvienas darome klaidų, aš taip niekuo neišsiskiriu iš kitų. Tiesiog svarbiausia gerai pamatuoti, pasverti ir įvertinti kiekvieną sprendimą, kuris kartais gali būti nuostolingas. Svarbiausia nebijoti ieškoti ir prašyti pagalbos, nes ji tikrai atsiras. Nereikia galvoti, jog viską vienas gali padaryti, deja, ne. O jei dar turi puikią komandą, viskas klostysis puikiai. Taip pat manau, jog be didelio darbo nieko lengvai nepasieksi. Tad pradedantiems siūlau nebijoti dirbti ir stengtis, ypač dabar, kai atsiranda vis daugiau kuriančių, turi ne tik tikėti savo sėkme, bet ir jai padėti.

Ko galima tikėtis tavo naujos kolekcijos pristatyme?

Mano naujoji kolekcija bus orientuota į ieškantį savęs žmogų. Lengva, spalvinga, jauki ir šilta. Manau šį kartą kažką sau ras kiekvienas. Mano tikslas parodyti, jog minimalūs eksperimentai yra tokie lengvai pasiekiami, jog tam pasiryžti gali kiekvienas žmogus, nebijodamas būti nesuprastas ar išjuoktas. Ši kolekcija su aliuzija į šiltą nerūpestingą vasarą, kurios mes taip laukiam. Pristatymas bus įdomus režisūros sprendimais, tačiau išduosiu paslaptį, jog didžiausias grožis slypi paprastume, tad aš pateiksiu paprastumą įdomiai, taip, kaip dar niekas to nedarė Lietuvoje!

Pamatyti naujausią „Love Yourself by A.M.“ kolekciją galėsi jau balandžio 23 d. Menų spaustuvėje.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis