Švytinti ir sveika oda: korėjietiško grožio paslaptys

Kiek kartų, pabudusios ryte, bijojote pažvelgti į veidrodį, nes nežinojote, kokių naujų „stebuklų“ vėl rasite veide? Arba tikėjotės, kad pernakt užtepti „viską išgydantys“ kremai išspręs problemas ir jau kitą dieną galėsite drąsiai vaikščioti neslėpdamos veido? Deja, net menkiausios odos problemos dažnai pakerta pasitikėjimą savimi ir gerą nuotaiką, o oda be spuogelių, šerpetojimų, riebaus blizgesio ar raukšlelių lieka nepasiekiama svajonė. Bet nepasiduokite: išeitis yra, ir ją galite rasti… knygoje!

Grožio paslaugų specialistė ir korėjietiškų priemonių ekspertė Charlotte Cho knygoje „Švytinčios odos paslaptys. Korėjietiški grožio ritualai kiekvienai dienai“ (leidykla „Baltos lankos“) pasakoja viską, ką turėtumėte žinoti apie korėjietišką dešimties žingsnių odos priežiūros programą, suteikia galybę patarimų, kaip išsirinkti tinkamas priemones ir kurias po kurių naudoti, dalijasi įtakingiausių grožio guru įžvalgomis bei atskleidžia paslaptis, kaip kasdien lepinti odą, kad ši pagaliau atsigautų ir taptų skaisti. Ir ne tik tai: Charlotte parodo, kad graži oda nėra vien tik priemonės – tai kitoks mąstymo būdas. Kai jį įvaldysite, galėsite kiekvieną dieną džiaugtis savo atgimusia, švytinčia bei sveika oda!

Pateikiame kelis knygos autorės patarimus, kaip pagerinti sveikatą tikintis didžiulio teigiamo poveikio odai.


Gerk daug vandens

Vanduo sudaro apie 60 proc. tavo kūno, tad logiška, kad sveikatos priežiūros specialistai rekomenduoja per dieną išgerti nuo 6 iki 8 stiklinių (250 ml) vandens. Vanduo padeda išlaikyti imuninę sistemą geros būklės. Juk retai pamatysi sveiką odą, jei nesveikas pats kūnas, tiesa?


Vanduo taip pat svarbus gerai kraujotakai, kuri padeda išlaikyti odą skaisčią ir gaivią. Tačiau vandens gėrimo naudos nereikėtų pervertinti. Tai girdėjau milijonus kartų: „Geriu tiek daug vandens! Nesuprantu, kodėl mano oda vis tiek nuolat išsausėjusi!“ Štai kaip yra: vanduo odą pasiekia paskutinę. Kitaip tariant, tavo išgeriamas vanduo pirmiausia nukeliauja į inkstus, plaučius, širdį ir kitus organus. Net jei imsi gerti daug vandens, oda staiga netaps putli ir sudrėkinta, nes mūsų organizmų procesai yra gerokai sudėtingesni. Geriausią rezultatą pasieksi, jei ne tik gersi pakankamai vandens, bet ir iš išorės drėkinsi odą priemonėmis su drėkikliais, kurie padeda išsaugoti drėgmę.


Maitinkis sveikai


Viskas, ką valgai, odoje atsispindi lyg veidrodyje. Subalansuota mityba yra optimalus būdas palaikyti kūno sveikatą, be to, rezultatas akivaizdžiai matysis ir išorėje. Tad stenkis valgyti mažiau produktų, kurių pavadinimai baigiasi raidėmis „-os“ („Cheetos“, „Doritos“, „Haribos“), ir vartok daugiau jogurto, daržovių, žuvies, vaisių, neskaldytų grūdų ir liesų baltymų.


Vis dėlto turėk omeny, kad, kaip ir geriamo vandens atveju, nuo vartojamo maisto odos būklė nepagerės akimirksniu. Ar siekdama pagerinti odos būklę turėtum valgyti avokadus arba gerti žaliąją arbatą? Žinoma, sočiosios rūgštys ir antioksidantai yra puikus maistingųjų medžiagų šaltinis visam tavo kūnui. Tačiau, kaip ir vanduo, visos maistingosios medžiagos pirmiausia nukeliaus į gyvybinius organus, o tik tada pasieks odą. Tačiau, mano nuomone – o savo knygoje išreiškiu būtent ją, – tai dar svarbesnė priežastis tinkamai maitintis, kad tiek protas, tiek kūnas (įskaitant odą) būtų aprūpinti maistingosiomis medžiagomis ir išliktų geriausios įmanomos būklės.


