Reklama

Simptomai panašūs, bet nesumaišykite su depresija

Kai kamuoja prasta nuotaika, negali prisiversti išlipti iš lovos, užklumpa ligos ir nebegali žiūrėti į savo atvaizdą veidrodyje, natūraliai imi ieškoti įvairiausių priežasčių: gal man depresija, galbūt kalta prasta mityba, nuovargis, stresas, vitaminų trūkumas? Atsakymas gali būti labai paprastas – vitamino D deficitas.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vitaminas D dažnai vadinamas „saulės vitaminu“, nes jis kitaip nei kiti vitaminai negaunamas su maistu, bet natūraliai gaminasi odoje būnant saulėje ir gaunant ultravioletinių spindulių. Vitaminas D yra atsakingas už daugybę žmogaus organizmo gyvybiškai svarbių funkcijų – padeda reguliuoti kraujo spaudimą, svarbus įsisavinant kalcį ir fosforą, padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje, palaiko imuninę sistemą, užtikrina tinkamą kaulų ir dantų būklę, padeda kovoti su daugybe ligų.

Vitamino D trūkumo simptomai

Dažnai vitamino D deficitą sunku aiškiai pastebėti, nes dažniausiai jo trūkumas pasireiškia juntamu nuovargiu, silpnumu, prasta nuotaika ir savijauta, kas gali būti siejama su įvairiomis sveikatos problemomis.

Esant kritiniam šio vitamino trūkumui gali atsirasti stipresni kaulų ar raumenų skausmai, nusilpsta imunitetas, dažniau sergama peršalimo ligomis, gali užklupti depresija, prasidėti įvairūs organizmo uždegimai. Jei jums skauda, kai stipriau paspaudžiate savo krūtinkaulį, tai jau gali būti simptomas, kad jums chroniškas vitamino D trūkumas.

Vitaminas D ir sveikata

„Saulės vitaminas“ turi gyvybiškai reikšmingą įtaką mūsų sveikatai. Jis mažina širdies ligų ir susirgimo išsėtine skleroze tikimybę, didina organizmo atsparumą gripui, stiprina imunitetą. Šio vitamino dėka mažėja rizika susirgti depresija. Paskutiniai moksliniai tyrimai vis dažniau atranda tiesioginį ryšį tarp vitamino D stygiaus ir tokių sveikatos sutrikimų kaip vėžys, astma, diabetas, aukštas kraujospūdis, Alzheimerio liga ir daug kitų ligų.

Reikšmingas vitamino D deficitas vaikams lemia silpnų kaulų ligą - rachitą, o suaugusiems – osteomaliaciją, kai sutrinka kaulo mineralizacija trūkstant fosforo ir kalcio – kaulai tampa minkšti ir išlinksta. Vitaminas D moteris gali apsaugoti nuo krūties, o vyrus nuo prostatos vėžio.

Vitaminas D ir grožis

Šis vitaminas ne tik padeda išsaugoti gerą sveikatą, bet ir prisideda prie jūsų dailių kūno linijų, odos ir plaukų grožio! Moksliniais tyrimais buvo įrodyta, kad vitaminas D padeda reguliuoti kūno svorį ir atsikratyti nereikalingų kilogramų, taip pat pagerina sporto rezultatus. Be to, jis padeda gydyti odos ligas, pavyzdžiui, aknę, psoriazę, egzemą, mažina strijų atsiradimo galimybę, nes didina odos elastingųmą, apsaugo nuo išankstinio odos senėjimo ir net gi gali apsaugoti nuo odos vėžio.

„Saulės vitaminas“ taip pat svarbus jūsų plaukų grožiui, nes skatina jų augimą ir apsaugo nuo slinkimo.

Remiantis Lietuvos Medicinos diagnostikos ir laboratorinių tyrimų asociacijai priklausančių laboratorijų duomenimis, organizmas net 90 procentų vitamino D pasigamina dėl ultravioletinių spindulių poveikio, ir tik likusius 10 – gali gauti iš maisto.

Lietuvos laboratorijų atliktų tyrimų duomenimis, net 88,9 proc. tirtų kraujo mėginių buvo nustatytas reikšmingas D vitamino stygius. Ypač šio vitamino trūksta šaltuoju metų laiku, kai saulės lauke beveik nebūna ar ji nepakyla pakankamai aukštai. Kanados mokslininkai rado išeitį – jų atlikti moksliniai tyrimai parodė, kad vitamino D lygį organizme galima padidinti reguliariai lankantis soliariume.

Tyrimo vadovė daktarė Samantha Kimball teigia, kad soliariumuose ultravioletiniai spinduliai pasiekia beveik 100 proc. odos kontroliuojamoje aplinkoje, kas leidžia itin efektyviai padidinti vitamino D atsargas organizme. Žinoma, ji primena, kad svarbu atsižvelgti į sveikatos ir higienos rekomendacijas ir soliariumais naudotis saikingai, ypač įvertinant, ar soliariumų lempos atitinka sumažintos apšvietos 0,3 W/m2 reikalavimus.

Užsakymo nr.: PT_77395811

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Slenka plaukai? Metas pasitikrinti savo kraują

Kankina lūžinėjantys nagai, pablyškusi oda ar staiga pradėję slinkti plaukai? Daugelis mano, kad pagrindinės to priežastys yra nuolatinis stresas, įtampa darbe ar miego trūkumas. Visa tai turi nemažai įtakos, tačiau dažniausiai priežastys yra kur kas gilesnės. Sveikatos specialistų teigimu, jaučiant šiuos simptomus vertėtų atkreipti dėmesį į kraujo būklę.

Intymios vietelės grožis - kas labiausiai kaitina vyrų geismą

Mūsuose vis dar gyvuojantis įsitikinimas, esą gražu tai, kas natūralu - retai kada pasitvirtina realybėje. Vyrai tikina, kad jiems patinka natūralus moters grožis, tačiau kuomet reikia rinktis, vis tik prioritetą teikia subtiliai pasidažiusioms merginoms. Lygiai tas pats ir su intymesniais klausimais: kalbame apie natūralumą, o iš tiesų...?

Štai kokia turėtų būti tavo pilvo apimtis, jei rūpiniesi savo sveikata

Įprasta manyti, kad riebalai - blogis, kuris ne tik gadina mūsų išvaizdą, bet ir kenkia sveikatai. Tačiau ar žinote, kad riebalai - viena iš pagrindinių mūsų organizmo maisto medžiagų, ir jie mums būtini?

Nustebsi sužinojusi, kas yra geriausias vitamino D šaltinis

Pastaruoju metu apie vitamino D naudą ir jo trūkumo pavojus kalbama kone kasdien. Jau bene kiekvienas žino, kad vitamino D deficitas gali sukelti tokias ligas, kaip depresija, peršalimas, astma, diabetas, osteoporozė, vėžiniai susirgimai.

Ką kiekviena turėtų žinoti apie higieninius paketus, tamponus ir kasdienius įklotus (1)

Neabejojame, tu labai atsakingai ir atidžiai renkiesi odos ir plaukų priežiūros priemones, – ir tai yra puiku! Tačiau ar lygiai tiek pat dėmesio skiri ir savo intymiosios srities higienai? O ši sritis ypač jautri, tad jai bet kas netiks – juk nenori nei infekcijų, nei sudirginimo. Kaip išsirinkti tai, kas geriausia?

Lengva, skani ir sveika mityba - apie veganizmą kalbamės su Vente Viteikaite

“Augalinė mityba išties labai įvairi – vien pieno įmanoma pasiruošti net keliolikos rūšių, – sako veganė, festivalio “Vegfest LT” organizatorė Ventė Viteikaitė. – Įkvėpimo galima semtis iš Azijos, Afrikos šalių virtuvių, Viduržemio jūros regione taip pat gausu daržovių patiekalų, net lietuviai turi daug tradicinių patiekalų, kurie yra vegetariški ar veganiški. Juk iki pat XX a. mėsa buvo laikoma prabangos dalyku – ją išgalėjo valgyti tik ponai.”

7 grožio patarimai: mažiau raukšlių, pigmentinių dėmių ir kitų odos problemų

Moksliniais tyrimais patvirtinta: tinkamas maistas gali padėti spręsti odos problemas – nuo aknės iki pernelyg greito senėjimo. Taigi oda ilgiau išliks jauna ir labiau švytės, jei laikysies šių gardžiai paprastų mitybos taisyklių.

Naudingos gudrybės toms, kurias nuolatos kankina nemiga

Didžiausia klaida, kurią darome prieš eidamos gulti: mes nesiruošiame naktiniam poilsiui pamažu. Kad organizmas nugrimztų į palaimingą snaudulį, jam reikia šiek tiek pagelbėti. Štai taip.

14 produktų, kurie ypatingai svarbūs tavo kepenims

Reta iš mūsų prisimena kepenis, kol jos veikia be sutrikimų. O juk būtent jos, bitės darbininkės, atlieka daugiau kaip šimtą įvairiausių funkcijų, perdirbdamos viską, ką suvalgome ir išgeriame. Kitaip tariant, kepenys – tai mūsų asmeninė filtravimo sistema, sugerianti viską, kas bloga, ir išleidžianti tik tai, kas gera.

5 atvejai, kai tave išgelbės įklotai

Be abejo, tu sprendi, naudoti tau kasdienius įklotus ar ne. Jokių griežtų nurodymų šiuo atžvilgiu nėra. Tačiau šiam patogiam išradimui būdinga nemenkų pranašumų. Štai penkios svarios priežastys rinktis kasdienius įklotus šiltuoju metų laiku.