5 būdai, kaip susikaupti darbe

Darbo metu apėmė snaudulys? Jautiesi išsiblaškiusi ir negali susikoncentruoti? Norėdama išvengti tokios „nedarbingumo“ krizės, žinoma, pirmiausiai turėtum prieš sekančią darbo dieną gerai pailsėti. Tačiau, jei tai nėra streso ar miego trūkumo padarinys, COSMO siūlo išmėginti penkis metodus „čia ir dabar“, kurie padės susikaupti.

1. Ne kavos, o vandens!

Jei jauti nuovargį – didelė tikimybė, jog tai dehidratacijos padarinys. Tačiau net ir esant šiek tiek išsiblaškius, reikia atkreipti dėmesį į per dieną suvartoto vandens kiekį. Moksliškai įrodyta, jog nors 2 proc. sumažėjus skysčių organizme, ženkliai sulėtėja mąstymas. Taigi, daug vandens gerti būtina ne vien dėl sveikatos, grožio, bet ir produktyvumo! Tad jokios kavos – kofeinas iš organizmo šalina skysčius, kava situaciją tik pablogins.

2. Pirštų joga.

Gali išmėginti vieną, iš pirmo bandymo pasirodisiantį sudėtingą pirštų jogos pratimą, kuris lavina gebėjimą susikaupti:

kairės rankos pirštus kiek sugniaužk, o dešinės – palik ištiestus. Dešinės rankos pirštus (dar vis ištiestus) priglausk prie mažojo kairės rankos piršto, o, tiksliau, piršto apatiniojo trečdalio. Tai padariusi staigiai kairiosios pirštus ištiesk, o dešiniosios tuo pat metu sugniaužk. Šį veiksmą atlikti reikia staigiai ir kartoti po dešimt kartų keičiant rankas: vėliau kariosios rankos tiesius pirštus pridėti prie dešiniosios sugniaužto mažojo pirštelio ir t.t...

Nelengva, tačiau tai padės susikoncentruoti ties įgūdžių lavinimu atliekant šį pratimą, o tuo pačiu ir prasiblaškysi. Po pirštų jogos pertraukėlės kur kas paprasčiau kibti į darbus!

3. Klasikinė muzika.

Muzikos tyrėjai tvirtina, jog Mocarto muzika padeda ne tik atsipalaiduoti, bet ir teigiamai veikia protą, jį stimuliuoja, taip pat turi antistresinį poveikį, padeda susikoncentruoti ir produktyviau dirbti. Tad, jei dirbant turi galimybę klausytis muzikos, pats metas pakoreguoti savo mėgiamiausių dainų sąrašą, jas pakeičiant Mocarto simfonine muzika.

4. Motyvacija.

Tai geriausias vaistas nuo tokių „ligų“, kurios neleidžia susikaupti. Jei nuspręsi padariusi tam tikrą darbą pradžiuginti save kavos pertraukėle, trumpu pasivaikščiojimu, skanėstu, o galbūt net ir dovanėle, pabaigti darbą norėsis kur kas greičiau. O skubant atlikti darbą ir siekiant viską padaryti kokybiškai, nori – nenori teks susikoncentruoti. Žinoma, motyvuoti save reikėtų tokiais būdais, kurie pačiai yra maloniausi ir priimtiniausi!

Beje, kartais geriau leisti sau dešimt minučių visiškai atsipalaiduoti, nei sėdėti įsispoksojus į ekraną ir toliau kankintis mintimis, jog susikaupimo – nulis, o darbų tik daugėja. Trumpam iškišk nosį į lauką, pakvėpuok grynu oru, leisk sau pasvajoti: neurofiziologai įrodę, jog svajojant žmones aplanko geriausios idėjos.

5. Išjunk facebook'ą!

Daugelyje darboviečių juokaujama, jog vienas ar kitas kolega didžiąją dalį darbo dienos „kabo“ facebook'e. Tačiau, tiesa ta, kad tai daro kone kiekvienas, turintis savo profilį „veidaknygėje“. Na, tai vyksta išskyrus tas darbovietes, kuriose dėl saugumo ar kitų priežasčių nuspręsta užblokuoti priėjimus prie socialinių tinklų. Gana užsiimti prokrastinacija ir išsisukinėti sakant, jog ryte pasitikrinusi savo anketą tiesiog pamiršai uždaryti facebook'o langą: šiais laikais tokie pasiteisinimai skamba nebeįtikinamai. Spustelk mėlynai balto lango išjungimo mygtuką – nustebsi pajutusi kaipmat pakilusį darbingumo lygį!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis