Sportininkės V. Žūsinaitės patarimai, kaip pasiruošti bėgimui žiemą?

Lengvaatletė, vidutinių ir ilgų nuotolių bėgikė Vaida Žūsinaitė dalijasi patarimais, kaip šaltuoju metų laiku pasiruošti treniruotėms, tinkamai tvirtinti kūną ir kokių klaidų vengti.

Rudenį bei žiemą noras bėgioti prislobsta, prasti orai nuo treniruočių lauke atbaido. Kaip pasiruošti bėgimui šaltu metu ir pernelyg nenualinti organizmo?

Patarčiau nenustoti bėgioti vos atšalus orams ir organizmą palaipsniui pratinti prie temperatūros pokyčių. Dažnai žmonės nustoja bėgioti rudenį, o žiemą pasiilgsta treniruočių ir išbėgę į lauką suserga. Būtent todėl svarbu pasiruošti bėgimo aprangą įvairiems orams ir nenustoti bėgioti jiems vėstant. Rudeniui verta įsigyti lengvą neperšlampančią striukę, saugotis, kad nešlaptų ir kojos. Žiemai tiktų termo apranga, reikėtų rengtis keliais sluoksniais - tai padės ilgiau išlaikyti šilumą. Svarbu, kad nešaltų kojos, rankos, kaklas, galva, sąnariai.

Vaida Žūsinaitė, asmeninio archyvo nuotr.

Kuoapsaugoti veidą nuo šaltų vėjų bėgimo metu, kaip rūpinatės savo oda?

Prieš treniruotę galima pasitepti apsauginiu kremu nuo šalčio, taip pat pridengti veidą specialiomis kaklaskarėmis arba kaukėmis. Veido ir kūno priežiūrai stengiuosi naudoti kuo natūralesnes priemones ir tokias, kurios tinka mano odos tipui. Kartais lankausi pas kosmetologę, kuri rūpinasi veido oda ir parenka tinkamas priemones.

Kokią apsaugą nuo prakaito renkatės, kokia jums yra efektyviausia, nedirgina odos?

Apsaugai nuo prakaito renkuosi rutulinius dezodorantus, visada atkreipiu dėmesį ar juose nėra kenksmingų medžiagų. Šiuo metu mano mėgstamiausia priemonė yra Adidas Adipure dezodorantas.

Dezodorantas ir antiperspirantas moterims ADIDAS Adipure, be aliuminio druskų, neužkemša porų ir leidžia odai kvėpuoti, gamintjo nuotr.

Dažna bėgikų problema yra „numušti“ pėdų pirštai, kaip jos išvengti?

Esu susidūrusi su kojos pirštų "numušimu", tačiau taip atsitiko dėl to, kas pasirinkau netinkamo dydžio bėgimo batelius. Būtent dėl to patarčiau rinktis šiek tiek didesnius bėgimo batelius, kad jie nespaustų pirštų. Su nuotrinomis susiduriu dažniau, vertėtų atkreipti dėmesį į kojines ir nepatingėti jų pasitaisyti jeigu pajuntate, kad kažkas trina. Susidūrusi su tokiomis problemomis specialių priemonių nesiimu, tiesiog stengiuosi tas vietas dezinfekuoti ir nedirginti tol, kol jos jautrios ir neužgijusios.

Kaip dažnai reikėtų treniruotis ir kokio ilgio distancijas rinktis pradedantiesiems bėgikams?

Pradedantiesiems pakanka išbėgti 2-3 kartus per savaitę. Distancijos ilgis labai priklauso nuo kiekvieno žmogaus galimybių, vieni gali iškart prabėgti 5 km, kitiems toks atstumas jau yra iššūkis. Mano manymu pirmose treniruotėse pakaktų 2-3 km. Iš pradžių svarbiau yra paruošti kūną bėgimui, sustiprinti pėdas, pilvo presą, nugarą. Pagrindinė pradedančiųjų klaida yra per didelis bėgimo tempas. Patarčiau nebėgti labai vėlai vakare, nes po treniruotės gali būti sunku užmigti.

Vaida Žūsinaitė, asmeninio archyvo nuotr.

Ką siūlytumėte perkrimsti prieš bėgimą, kad organizmas neapsunktų, bet pakaktų energijos?

Visų pirma nepatarčiau gerti kavos tuščiu skrandžiu. Jeigu rytinė treniruotė yra trumpa, nieko tokio, jeigu prieš ją išgeriate tik arbatos. Tačiau kai kurie negali bėgti tuščiu skrandžiu, todėl galima suvalgyti keletą sausainių ar sumuštinį, reikėtų vengti sunkiai virškinamų produktų. Svarbiau tinkamai pasimaitinti po treniruotės, suvartoti angliavandenių, baltymų. Nieko tokio, jei tai daroma ir vakare, svarbu nepersivalgyti.

Kokias kitas treniruočių rūšis rinktis, kad kūnas tvirtėtų, daugėtų ištvermės, o bėgti būtų lengviau?

Norintiems sutvirtėti siūlyčiau daryti treniruotes, skirtas bendram fiziniam pasiruošimui gerinti ir specialias treniruotes skirtas bėgimui. Tai pat galima rinktis jogą. Jei norite didinti ištvermę, galima rinktis aukšto intensyvumo kardio treniruotes arba reguliariai daryti tikslingas bėgimo treniruotes ištvermei didinti.

Užsakymo nr.: PT_72905388

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis