Kaip įveikti riebios odos problemas vasaros metu

Vasarą mūsų oda susiduria su įvairiais iššūkiais: aukšta oro temperatūra, kenksmingi saulės spinduliai, padidėjęs dulkių kiekis. Šie veiksniai įtakoja visus odos tipus, tačiau riebią bei mišrią odą ypatingai.

Dėl aukštos oro temperatūros poros atsiveria, oda ima labiau riebaluotis, todėl blizga. Todėl dermatologinės kosmetikos kompanija „Bioderma“ kartu su gydytoja dermatovenerologe Renata Kliunkiene pataria kaip prižiūrėti riebią ir mišrią odą vasarą, kad ji būtų sveika, atrodytų gražiai ir spindinti.


Kaip atpažinti, kad jūsų oda mišri ar riebi?


Tam, kad galėtumėte tinkamai pasirūpinti savo oda, visų pirma derėtų sužinoti koks jūsų odos tipas. Riebi oda pasižymi išsiplėtusiomis poromis, oda yra stora ir linkusi gaminti per daug odos riebalų (sebumo), todėl blizga. Tokios odos privalumas, kad ji lėčiau sensta ir ant jos susidaro mažiau raukšlių.


Mišri oda pasižymi tuo, kad skirtingose veido vietose gali pasižymėti skirtingomis savybėmis. Pavyzdžiui, skruostų dalyje oda gali būti normali ar net sausa, o riebi tik tam tikruose plotuose – dažniausiai T zonoje: kaktoje, nosyje, smakre. Šiam odos tipui taip pat būdingos vietomis išsiplėtusios poros.


Kaip prižiūrėti riebią ir mišrią odą vasaros metu?


Kad jūsų oda būtų sveika ir natūraliai graži, labai svarbu rinktis odos tipą ir poreikius atitinkančias odos priežiūros priemones. Riebios ar mišrios odos priežiūrai, kosmetikos R. Kliunkienė pataria ieškoti vaistinėse ir naudoti tikslingą dermatologinę kosmetiką. Ją kuriantys mokslininkai bei gydytojai puikiai išmano odos biologiją, todėl ši kosmetika yra pritaikyta konkrečiai odos būklės problematikai.


  • Kasdienis odos valymas


Ne paslaptis, kad mišri ar riebi oda gali būti problematiška: riebalų perteklius odoje gali įtakoti inkštirų, spuogelių atsiradimą. Todėl siekiant turėti sveiką ir švarią odą reikalingas kruopštus valymas ir prausimas.


Mišrios ir riebios odos savininkėms specialistė pataria naudoti nekomedogenines ir porų nekemšančias priemones: „Makiažui pašalinti puikiai tinka micelinis valomasis vanduo ar prausiklis. Micelinis vanduo puikiai nuvalo makiažą, atgaivina odą bei veikia antibakteriškai. Nuprausdami odą prausikliu užtikrinsite, kad ant odos neliks jokių nešvarumų, be to ši priemonė apsaugos poras nuo užsikimšimo. Prausiklį naudokite vakare, jei yra poreikis – ir ryte. Svarbu naudoti švelnius preparatus, kurių sudėtyje nėra alkoholio, o pH yra artimas odai. Puiku, jeigu priemonė turi sudėtinių medžiagų reguliuojančių odos riebalų išsiskyrimą ir neleidžiančių atsirasti naujiems inkštirams“ – rekomenduoja gydytoja.


  • Odos šveitimas


Riebios ar mišrios odos tipų merginoms R. Kliunkienė rekomenduoja reguliariai naudoti šveitiklį. Jis išvalo užsikimšusias poras, nuo odos pašalina negyvąsias ląsteles bei riebalų perteklių. Riebiaodėms gydytoja pataria šveitiklį naudoti porą kartų per savaitę, o mišrios odos savininkėms šią procedūrą pakaks atlikti kartą į savaitę.


  • Odos drėkinimas


Plačiai paplitęs mitas, jog riebiai odai drėkinimo nereikia. Pasak medikės, tokia oda dažnai gali būti dehidratavusi, todėl svarbu nuolat drėkinti odą. R. Kliunkienė pataria rinktis lengvos tekstūros drėkinamąjį kremą ar serumą, kuris neutralizuotų odos blizgesį bei atkurtų odos drėgmės balansą. Svarbu, kad kremo sudėtyje būtų medžiagų, kurios reguliuotų odos riebalų išsiskyrimą.


Jeigu jūsų veido oda riebi, dienos eigoje itin riebaluojasi ir blizga, matomos išsiplėtusios poros, specialistė prieš drėkinant veidą pataria jį patepti poras sutraukiančiu kremu. Mišrios odos savininkėms pakaks šiuo kremu padengti tik problematiškiausias vietas: kaktą, nosį smakrą. Palaukus kol kremas susigers, galima drėkinti odą.


  • Apsauga nuo saulės


Mišrią ir riebią odą kaip ir visus kitus odos tipus būtina apsaugoti nuo saulės spindulių. Renkantis apsaugines priemones nuo saulės R. Kliunkienė visų pirma rekomenduoja atkreipti dėmesį į tai, ar jos saugo nuo abiejų tipų saulės spindulių – UVA ir UVB. Vieni jų degina odos paviršių, kiti – gilesnius odos sluoksnius. Priemonės saugančios nuo UVA ir UVB spindulių užtikrins, kad apsaugosite odą ne tik nuo nudegimo, bet ir pigmentacijos, raukšlių.


Apsauga nuo saulės yra būtina kiekvieną dieną: „Apsiniaukusiomis dienomis pakanka maskuojamo kremo ar lengvos tekstūros priemonės, kuriose yra bent SPF30 apsauga. Saulėtomis dienomis, kai jūsų oda patiria tiesioginį kontaktą su saulės spinduliais, apsaugos faktorius turėtų siekti SPF50,“ – sako medikė.


Riebią ir mišrią odą turintiems žmonėms R. Kliunkienė rekomenduoja rinktis kremus pagamintus vandens pagrindu. Jie neapsunkins veido, nekimš porų, suteiks matiškumą, greitai susigers ir svarbiausia – apsaugos odą nuo kenksmingo saulės spindulių poveikio. Jeigu norite šiek tiek pamaskuoti veido nelygumus ar sulyginti jo spalvą, rinkitės apsauginį kremą su rusvu atspalviu – jis ne tik apsaugos nuo saulės, bet ir suteiks, natūraliai gražios, sveikos odos įvaizdį.


Veido odą apsauginiu kremu nuo saulės reikia padengti tolygiai, specialistai rekomenduoja tą daryti apie 20 minučių prieš išeinant iš namų.


Mityba


Netinkama mityba ir kasdienis stresas daro pastebimą įtaką mūsų odos būklei. Kaip derėtų keisti mitybą siekiant turėti sveiką, lygią odą konsultuoja visuomenės sveikatos stiprinimo skyriaus specialistė – dietistė Gabija Paulina Magaznieks.


Odos būklės pablogėjimą (spuogelių, inkštirų atsiradimą) atsiradimą gali paskatinti perdirbtų, greitai paruošiamų gaminių vartojimas. „Bioderma“ atlikto tyrimo rezultatai parodė, jog beveik visi respondentai pastebėjo, kad labiausiai spuogų atsiradimą skatino gazuoti, saldūs gėrimai, greitas maistas, o sveika ir subalansuota mityba gerokai pagerino jų odos būklę. Mitybos ekspertė pabrėžia – nėra nesveiko ar sveiko maisto, yra netinkamai subalansuota mityba, todėl valgant per didelį kiekį maisto, kuriame yra daug cukraus, druskos, taip pat vartojant riebius, dažniausiai perdirbtus produktus su daug įvairiausių priedų (saldiklių, skonio stipriklių, konservantų ir pan.), gali atsirasti spuogų.


Amerikos dermatologų teigimu, yra glaudus ryšys tarp pieno vartojimo ir odos bėrimų. Kaltinti galima hormonus bei antibiotikus, esančius piene, kadangi jų yra gausu gyvulių pašaruose. Norint turėti lygią, sveiką odą, rekomenduojama pieną keisti kitais augalinės kilmės pieno pakaitalais, pavyzdžiui, migdolų ar kokosų pienu.


Kokių produktų valgiaraštyje turėtų atsirasti daugiau? Sveikos, lygios ir spindinčios odos paslaptis – viso grūdo produktai, daržovės, riebi žuvis, riešutai bei kiti produktai, turintys omega-3 rūgščių. Mitybos ekspertė priduria, kad norint turėti sveiką odą, būtina išgerti ir pakankamą kiekį vandens, padedančio užkirsti kelią spuogų atsiradimui, – nuo 1,5 iki 2 litrų per parą.


Odos paruošimas makiažui ir kasdieninis makiažas


Prieš atliekant makiažą, veido odą būtina nuvalyti naudojant riebiai/mišriai odai pritaikytą micelinį vandenį ir prausiklį. Kruopščiai nuvalius veido odos nešvarumus naudokite drėkinantį ir matinį efektą suteikiantį kremą, kuris išlygins odos paviršių, intensyviai drėkins ir panaikins odos blizgesį. Susigėrus drėkinamajam kremui galime pereiti prie maskavimo. Vasaros metu nesinori apkrauti veido odos sunkiomis makiažo priemonėmis, tačiau ją būtina apsaugoti nuo kenksmingų UV spindulių poveikio, todėl specialistai rekomenduoja vietoj pudros rinktis toninį kremą. Atkreipkite dėmesį, kad priemonė būtų pritaikyta riebiai ir mišriai odai, turėtų UV spindulių filtrą. Toninis kremas suteiks veidui tolygų matinį efektą, suvienodins odos toną, paslėps trūkumus ir suteiks spindesio. Jeigu jūsų paakiai tamsesni, galite juos pamaskutoi naudojant lengvos tekstūros maskavimo priemonę. Kad veidas įgautų gražų kontūrą, natūraliai paryškinkite skruostus, kaktos šonus ir smakrą bronzantu arba modeliavimo priemone. Jaunatviškumo ir gaivumo įspūdį odai suteiks persikinio ar švelniai rausvo atspalvio skaistalai – jais ryškinkite skruostus. Galiausiai suformuokite ir natūraliai paryškinkite antakius, padažykite akis tušu bei padažykite lūpas blizgesiu.



Sveikos, lygios ir spindinčios odos atmintinė:


  • atidi bei nuosekli odos priežiūra;
  • tinkama, pilnavertė mityba;
  • suderintas poilsio ir darbo režimas;
  • fizinis aktyvumas;
  • streso pažabojimas.


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis