Naujametinių pažadų „restartas“ (kaip juos įgyvendinti)

Jei kiekvienas per Naujuosius metus sau duotas ir vėliau neištesėtas pažadas virstų perlu, neabejojame – visos mes dabar galėtume puoštis prašmatniausiais vėriniais. Deja, tie neištesėti pažadai dažniausiai lieka tik dar vienu graužtuku tavo sąžinėje. Kad taip nenutiktų ir šiemet – skelbiame naujametinių pažadų „restartą“! Dar kartą prisėsk ir nepaveikta nei šventinio šurmulio, nei šampano burbuliukų, apmąstyk savo tikslus.

Ko iš tikrųjų nori? Ar tikrai pasižadėjusi mylimąjį kasdien nustebinti nauju patiekalu troškai to dėl savęs? Jei kulinarija – ne tavo hobis, mesk lauk šį pažadą. Tik pagalvok – juk plušėdama virtuvėje, kur tau visai nepatinka, eikvoji laiką, kurį galėtum išnaudoti kur kas įdomiau!

Norėk protingai. „Aš noriu numesti svorio“ – ne pažadas, o pageidavimas. Todėl paskubėk keisti jį konkretesne formuluote: „Iki vasaros atostogų numesiu 10 kg“.

Įsivaizduok save darančią TAI. Pasak psichologų, įsivaizduodama, kad atlieki tam tikrus veiksmus, priverti smegenis priimti impulsus, tarsi išties darytum tai, ką įsivaizduoji. Todėl pasižadėjusi rytais sportuoti, vos prabudusi įsivaizduok, kad jau risnoji parko takeliu ar darai atsilenkimus – po keleto minučių lipti iš lovos ir šokti į sportbačius bus lengviau!

Įtrauk norus į dienotvarkę. „Kasdien perskaitysiu po 100 psl. knygos“ – pagirtinas pažadas, bet nepamiršk, kad jam reikia bent keleto valandų per dieną. Todėl planuodama darbus apgalvok ir būtinai įrašyk į darbo kalendorių, kada ketini tą savo pažadą vykdyti. Jei tavo darbo kalendoriuje nebeliko laisvo langelio norui įrašyti – kitas punktas skirtas specialiai tau.

Nusileisk ant žemės. Norai gali būti beribiai. Tačiau prieš pasižadėdama tuos norus įgyvendinti, pagalvok, ar tai realu. Lankyti intensyvius ispanų kalbos kursus – šaunus sumanymas. Bet jei tau ir taip tenka studijas derinti su darbu, o vakare grįžusi namo jautiesi kaip išspausta citrina, nepasmerk savęs dar vienai nesėkmei. Gal kol kas užteks išmokti po 10 naujų ispanų kalbos žodžių kasdien?

Ką darai – daryk gerai. O jei ne viską darai gerai, tai bent jau akcentuok tai, kas sekasi. Užuot verkšlenusi, kad šiandien ir vėl nepavyko savo planų įgyvendinti taip, kaip norėjai, verčiau prisimink, ką padarei teigiamo.

Nepersistenk. Net mokslininkai patvirtino, kad daug labiau tikėtina, jog tau pavyks sėkmingai pasiekti tikslo, jei skirsi pakankamai laiko poilsiui. Būdama išsekusi ir pervargusi nieko gero nesitikėk. Taigi jei turi išties didelę svajonę ir minimaliai laiko ką nors dėl jos nuveikti – pamėgink išvalyti savo gyvenimą nuo tų darbų, kurie tau nereikšmingi ir nebūtini.

Ranką prie širdies! Pasižadėjai laikytis dietos, bet ką tik ir vėl sukirtai šiltutėlę spurgą? Nepanikuok ir neprakeik savęs. Užsimerk, pridėk ranką prie širdies ir giliai pakvėpuok. Pasak mokslininkų, toks kvėpavimo pratimas padidina smegenyse hormono oksitocino koncentraciją, tai nuramina sudirgusią nervų sistemą. O nusiraminusi suvoksi, kad tavo spurga – dar ne pasaulio pabaiga. Pamiršk ją ir vėl prisimink savo ryžtą lieknėti.

Suvaldyk impulsus. Dažniausiai mūsų pažadus sužlugdo ne valios stoka, o impulsyvumas. Todėl jei nesėkmingai mėgini atsikratyti kokio blogo įpročio – susikoncentruok ne ties savo valingumu, o ties išoriniais veiksniais, kurie verčia jo griebtis vėl ir vėl. Pavyzdžiui, kokiomis aplinkybėmis užtraukei dūmą, nors prieš kelias dienas dievagojaisi metusi rūkyti? Susinervinai? Pamatei ką nors kitą rūkant? Be cigaretės rytinės kavos puodelis pasirodė ne toks gardus? Keisk aplinkybes! Pamėgink ieškoti kitų nusiraminimo būdų užpuolus stresui, venk vietų, kur rūkoma, kuriam laikui kavą pakeisk arbata.

Mažais žingsneliais. Nesvarbu, kokio dydžio tikslo sieki – ar išmokt žaisti lauko tenisą, ar iš projekto vadovės asistentės tapti skyriaus direktore, – viską planuok mažais žingsneliais. Susirašyk, kokias užduotis turėtum atlikti pakeliui į tikslą. Visą planą suskirstyk konkrečiais etapais, registruok tarpines sėkmes.

Tikėk savimi. Tai – ne padrąsinimas, o vienas iš reikalavimų. Žmonės, kurie tiki, kad jų veiksmai gali pakeisti esamą padėtį, kur kas dažniau susilaukia sėkmės nei tie, kurie širdyje netiki turintys galimybių ką nors pakeisti.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis