Darbų pridavimas: kaip išlikti darbinga 24 val.?

Studentams prieš egzaminą pritrūksta vienos nakties, biuro darbuotojams, atėjus projekto pridavimo terminui – bent keleto dienų, daugumai žmonių norėtųsi nors viena valanda ilgesnės paros. Ne tam, kad padarytų daugiau darbų, o tam, kad pabaigtų tuos, kuriuos galėjo padaryti laiku, bet vis atidėliojo.

Bent 9 žmonės iš 10 neabejotinai žino, ką reiškia ta lemiama paskutinė naktis, per kurią reikia nuversti kalnus, o akys pačios limpa, energija senka kaip telefono baterija žaidžiant „Angry Birds“. Koks slaptas kodas, atrakinantis tavo energijos resursus ir leidžiantis išlikti darbinga artimiausias 24 valandas?

Kalbėkis. Jei darbuojiesi ne viena – kalbėkis. Niekas taip gerai nestimuliuoja budrumo, kaip įdomus pokalbis. Be abejo, neįsijausk – tiesiog kartkartėmis atsitrauk nuo savo darbo ir padaryk trumpą pertraukėlę. Vėlu, visi aplinkui miega, nėra net kam paskambinti? Kalbėkis pati su savimi: balsu pasakiusi, ką jau nuveikei, ką ketini nuveikti, ar netgi paklaususi savęs, kur nukišai tušinuką, pasijusi aktyviau dalyvaujanti situacijoje.

Klausykis muzikos. Jei tavo darbui netrukdo muzikos ritmas – būtinai pasigarsink grotuvą. Gali rinktis šokių muziką, užvedantį popsą, kad kojos pačios kilnotųsi, arba ką nors visai nestandartiško, kad skatintų tavo susidomėjimą. Venk bliuzo, klasikos, lėtų baladžių – visa tai išties nuostabu, tačiau labai migdo.

Dainuok. Kuo garsiau, tuo geriau. Garsiai dainuojant aktyviau dirba plaučiai, į kraują patenka daugiau deguonies, tad visas organizmas prabunda. O mėgindama prisiminti žodžius ir melodiją, stimuliuoji smegenų veiklą. Tad jei tik leidžia tavo darbas – dainuok jį dirbdama. O jei dirbdama turi susikaupti ir prikąsti liežuvį – ką nors paniūniuok.

Kavos ar arbatos? Tonizuojantys gėrimai išties suteikia žvalumo. Tačiau jie veikia gana skirtingai. Vieniems tam, kad akys stotų piestu, užtenka puodelio tirpios kavos, o kitų ir pusės litro indas neprabudins. Todėl stebėk savo organizmo reakciją ir žiūrėk, kas tave veikia geriausiai. Natūraliems stimuliatoriams taip pat priskiriama žalioji arbata, ženšenis, eleutrokokas, citrinžolė.

Energetiniai gėrimai. Sakoma, kad jie suteikia sparnus, bet mainais pareikalauja sveikatos. Daugumos energetinių gėrimų pagrindas – kofeinas su įvairiais priedais: guaranos ekstraktu, taurinu, įvairiais vitaminais ir naudingosiomis rūgštimis. Palyginus su natūraliais žvalinančiais gėrimais, jie pradeda veikti greičiau, poveikis išlieka ilgiau. Tačiau šių gėrimų poveikis organizmui labai individualus, taigi jei kurio nors paragavai ir nepajutai jokio efekto – verčiau mėgink kitą, o ne stenkis kompensuoti kokybę kiekybe. Nepamiršk, kad energetiniai gėrimai labai kenkia sveikatai, maksimali jų dozė – 3 porcijos per dieną.

Skanaus! Lengvi užkandžiai užtikrina, kad organizmas turės darbo, taigi miegas ims mažiau. Rinkis saulėgrąžas, moliūgų sėklas, mažus ledinukus (pageidautina – stipraus skonio, pvz. mėtinius). Tik nepadaugink – jei pasijusi labai soti, apims snaudulys, ypač jei prisivalgysi miltinių kepinių ir saldumynų. Gali ir pati pasigaminti žvalinančio užkandžio: supjaustyk citriną vieno kąsnio skiltelėmis, o prieš dėdama į burną pabarstyk skiltelę cukrumi ir malta kava. Lėtai kramtydama šį skanėstą tikrai plačiau atmerksi akis.

Judinkis! Žvalesnei pasijusti leidžia ir bet kokie fiziniai judesiai. Padės net ir pozos pakeitimas: jei sėdėjai – atsistok, jei stovėjai – atsisėsk. Pašok pasileidusi savo mėgstamą dainą, padaryk 10 pritūpimų ar keletą kitokių mankštos pratimų, jei sėdi prie stalo – pasukiok pėdas, riešus, galvą.

Temperatūrų pokytis. Kuo patalpoje vėsiau, tuo mažiau ims miegas. Todėl reguliariai vėdink kambarį, jei turi sąlygas – nusiprausk po kontrastiniu dušu, jei ne – nusiplauk rankas vėsiu vandeniu, apšlakstyk šaltu vandeniu veidą. Tai paspartina kraujo cirkuliaciją, aktyviau ima dirbti visos organų sistemos.

Saldžių trumpų sapnų! 20–30 minučių miegas ir puodelis kavos – tai metodas, kuris daugumai gydytojų padeda parą budint ligoninėje. Neabejotinai padės ir tau.

Mmm, kaip kvepia... Užlašink ant nosinaitės citrinos, rozmarino, levandų eterinio aliejaus. Kai pajusi, jog energija senka – pauostyk šių aromatų.

Grynas oras. Netikėk kai rūkantieji tvirtina, kad naktį susikaupti mokslams ar darbui padeda cigaretė. Tai, kas juos žvalina, yra reguliarios pertraukėlės ir grynas oras (juk rūkoma paprastai balkone, lauke ar bent jau prie atviro lango). Todėl pasinaudok jų patirtimi, tik... be cigaretės: giliai pakvėpuok prie atviro lango. Efektas bus kur kas geresnis!

Tebūnie šviesa! Jei dirbsi maksimaliai apšviestoje patalpoje, kurį laiką pavyks organizmą apgauti, jog dabar – apskritai ne naktis, o diena.

Rytų išmintis. Su nuovargiu ir mieguistumu gali kovoti akupresūra: užteks aktyviai paspaudyti pirma vienos, paskui – kitos rankos mažųjų pirštų galiukus: nykščiu spausk piršto pagalvėlę, o smiliumi – nago plokštelę. Daryk tai tol, kol pasijusi bent šiek tiek žvaliau (apie 60–70 kartų kiekvienos rankos pirštui). Taip pat gali tarp pirštų patrinti ausų spenelius. Ausų speneliuose yra visų organų audinių projekcijos, todėl toks masažas efektyviai padeda kovoti su mieguistumu, atgauti staiga kritusią energiją.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis