Jei po sporto skauda: ką gali ignoruoti, o ko ne?

Sportuoji iš visų jėgų. Taip, kad kitą dieną vargiai atsikeli iš lovos. Juk be kančios nebus ir gerų rezultatų. Tiesa, tačiau tik iš dalies. Sužinok, kurie skauduliai po treniruotės yra visai nepavojingi, o kurie signalizuoja, kad reiktų lėtinti tempą.

Galvos skausmas ir šleikštulys

Jei jauti, kad galva pradeda pulsuoti skausmu, darosi sunki ar atsiranda šleikštulys, organizmui trūksta skysčių ar stipriai sumažėjęs cukraus kiekis kraujyje. Likus valandai prieš treniruotę suvalgyk bananą ar sumuštinį su riešutų sviestu. Sportuodama nepamiršk gurkšnoti vandens. Jei vis tiek pradeda skaudėti galvą, tikriausiai persistengei mankštindamasi. Nutrauk treniruotę, o kitą kartą sumažink krūvį.

Sunerimk, jei šleikštulys ar galvos skausmas nepraeis po maždaug 15 minučių baigus sportuoti. Skubėk pas gydytoją jei šleikštulys pereis į stiprų pykinimą, o galvos skausmas sustiprės. Tau gali būti migrena. Tačiau tik gydytojas gali ją nustatyti paskirti dienos bei sporto rėžimą.

Sąnarių skausmas

Tikriausiai nepadarei pertraukos tarp pratimų arba naudojai per sunkius svarsmenis. Sumažink krūvį ir tempą, kol dar sau nepakenkei. Dar geriau pasikonsultuok su sporto klubo treneriu ar taisyklingai atlieki pratimus. Jei juos darai ne taip kaip reikia kūno linijų tikrai nepadailinsi, bet gali pakenkti sąnariams.

Sunerimk, jei sąnarius skauda net ir grįžus iš sporto klubo namo. Uždėk šaltą kompresą ant skaudamos vietos, gali išgerti priešuždegiminių vaistų (tik prieš tai pasitark bent su vaistininku). Jei skausmas nepraeina trečia diena, skubėk pas gydytoją.

Galvos svaigulys

Taip gali atsitikti, jei išsiruošei sportuoti tuščiu skrandžių. Puikiai žinai, kad negalima sportuoti ką tik pavalgius, tačiau alkis treniruotis irgi nepadės. Suvalgyk vaisių ar daržovių bent linkus valandai iki eisi sportuoti. Kita priežastis – netaisyklingai kvėpuoji ir tavo organizmui trūksta deguonies. Pasistenk, kad tavo pirmąsias treniruotes prižiūrėtų sporto treneris.

Sunerimk, jei galvos svaigulys nepraeina valanda po treniruotės ar kai pavalgai. Tai gali būti rimčiau nei, deguonies trūkumas ar alkis.

Skrandžio skausmas

Galbūt prieš pat treniruotę sukirtai didžiulį kepsnį. Arba sportuodama atsigėrei per greitai ir per dideliais gurkšniais. Taip pat gali būti kaltos artėjančios menstruacijos. Jei suskaudo skrandį sumažink krūvį ar kelias minutes pailsėk. Jei skausmas nepraeina, geriau visai nutrauk treniruotę.

Sunerimk, jei skausmas nepraeina kelias valandas ir vis aštrėja. Nieko nelaukdama kreipkis į gydytoją, tau gali būti prasidėjęs apendicito uždegimas.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis