Kaip atsitiesti po psichologinio nuosmukio?

Skyrybos, žlugusi karjera, psichologinis smurtas, finansinės problemos, išdavystė – nei viena moteris nėra apsaugota nuo šių ir dar daugiau skausmingų situacijų. Pastarosios dažnai sugriauna pasitikėjimą savimi, iššaukia menkavertiškumo jausmą, kartais ir depresiją. Tam, kad išvengtum pasekmių ir galėtum toliau mėgautis gyvenimu, COSMO pataria, kaip atsitiesti po sudėtingų išgyvenimų.

TAIP PAT SKAITYK: Kaip atsikratyti pesimizmo?

Pirmasis „žaizdų gydymo“ etapas

Išgyvenant nesėkmę, ko nors netektį ar tiesiog prastą gyvenimo etapą, moterys pirmiausiai yra linkusios savęs gailėtis. „Aukos sindromas“ sunkumų metu – visiškai natūralus ir normalus reiškinys moterų pasaulyje, dėl kurio tikrai nereikia gėdytis, bet ir lazdos perlenki nederėtų.
Tam tikrą laiko tarpą išgyventi, liūdėti ir verkti, galima sakyti, netgi būtina. Kai kurios dailiosios lyties atstovės, mėgindamos skausmą nuvyti šalin, kaipmat griebiasi intensyvios veiklos, dirba kone kiaurą parą, kad tik nesusidurtų su savimi pačia ir slegiančiomis mintimis. Deja, tai – ne išeitis. Anksčiau ar vėliau, šiek tiek atsikvėpus, užgniaužtos emocijos sugrįžta ir dažnai užpuola visu pajėgumu. Taigi, verčiau išsilieti, pabūti su savimi ir pasiguosti suprantančiam, galinčiam užjausti. Tačiau šis etapas negali užsitęsti per ilgai: apatija ir negatyvios mintys savo šaknis įleidžia labai greitai, todėl kuo ilgesnis vegetacijos ir savigailos laiko tarpas, tuo persiorientuoti į įprastą gyvenimo ritmą ar, tuo labiau, pasiruošti naujam gyvenimo etapui darosi sunkiau.

Kaip pakeisti savo emocijas?

Atrodo, kad niekaip nebepavyks atsikratyti blogų emocijų? Tai netiesa. Tačiau turi suprasti, kad šioje situacijoje geriausias vaistas esi tu pati. Keisdama savo mintis, kas, deja, paprasta nebus, slegiančias emocijas transformuosi į tokias, kurios padės gyventi tolimesnį kokybišką gyvenimą. Jei nuolatos save kaltinsi dėl susidariusių aplinkybių ir nesistengsi savęs motyvuoti pokyčiams, tai nei artimųjų užuojauta, skatinimas, nei psichologo pagalba neduos vaisių. Darbas su savimi – beveik vienintelis atsakymas į šį klausimą. 

Metas veikti

Susigrąžink pasitikėjimą savimi. Tai padaryti bus paprasčiau, jei:
* vis dažniau prisiminsi savo gerąsias savybes: susidaryk jų sąrašą ir į jį žvilgtelėk kas kartą, kai pasijusi prastai;
* mintis „aš visada tai darau blogai“ pakeisk į „man kartais nesiseka tai daryti, bet puikiai sugebu kitką“;
* pamiršk visas nepalankias aplinkybes ir realiai įvertink savo potencialą, galimybes ateityje: ką gali pakeisti ir ką gali padaryti, kad jaustumeisi laiminga, būtum patenkinta savo gyvenimu?

Esant prastos psichologinės būsenos, nuolatinis nerimas ir įtampa nuvargina organizmą, kuriam reikia tinkamo veiklos ir poilsio rėžimo. Todėl iš vakaro susiplanuok savo dieną nuo – iki. Dienotvarkėje privalo atsidurti fizinė apkrova. Sportuodama atsipalaiduosi, kita kryptimi nukreipsi susikaupusią energiją, o ir fiziškai išsikrovus poilsis bus labiau kokybiškas.

TAIP PAT SKAITYK: Tikra istorija: pasitikėti savimi trukdo patirtos patyčios

Pažink savo priešą

Tam, kad ateityje išvengtum sunkių išgyvenimų pasikartojimo, rastum atsakymus į klausimą „kodėl taip nutiko?“, privalai nustoti kaltinti aplinkybes ir situacijoje dalyvavusius asmenis: atrask ir pripažink savo klaidas, jas įvertink ir išanalizuok. Tačiau turi suvokti ir tai, kad nesi vienintelė pasaulyje, daranti klaidas – klystame mes visi. Save kaltindama nieko nepakeisi, o, kadangi laiko atsukti galimybės nėra, turi susitaikyti su praeitimi ir nemaloniais etapais, priimdama tai kaip patirtį, o ne nesėkmę.

Nepamiršk, kad užsivėrus vienoms durims, visuomet atsiveria kitos. Kaip buvo rašoma 1984 m., gruodžio 24 d., Londono „Times“ redakcinėje skiltyje: „Mūsų gyvenimas – kaip saulės kelias. Tamsiausiu momentu tikrai žinai – vėl išauš diena“. Tad išsikelk naujus tikslus, naujus siekius ir judėk jų kryptimi nepamiršdama, kad visuomet yra nei viena išeitimi daugiau nei tu manai, o išbandymai reikalingi tam, kad vėliau, pakilusios iš pelenų galėtumėm pajusti saldų gyvenimo skonį.


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis