Per tris metus 70 kilogramų atsikratęs Jurijus atskleidė, kaip jam pavyko tai padaryti

© Asmeninio albumo nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Virš 160 kg svėręs Jurij Lukaševič (48) šiuo metu džiaugiasi ne tik dailesnėmis kūno linijomis, bet ir akivaizdžiai pagerėjusia sveikata. 70 kg antsvorio atsikratęs vyras nebesiskundžia aukštu kraujospūdžiu, džiaugiasi atradęs naujus sportinius interesus ir gyvenimo kokybę.

Svorį mesti pradėjau 2012 metais ir padariau šį darbą per 3 metus, nors numesti 70 kg nebuvo mano tikslas. Tai pavyko natūraliai. Tiesa, dabar sveriu kiek daugiau – apie 94 kg, nes sportuodamas priaugau raumenų masės“, – pasakoja Jurijus, šiuo metu atliekantis pratimus su svoriais.

Ne paslaptis, jog antsvorio atsikratyti nori dauguma žmonių, tačiau ne visiems ši užduotis pavyksta. Kas motyvuoja ryžtis tokiems pokyčiams? „Manęs to klausė daugelis žmonių. Vieni įtarė, kad kuo nors sergu, kiti – kad turiu meilužę ar išsiskyriau su žmona, – juokaudamas atsako pašnekovas. – Tačiau klausimo, ar padariau tai dėl savęs, sulaukdavau retai.“

Per tris metus 70 kilogramų atsikratęs Jurijus atskleidė, kaip jam pavyko tai padaryti
© Asmeninio albumo nuotr.

Pokyčiai vyksta galvoje

Pradėjęs pasakoti savo sėkmės istoriją, Jurijus atskleidžia anksčiau jautęs diskomfortą ne tik dėl antsvorio. „Dėl netinkamo gyvenimo būdo turėjau daug odos papilomų – jų buvo net 125. Ilgą laiką maniau, kad tai liks visam gyvenimui, bet kai chirurgas lazerinės procedūros metu viską pašalino per pusę valandos, supratau, kad visi pokyčiai yra įmanomi“, – įkvėpimo šaltinį įvardija pašnekovas.

Jurijus svarsto, kad galbūt pokyčiams įtakos turėjo ir atsakomybės jausmas: „Tada man buvo 43 metai, o juk turiu šeimą, 3 vaikus – reikia ir apie sveikatą pagalvoti. 15 metų turėjau labai aukštą kraujospūdį ir vaistų gerdavau po 3 tabletes per dieną. Šiandien vaistų nuo kraujospūdžio nebegeriu visai.“

Anot jo, didžiausi pokyčiai pirmiausia įvyksta kiekvieno galvoje. „Mesti svorį bandžiau daugybę metų. Buvau išmėginęs pačias įvairiausias dietas, bet jei ir pavykdavo sulieknėti, svoris visada sugrįždavo – ir su kaupu. Tai kas pasikeitė? Pasikeitė požiūris. Nebeturėjau tikslo numesti svorio. Atsipalaidavau ir galvojau, kaip bus – taip, ir svoris pradėjo kristi pats“, – pasakoja pašnekovas.

Per tris metus 70 kilogramų atsikratęs Jurijus atskleidė, kaip jam pavyko tai padaryti
© Asmeninio albumo nuotr.

Turi naują tikslą

Be abejo, naują gyvenimo etapą padiktavo ir pakitęs gyvenimo būdas – švaresnė, sveikesnė mityba, aktyvus laisvalaikis. „Mityba, vanduo, miegas, sportas ir nervai – būtent šitie komponentai pasikeitė iš esmės“, – teigia Jurijus.

Paklaustas, ar šiuo metu laikosi specialios dietos, jis atsako, kad ne. „Valgau viską – duoną, žuvį, mėsą, košes. Aišku, jeigu košė – tai be cukraus, o kiaušinis – virtas, o ne keptas su lašiniais. Šeimoje viską gaminame taip – arba verdame, arba kepame orkaitėje. Kepto riebaluose maisto mums net nesinori“, – apie naujus mitybos įpročius pasakoja pašnekovas.

Tiesa, šiuo metu jis teigia turįs konkretų sportinį interesą – pagerinti savo figūrą, todėl kartu su asmeniniu treneriu aktyviai sportuoja.

„Pirma tikslo neturėjau, o dabar turiu. Visada turėjau didelį pilvą, o dabar noriu turėti gražų presą, padidinti rankų apimtis. Tačiau išvaizda – ne esmė. Esmė – kaip tu jautiesi. Kai gyveni gerai, be streso, normaliai maitiniesi, ilsiesi, o išėjęs iš sporto klubo esi dar energingesnis, gali nuveikti dar daugiau, tai ir yra didžiausias džiaugsmas“, – įsitikinęs Jurijus.

Per tris metus 70 kilogramų atsikratęs Jurijus atskleidė, kaip jam pavyko tai padaryti
© Asmeninio albumo nuotr.

Teks keisti senus įpročius

Sveikatingumo klubų „Impuls“ asmeninio trenerio Piotro Ivanovo teigimu, vienintelis būdas pasiekti norimų tikslų – keisti gyvenimo būdą nepriklausomai nuo to, ar norima numesti antsvorio, ar pagerinti kūno linijas.

„Ar žmogus nori numesti 30, ar 15, ar 4 kilogramus – teks atitinkamai ir sportuoti, ir maitintis. Pagrindinė užduotis – sudeginti daugiau kalorijų negu suvalgome. Todėl 70–80 proc. rezultato sudaro mityba, o 20–30 proc. – treniruotės. Kilogramai nenukris, jeigu mes ir toliau valgysime bandeles“, – atkreipia dėmesį asmeninis treneris.

Jo pastebėjimu, dažniausia problema, su kuria susiduria žmonės, norintys atsisakyti papildomų kilogramų – siekis figūrą pagerinti labai greitai. Vis dėlto norint pasiekti ilgalaikių tikslų būtinas sąmoningas režimas, kuris turi tapti kasdieniu įpročiu. Į kasdienį racioną turi įeiti viso grūdo produktai, daržovės, taip pat produktai, kuriuose gausu baltymų – liesa mėsa, žuvis.

Pradėti nuo širdies stiprinimo

Koks yra optimalus treniruočių skaičius per savaitę tiems, kurie nori numesti antsvorio? „Tai priklauso nuo žmogaus pasiruošimo. Jeigu žmogus nėra anksčiau sportavęs ar ateina po ilgos pertraukos, optimalu treniruotis 3 kartus per savaitę. Iš pradžių reikėtų apsiriboti kardio treniruočių krūviu – eiti takeliu į įkalnę, treniruotis elipsiniais treniruokliais, kurie padeda sustiprinti širdį“, – atsako P. Ivanovas.

Norintiems treniruotis su svoriais jis siūlo iš pradžių rinktis pratimus treniruokliais, kur judesiai yra fiksuoti: „Daug antsvorio turintis žmogus negali daryti daug šuoliukų, kaip ir kai kurių pratimų su laisvais svoriais, nes tuomet didelė apkrova tenka sąnariams. Fiksuoti treniruokliai šią problemą išsprendžia.“

Tie, kurie yra šiek tiek pasportavę, jau turi sustiprėjusią širdį, raumenyną. Šie žmonės jau numetę antsvorio, tad gali pereiti prie intensyvesnio treniruočių režimo – sportuoti 4–5 kartus per savaitę, dirbti tiek su savo kūno svoriu, tiek su laisvais svoriais.

Svarbu pasirinkti tinkamą programą

Ar žmogus pats gali savarankiškai susidaryti treniruotės programą, ar vis dėlto būtina trenerio konsultacija? „Viskas priklauso nuo žmogaus. Jeigu žmogus turi žinių, domisi sportu, jis tikrai gali treniruotis savarankiškai. Tačiau jeigu jis nežino, ką daro, pratimus atlieka netaisyklingai, tuomet su treneriu sportuoti yra būtina, antraip galima pasidaryti daugiau žalos nei naudos“, – pastebi P. Ivanovas.

Klaida, kurią daro dažnas nepatyręs žmogus – pasirenka atsitiktinį treniruočių režimą, rastą internete, ar draugui skirtą individualią treniruočių programą, kuri jam nebūtinai tinka.

„Kiekvienas turi savų problemų, savus atsiliekančius raumenis. Reikia rinktis tuos pratimus, kurie reikalingi, ir juos keisti, kad neatsirastų kitų raumenų grupių disbalansas. Tą gali sužiūrėti tik patyręs, daug žinių turintis žmogus arba profesionalus treneris“, – reziumuoja asmeninis treneris.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Slenka plaukai? Metas pasitikrinti savo kraują

Kankina lūžinėjantys nagai, pablyškusi oda ar staiga pradėję slinkti plaukai? Daugelis mano, kad pagrindinės to priežastys yra nuolatinis stresas, įtampa darbe ar miego trūkumas. Visa tai turi nemažai įtakos, tačiau dažniausiai priežastys yra kur kas gilesnės. Sveikatos specialistų teigimu, jaučiant šiuos simptomus vertėtų atkreipti dėmesį į kraujo būklę.

Intymios vietelės grožis - kas labiausiai kaitina vyrų geismą

Mūsuose vis dar gyvuojantis įsitikinimas, esą gražu tai, kas natūralu - retai kada pasitvirtina realybėje. Vyrai tikina, kad jiems patinka natūralus moters grožis, tačiau kuomet reikia rinktis, vis tik prioritetą teikia subtiliai pasidažiusioms merginoms. Lygiai tas pats ir su intymesniais klausimais: kalbame apie natūralumą, o iš tiesų...?

Štai kokia turėtų būti tavo pilvo apimtis, jei rūpiniesi savo sveikata

Įprasta manyti, kad riebalai - blogis, kuris ne tik gadina mūsų išvaizdą, bet ir kenkia sveikatai. Tačiau ar žinote, kad riebalai - viena iš pagrindinių mūsų organizmo maisto medžiagų, ir jie mums būtini?

Nustebsi sužinojusi, kas yra geriausias vitamino D šaltinis

Pastaruoju metu apie vitamino D naudą ir jo trūkumo pavojus kalbama kone kasdien. Jau bene kiekvienas žino, kad vitamino D deficitas gali sukelti tokias ligas, kaip depresija, peršalimas, astma, diabetas, osteoporozė, vėžiniai susirgimai.

Ką kiekviena turėtų žinoti apie higieninius paketus, tamponus ir kasdienius įklotus (1)

Neabejojame, tu labai atsakingai ir atidžiai renkiesi odos ir plaukų priežiūros priemones, – ir tai yra puiku! Tačiau ar lygiai tiek pat dėmesio skiri ir savo intymiosios srities higienai? O ši sritis ypač jautri, tad jai bet kas netiks – juk nenori nei infekcijų, nei sudirginimo. Kaip išsirinkti tai, kas geriausia?

Lengva, skani ir sveika mityba - apie veganizmą kalbamės su Vente Viteikaite

“Augalinė mityba išties labai įvairi – vien pieno įmanoma pasiruošti net keliolikos rūšių, – sako veganė, festivalio “Vegfest LT” organizatorė Ventė Viteikaitė. – Įkvėpimo galima semtis iš Azijos, Afrikos šalių virtuvių, Viduržemio jūros regione taip pat gausu daržovių patiekalų, net lietuviai turi daug tradicinių patiekalų, kurie yra vegetariški ar veganiški. Juk iki pat XX a. mėsa buvo laikoma prabangos dalyku – ją išgalėjo valgyti tik ponai.”

7 grožio patarimai: mažiau raukšlių, pigmentinių dėmių ir kitų odos problemų

Moksliniais tyrimais patvirtinta: tinkamas maistas gali padėti spręsti odos problemas – nuo aknės iki pernelyg greito senėjimo. Taigi oda ilgiau išliks jauna ir labiau švytės, jei laikysies šių gardžiai paprastų mitybos taisyklių.

Naudingos gudrybės toms, kurias nuolatos kankina nemiga

Didžiausia klaida, kurią darome prieš eidamos gulti: mes nesiruošiame naktiniam poilsiui pamažu. Kad organizmas nugrimztų į palaimingą snaudulį, jam reikia šiek tiek pagelbėti. Štai taip.

14 produktų, kurie ypatingai svarbūs tavo kepenims

Reta iš mūsų prisimena kepenis, kol jos veikia be sutrikimų. O juk būtent jos, bitės darbininkės, atlieka daugiau kaip šimtą įvairiausių funkcijų, perdirbdamos viską, ką suvalgome ir išgeriame. Kitaip tariant, kepenys – tai mūsų asmeninė filtravimo sistema, sugerianti viską, kas bloga, ir išleidžianti tik tai, kas gera.

5 atvejai, kai tave išgelbės įklotai

Be abejo, tu sprendi, naudoti tau kasdienius įklotus ar ne. Jokių griežtų nurodymų šiuo atžvilgiu nėra. Tačiau šiam patogiam išradimui būdinga nemenkų pranašumų. Štai penkios svarios priežastys rinktis kasdienius įklotus šiltuoju metų laiku.