Išsimiegok


Nagi, pasinaudok proga: miegas yra vienas naudingiausių dalykų tavo odai. Tiek dirbdama su „Soko Glam“, tiek rašydama šią knygą ar serija po serijos žiūrėdama serialą „Bėgantis žmogus“ (Running Man) (negaliu nuo jo atsitraukti!), dažnai susidurdavau su miego trūkumu. Kai neišsimiegu, kūnas nedelsdamas praneša, kad su juo elgiausi labai blogai. Dieną trūksta budrumo, o aplinkiniai nuolat žeria pastabas, kad atrodau pavargusi. Tačiau jei mane pačią neišsimiegojus kamuoja mieguistumas ir prasta nuotaika, pasekmės odai būna dar liūdnesnės – nuo patinusių paakių iki tamsių ratilų po akimis ir net aknės protrūkių.


Kodėl gerai odos būklei taip svarbu giliai išmiegoti 7–8 valandas? Kol ilsiesi, vyksta atkuriamieji kūno procesai. Miego metu kraujas teka odos link (skirtingai nei nemiegant, kai kraujas teka kūno centro link) ir aprūpina ją deguonimi. Miegant aminorūgščių molekulės gamina daugiau kolageno, be to, šalinami skysčiai ir toksinai.


Dabar greičiausiai galvoji apie patinusius paakius, kuriuos dažniausiai išvysti veidrodyje pernakt mokiusis, dirbusi arba verkusi dėl konflikto su vaikinu. Kodėl atsiranda paakių patinimas ir, svarbiausia, kaip jo atsikratyti?


Nors būna atvejų, kai ši problema paveldima (padėkok tėvams), daugelis mūsų pastebime patinimą po bemiegės nakties vartantis ir muistantis lovoje. Kai miego neužtenka arba kai jis nepakankamai gilus, šalia odos esantis skysčių perteklius nenukeliauja į šlapimo pūslę ir nebūna pašalinamas, o tiesiog lieka veido odoje. Paakių srityje riebalinis sluoksnis yra plonesnis, todėl vandens sankaupos yra akivaizdesnės, o tamsūs ratilai išryškėja būtent dėl prastos odos kraujotakos.


Miego trūkumas taip pat susilpnina apsauginę odos funkciją (imuninę sistemą, kuri užkerta kelią kenksmingoms bakterijoms ir kitoms pašalinėms medžiagoms) ir gali sukelti odos ligas, pvz., egzemą, bei paspartinti senėjimo ženklų atsiradimą.

Mažiau streso


Ak, stresas. Daugelis mūsų esame susidūrę su tokia situacija: pasiskundus kokia nors sveikatos problema, gydytojas pamatuoja temperatūrą, pamaigo ir pabaksnoja kūną, o tada be jokios abejonės balse ištaria: „Viskas nuo streso. Turite sumažinti streso lygį.“ Ir štai tu sėdi ir mąstai: „Nejaugi tai tiesa?“


Tačiau gydytojas teisus – turime išmokti valdyti stresą. Jis gali reikšmingai paveikti bendrą kūno sveikatą, o odai šis poveikis pasireiškia per spuogų atsiradimą ir priešlaikinį senėjimą.


Stresas kūną veikia maždaug taip: patyrus stresą (įskaitant traumą, skausmą, ligą ar net bet kokią kasdienę situaciją), kūne išsiskiria tokie hormonai kaip adrenalinas ir kortizolis, kurių paskirtis – didinti energijos lygį ir padėti įveikti stresinę situaciją. Tačiau kai šių hormonų lygis išlieka aukštas ilgą laiką, jis susilpnina epidermio barjerą, o dėl to pablogėja esamos problemos ir lėčiau gyja žaizdos. Kai padidėja kortizolio lygis, riebalinės liaukos išskiria daugiau odos riebalų. Būtent dėl to tuomet, kai ir taip jaudiniesi dėl išvaizdos, pvz., prieš pasimatymą su mielu vaikinu arba sužinojusi, kad per tavo lauke vyksiančias vestuves lis, ant nosies išdygsta didelis riebus spuogas.


Nori įrodymų? Pažvelk kad ir į JAV prezidentą. Daugelis draugų (ir net sutuoktinis) mėgsta mane paerzinti dėl neblėstančios meilės prezidentui Obamai. Tačiau po 7 metų poste jis atrodo pasenęs 20-čia metų: žili plaukai, gilios raukšlės ir blyškesnė, pavargusi oda. Nors vis tiek manau, kad Obama yra mieliausias iš visų mūsų prezidentų, jo išvaizda įrodo, kaip smarkiai stresas gali pakenkti odai. Obamai artimiausiu metu gal ir nepavyks kiek atsipūsti, tačiau tu tikrai turėtum pasirūpinti poilsiu.

 

Knyga
Knyga
Pranešimas spaudai


(Iš anglų kalbos vertė Laima Bezginaitė; leidykla „Baltos lankos“, 2020)

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis