Su žiemos depresija kovok drąsiai! (patarimai)

Depresija gali tekti išgyventi ne vien dėl gyvenime nenusisekusių momentų, vienišumo jausmo ar didelių psichologinių problemų. Ši klastūnė užklumpa ir visai netikėtai, kaip antai pasikeitus sezonui. O žiema - pats tinkamiausias metas veistis tokiems gyvenimo malonumą užgožiantiems „virusams“.

Kaip atpažinti, jog tave kamuoja žiemos melancholija?

* Liūdesys be priežasties, motyvacijos trūkumas;
* Nori miegoti... visada. Kasdien persekioja liguista savijauta;
* Apleista namų ruoša, pamiršti draugai, nebesirūpinimas savimi, kitaip tariant, apatija viskam;
* Perdėtas irzlumas, nerimas ar neįprasti nuotaikų pokyčiai;
* Padidėjęs nuovargis, energijos stoka;
* Išsiblaškymas;
* Išblėsęs seksualinis potraukis.

Nėra vieno auksinio būdo, išsprendžiančio šią problemą. Kovoti su sezonine melancholija tau padės formulė, kuri susideda iš daugelio veiksmų, privalomų atlikti kasdien.

Ko imtis?

1. Dienos pradžiai labai tinka angliškas posakis „rise and shine“ – pabusk ir spindėk! Žinojimas, kad dieną geriausia pradėti su šypsena, ne visuomet duoda rezultatų. Ne tik prabusti, bet ir puikiai nusiteikti padės mėgstama muzika. Įjungusi virdulį spustelk ir radijos mygtuką!

2. Mesk iš galvos komfortabilų važiavimą nuo durų iki durų. Prisiversk kasdien vis ilgiau pasivaikščioti net ir tuomet, kai norisi tik drybsoti prieš televizoriaus ekraną ir kimšti nesveiką maistą. Kuo daugiau judėk: taip pagerinsi kraujotaką, o tuo pačiu pakelsi tonusą, atsiras daugiau energijos. Jei šviečia saulė - eik veidu į sklindančius spindulius. Depresija dažnai atsiranda dėl šviesos ir saulės trūkumo. Nuotaikos akivaizdžiai pagerės! O jei dar nusišypsos simpatiškas praeivis...

3. Daugelis gydytojų, išgirdusių apie blogas paciento nuotaikas, skatina apsilankyti jogos pamokose ar sporto klube. Fizinis nuovargis leis tavo sąmonei „atsikvėpti“, o joga padės išmokti susikaupti, nuvyti liūdnas mintis, išlaikyti harmoningą būseną.

4. Jei iki šiol neradai rimtos priežasties valgiaraščio koregavimui - pats metas jo imtis. Sveikesnis maistas, kuriame gausu angliavandenių, daro stebuklus. Jausiesi ne tokia apsunkusi ir gerokai energingesnė!

5. Motyvaciją kurk planuodama mielus, malonius dalykus. Gražias mintis įsileisti galbūt sunkoka, tačiau net ir galvojimas apie susitikimą su drauge puodeliui kavos veikia teigiamai. Planuok vasaros atostogas - tai padės trumpam užsimiršti apie nuobodų šaltą laikotarpį. Be to, svajojimas tokioje situacijoje veikia kaip vitaminas, todėl prieš miegą skirk tam bent kelias minutes.

6. Dienos rėžimas tiesiog privalomas. Kelkis ir eik miegoti tuo pačiu metu. Ilgas miegas nepadės pasijusti geriau, todėl miegok ne daugiau nei aštuonias valandas. Miegalėms prisitaikyti bus nelengva, tačiau su kiekviena diena bus paprasčiau. Tai labai svarbu stabiliam tavo nervinės sistemos ir viso organizmo veiklai.

7. Kas išties pagalbos ranką, jei ne artimieji ar geriasias draugas? Dažnai depresijos apimtos moterys vengia prašyti pagalbos. Tačiau išsipasakojimas ne tik palengvintų dabartinę situaciją, bet ir pradžiugintų žmones, kuriuos myli. Juk artimieji nori žinoti, kad jais pasitiki!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis