Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Ką valgyti, kad oda būtų lygi ir švelni

Nes svarbu ne tik tai, kuo ją tepi, bet ir tai, ką dedi į burną!

Meniu nuo spuogų

„Labai dažnai aknę sukelia per didelis riebalų kiekis, t. y. pernelyg intensyvi riebalų liaukų veikla“, – teigia Dale‘as Pinnockas, „Švarios odos receptų knygos“ („The Clear Skin Cookbook“) autorius. Svarbiausia – valgyti maistą, kuriame gausu mineralų. Jis padės suvaldyti riebalų liaukų veiklą.

Kas tau tiks?

1. Saldžiosios bulvės (batatai). Šiose bulvėse gausu vitamino A, kuris reguliuoja riebalų liaukų veiklą ir riboja bėrimus sukeliančio baltymo keratino gamybą.
2. Moliūgų sėklos. Jos – testosterono kiekį organizme reguliuojančio cinko šaltinis. Kai testosterono būna per daug, riebalų liaukos veikia aktyviau.
3. Špinatai. Juose gausu natūralaus uždegimus malšinančio ir odą raminančio beta karoteno.

O ko vengti?

Cukraus! Jis sukelia adrenalino šuolius, todėl riebalų liaukos pradeda dirbti it išprotėjusios. Beje, kalbame ne vien apie saldainius ir sausainius: cukraus yra javainiuose ir kone visame apdorotame maiste, įskaitant gėrimus ir dešrą. O tau reikia ne daugiau kaip 50 g cukraus per dieną.

Meniu sausai odai

Vasarą daug keliauji, kaitiniesi saulėje ir maudaisi sūriame vandenyje. Nieko keista, kad net šiltuoju metų laiku tavo imuninė sistema patiria nemenką stresą. „Ji reaguoja į tai išsausėjimu, pleiskanojimu ir sudirgimu, – aiškina Dale‘as Pinnockas. – Tad valgydama natūraliai uždegimus malšinantį maistą padėsi kūnui išsaugoti drėgmę, gyvybiškai būtiną sveikai odai išlaikyti.“

Kas tau tiks?

1. Lašiša. Riebioje žuvyje apstu riebalų rūgščių, kurios su sausa ar į egzemą linkusia oda daro stebuklus. Jos padeda odos ląstelėms išsaugoti savyje drėgmę ir įveikti uždegimus.
2. Rudieji ryžiai. Juose esantis vitaminas B padeda aprūpinti odą maistingosiomis medžiagomis, pašalinti atliekas ir reguliuoja ląstelių atsinaujinimą. Tai – nuostabus maistas odai, kurią darko sausi, pleiskanojantys ruožai.
3. Jogurtas. Dėl sausos odos kenčiančių žmonių plonosiose žarnose dažnu atveju būna pernelyg daug blogųjų bakterijų. Taigi tau reikėtų pavartoti gerųjų bakterijų, kurių yra natūraliame jogurte. Negardink jo vien medumi ir vaisiais – su natūraliu jogurtu labai daug kas dera, net aštrusis karis ir padažas su agurkais.

SVARBU! Jei nori odą sudrėkinti kuo greičiau, tau padės drėkinamasis gelis „NEUTROGENA Hydro Boost“ su hialurono rūgštimi, kuri tarsi užrakina drėgmę odoje.


O ko vengti?

Omega-6 riebalų rūgščių pertekliaus! Jos padeda kūnui atlikti labai daug funkcijų ir puikiai palaiko drėgmę odoje, tačiau tyrimais nustatyta, kad pernelyg didelis šių riebalų rūgščių kiekis gali sukelti priešingą efektą – išsausinti odą. Kad išlaikytum deramą balansą, sumažink savo racione produktų, kuriuose yra omega-6 riebalų rūgščių: kiaušinių, grūdų, mėsos. Daugiau vartok maisto, kuriame yra omega-3 riebalų rūgščių, pvz., riebios žuvies.

Meniu smulkioms raukšlelėms lyginti

„Laisvieji radikalai pažeidžia tavo odos ląsteles ir dėl to atsiranda smulkių raukšlelių, – teigia Dale‘as Pinnockas. – Labai svarbu šią žalą mažinti valgant maisto su tinkamais antioksidantais – riebaluose tirpstantieji nusėda viršutiniame odos sluoksnyje ir saugo bei puoselėja ląsteles.“

Kas tau tiks?

1. Avokadai. Jie tiesiog prikimšti vitamino E, tad padės odai išlaikyti putlumą, be to, saugos ją nuo saulės žalos.
2. Citrusiniai vaisiai. Gausūs vitamino C. Jo kūnui reikia gaminant kolageną – pagrindinį elementą odos jaunatviškumui išsaugoti.
3. Tunai. Juose apstu seleno, kuris gina odos ląsteles nuo laisvųjų radikalų ir saugo kolageno skaidulas, lyginančias odą. Visada turėk šaldytuve tunų konservų – kad galėtum kada panorėjusi pasiruošti grožio salotų, makaronų ar sumuštinių.

O ko vengti?

Baltų angliavandenių! Valgydama baltus ryžius, duoną, baltas bulves ir makaronus, didini cukraus (gliukozės) kiekį kraujyje, todėl organizmas pradeda gaminti insuliną, o šis mažina kolageno ir elastino kiekį odoje, ji netenka stangrumo, ima raukšlėtis. Taigi verčiau jau rinkis viso grūdo produktus!

Užsakymo nr.: PT_78519715

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?