Trenerio A. Grybausko patarimai skubančioms sulieknėti iki pavasario

 (31)
Likus mažiau nei mėnesiui iki pirmosios pavasario dienos, daugelis suskumba rūpintis savo išvaizda. Parkuose ir stadionuose pastebime vis daugiau sportuojančių žmonių, norinčių pagražinti kūno formas. Tačiau, norint pasiekti gerų rezultatų, vien sporto nepakanka – būtina subalansuotai ir sveikai maitintis.
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Sportas ir tinkama mityba yra vienintelis kelias į tobulas formas, sako daugkartinis kultūrizmo varžybų prizininkas, sporto ir sveikatingumo treneris Aidas Grybauskas ir pataria, kokius produktus derėtų įtraukti į kasdienį racioną, norint pasiekti geriausių rezultatų.

Kiekvienais metais, artėjant vasaros sezonui, didelė dalis žmonių ypatingai susirūpina savo kūno formomis. Patarimų kaip maitintis ir sportuoti yra daugybė, tačiau nemaža dalis jų – drastiški, todėl ne tik nepadeda numesti svorio, bet gali ir pakenkti. Kaip teigia A. Grybauskas, norint matyti teigiamus pokyčius, negalima imtis kardinalių priemonių: visų pirma derėtų sureguliuoti mitybą.

„Siekdami numesti svorio žmonės gana dažnai ima badauti arba atsisako daugybės organizmui reikalingų maisto medžiagų. Per dieną žmogus privalo valgyti bent jau 5 kartus, kas 3-4 val. Žinoma, negalima apkrauti organizmo didelėmis porcijomis, todėl reikėtų vadovautis taisykle – geriau dažniau, bet po mažiau“, – perspėjo treneris.

Pusryčiai – svarbiausias dienos maistas

Anot A. Grybausko, pusryčiai – svarbiausias dienos valgis, nes suteikia energijos visai dienai. „Pusryčius valgyti privaloma, jie turėtų būti sotūs ir sudaryti apie 40 proc. dienos kalorijų normos. Pusryčiams galima valgyti avižinę košę, vaisius ar riešutus. Riešutuose ir džiovintuose vaisiuose yra baltymų bei gerųjų riebalų, kurių organizmui reikia. Tačiau juos derėtų vartoti saikingai, po vieną saujelę per dieną. Tam, kad nepadaugintumėte, patogu rinktis riešutų ir džiovintų vaisių mišinius, kuriuose subalansuotas reikiamas maistinių medžiagų kiekis. Priešpiečiams patartina rinktis lengvą maistą, tarkim, ryžių trapučius ar vaisius. Pietums reikėtų valgyti mėsą arba žuvį su ryžių, grikių ar salotų garnyru“, – sakė kultūristas.

Popiet sekantis užkandis turėtų būti lengvas – vaisius ar saujelė riešutų ir džiovintų vaisų. Pavakariams vertėtų rinktis žuvį, tuną arba liesą mėsą, pavyzdžiui, vištieną ar kalakutieną. Taip pat svarbu nepamiršti vartoti pakankamai skysčių.

Valgyti po 18 val. ne tik galima, bet ir būtina

„Vienas iš populiariausių mitų apie svorio metimą – negalima valgyti po 18 valandos. Valgyti vakarienę ne tik galima, bet tiesiog būtina. Žinoma, reikėtų vengti riebaus, nesveiko maisto ar saldumynų. Tačiau liesa varškė, žuvis ar nedidelė porcija mėsos yra naudinga organizmui. Nepamirškite, jeigu pietums valgėte mėsą, vakarienei geriau rinktis žuvį: tuomet dienos racionas bus įvairesnis“, – teigė A. Grybauskas.

Pradėjus sportuoti svarbu nepersitempti

Sportas, kaip ir tinkama mityba, padeda ne tik numesti svorio, bet ir sutvirtinti kūną. Tačiau bene didžiausia klaida, kurią daro nemaža dalis pradedančių sportuoti – per didelis krūvis pirmųjų treniruočių metu. Ilgai nesportavusiam žmogui didelė fizinė apkrova gali sukelti nuovargį ir raumenų skausmus, todėl po pirmų intensyvių treniruočių gali dingti motyvacija. A. Grybauskas pataria organizmą prie fizinio krūvio pratinti po truputį.

„Pratinti organizmą prie didesnio nei įprastai krūvio galima ne tik sporto salėje. Iš pradžių, ne daugiau kaip tris kartus per savaitę galima pabėgioti ar pažaisti judrius žaidimus, tokius kaip krepšinis ar tinklinis. Tiems, kurie yra įpratę prie fizinio krūvio, galima sportuoti ir 5 kartus per savaitę. Tuomet treniruotes reikėtų pradėti nuo pratimų su svareliais ar svarmenimis, o užbaigti kardio pratimais“, – patarė A. Grybauskas.

Tiek sportuojant, tiek maitinantis labai svarbu jausti savo organizmą ir jo nealinti. Todėl griežtoms bado dietoms reikėtų sakyti tvirtą „ne“ ir rinktis subalansuotą mitybą ir sportą. Sportininkas neabejoja – sveika gyvensena ne tik padeda atsikratyti papildomų kilogramų, bet ir pagerina savijautą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

5 atvejai, kai tave išgelbės įklotai

Be abejo, tu sprendi, naudoti tau kasdienius įklotus ar ne. Jokių griežtų nurodymų šiuo atžvilgiu nėra. Tačiau šiam patogiam išradimui būdinga nemenkų pranašumų. Štai penkios svarios priežastys rinktis kasdienius įklotus šiltuoju metų laiku.

Ginekologė įspėja: dėl šių priežasčių intymios infekcijos gali atsinaujinti

Gyvenime yra dalykų, kuriuos darome per daug nesusimąstydamos. Pavyzdžiui, renkamės apatines kelnaites rytais. Tai toks natūralus veiksmas, kad greičiausiai net negalėtum pasakyti, kokios spalvos kelnaites šiandien mūvi. Tiesa?

Kokie požymiai išduoda, kad tavo organizmui trūksta vitamino B12

Skirtingai nuo vitamino D, kurį gali pagaminti mūsų organizmas, B12 į organizmą gali patekti tik per išorinius šaltinius. B12 yra svarbi maistinė medžiaga, kurią organizmas naudoja DNR sintezei, nervų ir kraujo ląstelių gamybai, jis aprūpina organizmą deguonimi. O jei organizmui trūksta deguonies, nuolat jausi nuovargį, kad ir kiek valandų miegosi.

Jaunos merginos istorija: nekaltybę praradau du kartus

Jei pameni, visai neseniai rašėme apie 21 metų Laurą, kuriai buvo nustatytas Mayer-Rokitansky-Kuster-Hauser sindromas arba kitaip - itin reta makšties patologija, kuomet makštis tiesiog nesusiformuoja.

Masažistas iš Egipto atskleidė, kokias klaidas darome kovodamos su celiulitu

Pasirodę pirmieji saulės spinduliai visoms moterims kasmet primena – atėjo laikas ruoštis suknelių ir sijonų sezonui! Vis dėlto, pasiruošimas gali ir nebūti toks džiuginantis kaip už lango šviečianti saulė.

Natūralios arbatos, kurios skatina skysčių pasišalinimą iš organizmo

Lieknėti gurkšnojant gardžią arbatą būtų puiku! Panašiai kaip lieknėti gulint ant sofos ir žiūrint televizorių. Tik kyla logiškas klausimas: ar tai įmanoma?

7 efektyviausi pratimai norinčioms dailesnių kūno linijų

Jei esi iš tų merginų, kurioms kantrybės sporto salėje užtenka tik 20 minučių, tuomet mūsų paruošti sporto pratimai tau tikrai tiks ir patiks. O ir į sporto salę eiti nereikės - pratimus galėsi atlikti namuose.

Seksas per mėnesines - kodėl verta tai išbandyti kiekvienai (2)

Kuomet COSMO skaitytojų klausėmė, ką jos mano apie seksą „tomis dienomis“, net 54% merginų anoniminėje apklausoje tarė TAIP! Ir skubame nuraminta tas, kurios nė karto to nebandė: kraujai upeliais tikrai nebėga, tad jei pergyveni būtent dėl to – tikrai neverta.

Liga, kuri įtraukia vis daugiau merginų: kai valgymo sutrikimai pasiglemžia gyvenimą

Jos jaučiasi išskirtinės. Vadina viena kita “Anomis” (plg., “anoreksija”). Susitikusios savo slaptose interneto svetainėse diskutuoja, kaip išgyventi dieną su šimtu kalorijų, kaip paruošti varškėčius be miltų bei kiaušinių ir apgauti gydytojus.

Mirtina kova su kalorijomis: niekas neįsivaizduoja, kokia buvau laiminga sverdama 35 kilogramus

Pasaulį jau kelis dešimtmečius krečia lieknumo karštinė. Neatsilaikėme prieš ją ir mes. Nors negailestinga kova su kalorijomis kartais baigiasi mirtimi.