Nori atsisakyti traukos saldumynams? Štai atsakymas KAIP

Saldumynų poreikis gali būti prilyginamas ko ne narkotinei priklausomybei. Kažkuo mėgaujantis (šiuo atveju skanėstais) jaučiame pakylėjimą, jėgų antplūdį, beveik euforiją. O prie malonumų lengvai priprantama. Deja, iš saldumynų kartais ne tiek džiaugsmo ir naudos, kiek bėdos.

PAGRINDINĖ PROBLEMA - SALDUMYNAI, BET AR TIKRAI

Jei negali iš galvos išmesti minčių apie glaistytus pyragaičius, saldainius ir kitus skanėstus PMS periodu – priežastis aiški. Tačiau, jei nuolat persekioja poreikis kramsnoti cukrumi prisotintus produktus, greičiausiai teks priežasčių ieškoti kur kas giliau: kilus nenumaldomam norui sukirsti ką nors saldaus, atkreipk dėmesį į susidariusias situacijas, savo būsenas ir emocijas.

Už kalno čežančių popierėlių dažnai slypi slegiančios mintys, stresas, depresijos požymiai arba tiesiog nuobodulys. Pirma teks įveikti saldumynų priklausomybės sukėlėjus. Ir jokiu būdu neleisk sau nuobodžiauti: užsiimk bet kokia veikla, kad ir indų plovimu, svarstymu, ką rytoj apsirengti ar grožio procedūromis – tai nejučiomis atitrauks dėmesį.

Fotolia nuotr.

SVEIKATA IRGI REIKALAUJA AUKŲ

Geriausias vaistas nuo „ligų“, kurių pagrindinis ir vienintelis simptomas yra saldumynų manija, tai savikontrolė. Varžyti save niekada nebuvo malonus ir linksmas užsiėmimas, tačiau tai viena tikslingiausiai veikiančių priemonių, kurios imamasi kovojant su bet kokia priklausomybe.

Nuspręsk, kiek kartų per mėnesį leisi sau pasimėgauti maža porcija pyrago ar keliais šokolado gabalėliais (taip, per mėnesį, ne per dieną ar savaitę!). Kontroliuodama savo įgeidžius, išssiugdysi naujus įpročius, kurie bus tik į naudą. Tačiau metas, kada galėsi paragauti mėgstamiausio skanėsto, jokiu būdu neturėtų virsti laukiamiausia diena ar net švente. Kitaip išlieka rizika „prisikirsti iki valios“. O tuomet jau galėsi atsisveikinti su planu, kuriuo siekei įveikti liguistą potraukį saldėsiams.

ATRASK ALTERNATYVAS

Beje, yra ir paprastesnė išeitis: riebius ir sveikatai bei grožiui kenksmingus saldumynus pakeisti alternatyvomis, kurios, galbūt, nesuteiks tiek pasitenkinimo valgant, tačiau bus kur kas naudingesnės tavo organizmo. Vis dėlto visiškai atsisakyti cukraus ir angliavandenių nereikėtų, todėl rekomenduotina pasisaldinti medumi, košėmis su džiovintais vaisiais, sveikuoliškais avižiniais sausainiais su riešutais, įvairiomis sėklomis ar uogomis, zefyrais ar netgi marmeladu. Tačiau, bet kuriuo atveju, viską vartoti reikia su saiku ir nedideliais kiekiais. Svarbiausia – savikontrolė!

Shutterstock nuotr.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis