Vis labiau populiarėjantis tobulo kūno kultas diktuoja madas. Kur yra ribos?

© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Šiuo metu labai populiaru turėti tobulą kūną. Žmonės plūsta į sporto klubus bei drastiškai pasineria į sveiką mitybą, kad tik suspėtų į mados traukinį turėti nepriekaištingas kūno formas.

Kur yra ribos? Kada sportas ir sveika mityba ne padeda, o kenkia? Apie šiandienos kūno kultą bei mitybą pakalbinome asmeninį fitneso trenerį Paulių Ratkevičių.

Pauliau, šiandien tobulas kūnas labai stipriai diktuoja madą, kaip pats į tai reaguoji?

Reaguoju labai teigiamai, nes sportu užsiima vis daugiau žmonių, tai yra labai sveikintina. Faktas, kad sportuodami žmonės nori atrodyti vis geriau ir pradeda konkuruoti tarpusavyje, o tai kai kuriais atvejais priveda prie drastiškų sprendimų. Tačiau džiugina, jog žmonės vis dažniau renkasi aktyvią veiklą, taip prisidėdami prie savo puikios savijautos.

Be abejo, ribas mes nusistatome kiekvienas individualiai, tačiau mūsų aplinka, nuotraukos bei informacija socialiniuose tinkluose tą kartelę kiekvienais metais vis pakelia, galvoje formuoja tobulo kūno linijas. Jeigu atsigręžtume atgal ir pažiūrėtume į sporto salėje besilankančius prieš dešimt metų, pamatytume, kad sportas buvo ginklas prieš viršsvorį. Šiai dienai rezultatų tikslai kartais prasilenkia su sveika gyvensenos sąvoka.

Labiausiai norėčiau atkreipti dėmesį tų, kurie tik pradeda sveikai maitintis bei sportuoti. Nerdami stačia galva ir imdamiesi griežtos mitybos bei didelių fizinių krūvių jie padaro daugiausiai žalos savo organizmui.

Dažnas naujokas, pamatęs, kad liko tik pora mėnesių iki vasaros, griebiasi paskutinio šiaudo, kad tik neatsiliktų nuo sportuojančių bei sveiką mitybą propaguojančių, o tai didžiausios klaidos, kurios vėliau gali skaudžiai kainuoti. Naujokams rekomenduočiau pasikonsultuoti su profesionalais ir neskubėti, nes tiek griežta mityba, tiek per didelis fizinis krūvis anksčiau ar vėliau jus palauš ir viską mesite į šalį.

Sportas darosi vis populiaresnis tarp paauglių, kurie nieko nelaukę griebiasi svorių sporto salėje, net nepagalvodami apie galimas traumas. Kaip patartum pradėti sportuoti nepakenkiant besiformuojančiam organizmui?

Pats į sporto salę atėjau būdamas 12 metų, puikiai prisimenu, kokį skurdų sporto žinių bagažą turėjau. Labai džiaugiuosi, kad šalia buvo puikus treneris, kuris man sudarė programą bei nuolat mane prižiūrėjo ir pataisydavo darant klaidas.

Iki 16 metų treneris man neleido didesnės apkrovos stuburui, nes mano besivystantis organizmas galėjo patirti traumą. Jaunimui, kuris tik pradeda lankytis salėje, vienareikšmiškai rekomenduoju nesiimti saviveiklos, pirmą mėnesį sportuoti prižiūrint specialistui. Taip išvengsite traumų ir pasieksite norimų bei tvirtų rezultatų.

Ar staigus šuolis nuo nesubalansuotos mitybos prie tobulai sveikos nepakenkia organizmui?

Organizmui nekenkia, jei tai nėra labai griežta ir ilgalaikė dieta. Sveika mityba yra tik į naudą. Problema ta, kad jei žmogus ilgą laiką maitinosi pagal chaotišką planą, dažnai valgė nesveiką maistą, tai kelias prie ypač subalansuotos mitybos gali turėti neigiamų pasekmių. Po trumpo laiko visa tai bus numesta ir grįžtama prie buvusio chaoso, kadangi organizmas reikalaus senų mitybos įpročių, o dažnas, neatlaikęs šio spaudimo, pasiduos.

Sudarydamas asmeninius mitybos planus atsižvelgiu į buvusius mitybos įpročius, nes tai yra vienas pagrindinių dalykų, kuris labai dažnai nulemia, kaip bus laikomasi subalansuotos mitybos plano. Jei jūsų mityba yra prasta, visų pirma reikėtų pradėti nuo dienos maitinimosi laikų: pusryčiai, pietūs, vakarienė bei du lengvi užkandžiai tarp jų.

Kai organizmas pripras prie dienos ritmo, jį labiausiai apkraukite valgydami sočiai per pusryčius ir pietus, o vakarienė lai tampa lengvesnė bei mažiau kaloringa. Žinoma, labai svarbu ir pati maisto kokybė, bet pradėję siekti sveikos gyvensenos labiau atkreipsite dėmesį ir į tai, ką dedate į burną.

Norintys sulieknėti imasi visokiausių priemonių, tarp kurių ir alinančios dietos. Ką manai apie badavimą? Pats rekomenduoji, ar esi nusiteikęs prieš tai?

Pats esu už visavertės mitybos principus, organizmas turi būti aprūpintas reikalingomis medžiagomis visai dienai. Nepalaikau grikių, mėnulio ar kitų dietų, nes dažnai tai prasilenkia su sveika mityba.

Daug sveikiau tiesiog sumažinti porcijas, dienos kalorijų skaičių, tačiau gauti visavertį maistą, kuris turi didelę įtaką mūsų protinei veiklai, energijai bei nuotaikai.

Kalbant apie badavimą, labai palaikau iškrovos dieną, kurią, vieną kartą savaitėje rekomenduoju atlikti ir kai kuriems savo klientams. Tiems, kurie be maisto negali išbūti nė dienos, rekomenduoju kitokį variantą: ryte suvalgykite dubenėlį košės ar porą kiaušinių, o likusią dienos dalį gerkite vandenį. Ks tris valandas suvalgykite po lengvą vaisių: apelsiną, obuolį ar šiek tiek arbūzo.

Įvedę šią dieną į savo savaitę, tikrai greičiau atsikratysite papildomų kilogramų ir išvalysite organizmą nuo kenksmingų medžiagų, kurias gaunate su maistu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją