Sveikos mitybos specialistė Vaida Kurpienė: maiste neturi būti nieko draudžiamo

 (1)
Vaida Kurpienė
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kaip vakarėlio metu suderinti tris, atrodo, visiškai nesuderinamus dalykus: pavalgyti, pasimėgauti ir kitą rytą atsikelti energingam? Mitybos specialistė, dviejų vaikų mama Vaida Kurpienė, savo patarimais padėjusi atsikratyti viršsvorio daugeliui žmonių, tvirtina, kad viskas
įmanoma, jei nepuoli į kraštutinumus. Apie tai ji pasakos ir Sveiko maisto šventėje, kurios tema – vakarėlių užkandžiai.

„Žmonės galvoja, kad yra arba juoda, arba balta. Kai švenčia, vieni galvoja, kad reikia tik vandenį gerti, nieko nevalgyti. O jei jau valgo, tai tada bet kiek. Nei vieno, nei kito nereikia daryti, galima sėkmingai apsieiti be kraštutinumų“, - šypsosi dviejų knygų apie mitybą bendraautorė.

Kartais, kai labai norisi visiškos nesąmonės, net ir tada, kai žmogus puikiai tai suvokia, Vaida rekomenduoja paimti mažą „nesąmonės“ kąsnelį, paragauti ir pajausti, ar tai tikrai taip skanu. „Vakarėliuose žmonėms bendraudami kartu ir valgo, todėl nepajaučia maisto skonio. Net ir nevartojantys alkoholio po tokios šventės gali jaustis blogai. Kai labai kažko nori, tačiau nevalgai, prisivalgai kitų dalykų. Taip slopinamas nerimas. Kitą kartą geriau suvalgyti truputį to, ko norisi, nei save kankinti“, - tikina Vaida.

Anot mitybos specialistės, kuri kažkada pati numetė 22 kg., maiste neturi būti nieko draudžiamo, žmogus turi išmokti išlaviruoti bet kokiose sąlygose, nes mes negyvename idealiame pasaulyje. Kova su savimi dažniausiai baigiasi pralaimėjimu. Tačiau ji dingsta, dingsta griežti rėmai, kai žmogus supranta, kad beverčių dalykų reikia valgyti mažai.
Vakarėlių metu Vaida rekomenduoja:

- Vaisius valgyti tik iš pradžių ar praėjus porai valandų po kito maisto. Suvalgę vaisius kaip desertą, po pagrindinių patiekalų, jausitės apsunkę ir triks virškinimas. Vaisiai virškinami plonajame žarnyne ir ilgai skrandyje neužsibūna, taigi netrukdykime jiems

- Valgyti kuo daugiau šviežių daržovių. Tai keturguba nauda: suteikia sotumo jausmą, mažai kalorijų, šviežiose daržovėse yra natūralių fermentų, padedančių skaidyti maistą ir skaidulinių medžiagų, stumiančių maistą virškinimo traktu žemyn.

- Kuo mažiau padažų! Juose dažnai slypi daugiau kalorijų, nei pačiame patiekale. Be to, riebalai stabdo virškinimą. Jei patiekalas yra pateikiamas bendroje lėkštėje – imkite maistą nuo viršaus, taip jums teks mažiau padažo.

- Kuo mažiau vartokite alkoholio. Jis išbalansuoja cukraus lygį kraujyje ir dėl šios priežasties pasijuntate labai alkani. Be to, alkoholis, vartojamas su baltyminiu maistu stipriai apsunkina ir sulėtina virškinimą.

Dar daugiau Vaidos Kurpienės patarimų apie sveiką mitybą galėsite išgirsti Sveiko maisto šventėje Pažaislyje rugsėjo 24 d. Ten vyks sveikų užkandžių degustacija, vaikų edukacinės programos, sveikatai palankių produktų mugė, įspūdingas sveiko maisto vakarėlis, kurį organizuoja „Varom“ komanda ir restoranas Monte Pacis.

Registracija ir daugiau informacijos apie sveiko maisto šventę www.sveikuoliai.lt

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

5 nekaloringų salotų receptai, saugančioms figūrą (2)

Dauguma dietologų tvirtina, kad nevalgymo po 18:00 val. taisyklė - ne į naudą tavo sveikatai. Mat jeigu miegoti eini labai vėlai, organizmas priverčiamas badauti. Todėl nebevalgyti reikėtų 2-3 val. iki miego. Tačiau jeigu šios taisyklės laikaisi, o pilvas maršus groja, siūlome 5 salotas, kurios padės įveikti alkį ir nepakenks figūrai.