Žinomų žmonių pamėgta Stokholmo dieta: kas nutinka, baigus jos laikytis?

 (3)
© LNK

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Aušra Kilkuvienė, dainininkė Liepa Mondeikaitė, Nijolė Pareigytė-Rukaitienė – šios žinomos moterys pastaruoju metu žiniasklaidoje aktyviai dalijasi savo kūno pokyčių paslaptimis. Esą tikrus stebuklus daro Stokholmo dieta. Panašu, kad šie garsūs veidai buvo pasirinkti reklamuoti vieną šią dietą už pinigus siūlantį tinklalapį. Mat po šių moterų pasakojimais nuolatos nurodomi užsakymo numeriai. Portalas Vlmedicina.lt nusprendė išsiaiškinti, ar iš tiesų Stokholmo dieta tinka kiekvienam ir ar tikrai ji daro stebuklus?

Kažkas iš to labai gerai uždirba

Dietologė Barbora Jarašūnė skeptiškai žvelgia į šią dietą: „Labai gerai pastebėjote – „kažkaip ji labai stumiama šiuo metu“. Išvertus iš marketingo kalbos – kažkas šiuo metu labai gerai iš jos uždirba. Pastebėkite, kad po visais straipsniais apie tai puikuojasi nuoroda į Stokholmo dietos planą, pritaikytą „kaip tik jums“, – atkreipia dėmesį dietologė. Kokias asociacijas mums kelia Skandinavija, Švedija, Stokholmas? „Su laimingais ir turtingais žmonėmis, rausvaskruostėmis blondinėmis ir sportiškais vaikinais. Pavadinimas vilioja „nusipirkti“ svajonę“, – teigia B. Jarašūnė.

Anot jos, tai – dar viena sumažinto kaloringumo dieta svoriui mesti. „Valgiaraštis, kurio žmogus, sumokėjęs už jį pinigus, kruopščiai laikosi. O jei žmogui sumoka pinigus už jos laikymąsi (tos pačios minėtos žvaigždės), tai dar labiau motyvuoja, ar ne?“ – šypsosi ji.

Specialistės manymu, ši dieta puiki tiek pat, kiek į ją investuojama. Esą nepakeitus savo kasdienių valgymo įpročių ir laikantis trumpalaikių dietų bei per trumpą laiką numetant daug kūno masės, didžiausia rizika, jog ši masė ataugs. „Riebalinio audinio sąskaita. Ir užkliuvus už vadžių... vėl iš pradžių“, – perspėja B. Jarašūnė.

Atliko eksperimentą

Gydytoja dietologė Lina Barauskienė portalui VLMEDICINA.LT pasakoja sutikusi kalbėti apie šią dietą tik todėl, kad yra atlikusi eksperimentą.

„Vienu metu į mane kreipėsi nemažai pacientų, kurie manęs klausė, kas tai per dieta, kaip ji veikia ir ar veikia. Tam, kad galėčiau ką nors pasakyti, užsiregistravau, suvedusi išgalvotus duomenis“, – savo patirtimi dalijasi specialistė. Ji suvedė jautriausio kontingento žmonių duomenis – tokių, kurie siekia numesti svorio ne dėl sveikatos, o dėl grožio, kurie galvoja atsikratyti trijų-penkių kilogramų, kurių kūno svoris yra normalus, tereikėtų peržiūrėti mitybą, režimą ir tikrai galėtų neskaičiuoti jokių kalorijų.

„Kas buvo įdomu, kad pasirinkau vidutinį masės indeksą – 21. Programa rekomenduoja, koks svoris turėtų būti ir jis dažniausiai, be abejo, yra didesnis, nei klientas tikisi, bet pats gali koreguoti, susimažinti kiek nori, vis tiek tau bus atsiųsta dieta. Kai pradėjau gauti tas dienos normas ir skaičiuoti, kas yra duodama, likau labai nustebinta. Tiesa, sudarytos dietos kalorijų kiekio niekas neparašė, bet buvo akivaizdu, kad tai beveik badas. Aš suskaičiavau kalorijas ir pagrindines maisto medžiagas“, – kas nustebino eksperimento metu, pasakoja gydytoja dietologė L. Barauskienė.

Penkias dienas per savaitę, anot jos, esą siūloma suvartoti vos 410 kilokalorijų. Tokios normos esą dietologai nerekomenduoja nė per iškrovos dieną, kuri daroma ne dažniau nei kartą per savaitę ir tik prižiūrint specialistui.

„Čia gauni bent penkias tokias dienas iš eilės. Toliau, tiesą pasakius, aš ir nebežiūrėjau. Su sveika mityba nieko bendra neradau“, – apibendrina specialistė.

Ji tikina, kad jau iš pat pradžių buvo aišku, kad tai dar viena dieta tarp gausybės kitų, kurios paremtos viena taisykle – labai griežtu kalorijų ribojimu, labai mažo kiekio kalorijų racionu, kuris paprastai duoda greitą efektą.

„Aišku, kad greitas efektas nėra sveikas. Tam, kad sumažintume svorį taisyklingai, yra nekenkiantis organizmui svorio metimo laikas. Dietologai sėkme vadiname, jei svoris iki tikslo nukrinta palaipsniui ir išsilaiko bent metus, tada galime sakyti, kad pasiektas rezultatas, o ne po mėnesio, dviejų ar keturių“, – aiškina L. Barauskienė.

Jos teigimu, nė viena dieta nėra veiksminga. Tik dešimčiai procentų iš visų besilaikančių esą pavyksta pasiekti ir ilgą laiką išlaikyti sumažintą svorį.

„Tai reiškia, kad norėdami sulieknėti, sumažinti riebalų kiekį ir tai padaryti tinkamai, nežalojant organizmo, ir norėdami išlaikyti rezultatus ilgai, privalote iš esmės keisti mitybos kultūrą, įtraukti fizinį aktyvumą ir tai vadinti savo gyvenimo būdu. Tai turi tapti jūsų kasdienybe. O greito poveikio dietos pavojingos dėl svorio grįžimo efekto, jis iš tiesų grįžta dvigubai“, – perspėja L.Barauskienė.

Taip esą todėl, kad organizmas griežtos dietos metu pirmiausia pašalina vandenį, tada energijai gauti naudoja baltymus eikvodamas raumenis, o tik po kurio laiko - riebalus. Faktas, kad žmogus ilgai negali normaliai gyventi suvartodamas vos 400 kilokalorijų per dieną, o tai nutraukus viskas grįžta riebalų pavidalu: „Galiausiai tampame dar labiau nutukę. Kiekvienas toks greitas svorio metimas ir grįžimas prie seno mums duoda tai, kad mes tunkame labiau ir labiau“.

Komentaro nepateikė

Ne vieną kartą bandžius susisiekti su tinklalapyje (kad nebūtų daroma reklama, jis neminimas), kuriame reklamuojama Stokholmo dieta ir puikuojasi minėtos garsenybės, nurodytais kontaktais bei paprašius komentaro, žurnalistė vis dėlto jo nesulaukė ir po priminimų, kad buvo siųsta užklausa. Vis dėlto tinklalapyje yra žinomų moterų atsiliepimai, kokių rezultatų joms pavyko pasiekti, laikantis Stokholmo dietos. Pateikiame keletą.

Liepa Mondeikaitė:

„Lygindama savo nuotraukas, darytas prieš šią dietą ir numetus svorio – tai nuostabu – iš pradžių nepatikėjau, kad gali būti toks skirtumas. Pokytis akivaizdus. Parodžiau nuotraukas savo vyrui, jis irgi buvo priblokštas.<...> Aš ne tik numečiau 8 kilogramus, bet ir daug geriau miegu. Taip pat visą dieną jaučiuosi energingesnė“.

Aušra Kilkuvienė:

„Mano pokyčius mato visi, ypač mano kolegos ir šeima. <...>. Pirmąją savaitę buvo suaktyvinta mano medžiagų apykaita ir aš vienu ypu netekau X kilogramų. Vėliau svoris krito mažiau, bet patiekalai buvo sotesni. Po mėnesio mano drabužiai jau tiesiog kabėjo, teko keisti garderobą.
Šiuo metu esu numetusi 23 kilogramus, bet nesirengiu sustoti!“

Nijolė Pareigytė-Rukaitienė:

„Pasiekiau savo tikslą – numečiau 5 kg. Visą dieną būdavau energingesnė ir tai labai vertinu, nes daug dirbu. Dabar puikiai jaučiuosi ir esu laiminga. Mano oda pagražėjo, atrodau ir jaučiuosi gražesnė nei kada nors anksčiau“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją