Pagalba virškinimui: kaip teisingai derinti vaisius

 (1)
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vaisiai – lengvai virškinamas maistas, - rašo portalas VLmedicina.lt Saldūs vaisiai šiek tiek ilgiau virškinami, rūgštūs – trumpiau. Apskritai visus vaisius geriau valgyti atskirai nuo kitų produktų. Ypač reikia jų vengti kaip deserto. Tada jie sukelia puvimą žarnyne. Nedidelį džiovintų vaisių kiekį galima dėti į kai kurias košes (pavyzdžiui, plovas su razinomis ar džiovintais abrikosais).

Vaisiai skirstomi į keturias kategorijas: saldūs vaisiai, pusiau rūgštus vaisiai, rūgštūs vaisiai ir melionai.

1. Saldūs vaisiai: bananai, datulės ir figos, persimonai, visi džiovinti vaisiai, saldžios slyvos ir saldžios vynuogės.

2. Pusiau rūgštūs vaisiai: vyšnios, mangai, mėlynės, girtuoklės (vaivorai), žemuogės, avietės, taip pat saldaus skonio obuoliai, kriaušės, slyvos, vynuogės, abrikosai, persikai.

Kartais juos vadina pusiau saldžiais. Šiai grupei nepriskiriami arbūzai ir melionai. Pusiau rūgštūs vaisiai puikiai dera tarpusavyje, su saldžiais vaisiais (pavyzdžiui, kriaušės su figomis, bananai su abrikosais ar bananai su mango vaisiumi ir t.t. ), su rūgščiais (pavyzdžiui, obuoliai su mandarinais, ananasas su kriauše, kriaušės su braškėmis ir t.t. ). Taip pat su žalumynais, baltymingais produktais, turinčiais daug riebalų –riešutais ar riešutų pienu. Derinys su kitais baltymingais produktais (mėsa, kiaušiniais, žuvimi, grybais, ankštinėmis daržovėmis) kenksmingas dėl skirtingo virškinimo greičio. Dar mažiau pageidautinas derinys su krakmolingais produktais.

3. Rūgštūs vaisiai: apelsinai, mandarinai, greipfrutai, ananasai, granatai, citrinos, serbentai, agrastai, spanguolės, taip pat rūgštaus skonio obuoliai, kriaušės, slyvos, abrikosai, vynuogės.
Rūgštūs vaisiai dera su pusiau rūgščiais. Galimi deriniai su riešutais, žalumynais. Tačiau nedera su gyvulinės kilmės baltymais, ankštiniais augalais, krakmolais, nedera su daržovėmis.

4. Melionai – grupė vaisių, kuriuos galima valgyti TIK vienus. Tai visų rūšių melionai ir arbūzai.

Apibendrinkime rekomendacijas išskirdami kai kuriuos galimus tinkamus ir netinkamus vaisių derinius:

1.1. Tinkami deriniai:

Bananas + kriaušė
Bananas + mango
Persimonai + slyvos
Kriaušė + ananasas
Obuolys + apelsinas

1.2. Netinkami deriniai:

Bananas + apelsinas
Džiovinti vaisiai + citrinos
Persimonai + ananasai
Melionai + bananai

Vaisių derinimo taisyklės labai svarbios siekiant sklandaus virškinimo ir maksimalaus vertingų maistinių medžiagų pasisavinimo. Vienu metu geriausia valgyti 1-2 vaisių rūšis. Nepamirškite rekomendacijų laikytis ir plakdami žaliuosius kokteilius.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

5 atvejai, kai tave išgelbės įklotai

Be abejo, tu sprendi, naudoti tau kasdienius įklotus ar ne. Jokių griežtų nurodymų šiuo atžvilgiu nėra. Tačiau šiam patogiam išradimui būdinga nemenkų pranašumų. Štai penkios svarios priežastys rinktis kasdienius įklotus šiltuoju metų laiku.

Ginekologė įspėja: dėl šių priežasčių intymios infekcijos gali atsinaujinti (1)

Gyvenime yra dalykų, kuriuos darome per daug nesusimąstydamos. Pavyzdžiui, renkamės apatines kelnaites rytais. Tai toks natūralus veiksmas, kad greičiausiai net negalėtum pasakyti, kokios spalvos kelnaites šiandien mūvi. Tiesa?

Kokie požymiai išduoda, kad tavo organizmui trūksta vitamino B12

Skirtingai nuo vitamino D, kurį gali pagaminti mūsų organizmas, B12 į organizmą gali patekti tik per išorinius šaltinius. B12 yra svarbi maistinė medžiaga, kurią organizmas naudoja DNR sintezei, nervų ir kraujo ląstelių gamybai, jis aprūpina organizmą deguonimi. O jei organizmui trūksta deguonies, nuolat jausi nuovargį, kad ir kiek valandų miegosi.

Jaunos merginos istorija: nekaltybę praradau du kartus

Jei pameni, visai neseniai rašėme apie 21 metų Laurą, kuriai buvo nustatytas Mayer-Rokitansky-Kuster-Hauser sindromas arba kitaip - itin reta makšties patologija, kuomet makštis tiesiog nesusiformuoja.

Masažistas iš Egipto atskleidė, kokias klaidas darome kovodamos su celiulitu

Pasirodę pirmieji saulės spinduliai visoms moterims kasmet primena – atėjo laikas ruoštis suknelių ir sijonų sezonui! Vis dėlto, pasiruošimas gali ir nebūti toks džiuginantis kaip už lango šviečianti saulė.

Natūralios arbatos, kurios skatina skysčių pasišalinimą iš organizmo

Lieknėti gurkšnojant gardžią arbatą būtų puiku! Panašiai kaip lieknėti gulint ant sofos ir žiūrint televizorių. Tik kyla logiškas klausimas: ar tai įmanoma?

7 efektyviausi pratimai norinčioms dailesnių kūno linijų

Jei esi iš tų merginų, kurioms kantrybės sporto salėje užtenka tik 20 minučių, tuomet mūsų paruošti sporto pratimai tau tikrai tiks ir patiks. O ir į sporto salę eiti nereikės - pratimus galėsi atlikti namuose.

Seksas per mėnesines - kodėl verta tai išbandyti kiekvienai (2)

Kuomet COSMO skaitytojų klausėmė, ką jos mano apie seksą „tomis dienomis“, net 54% merginų anoniminėje apklausoje tarė TAIP! Ir skubame nuraminta tas, kurios nė karto to nebandė: kraujai upeliais tikrai nebėga, tad jei pergyveni būtent dėl to – tikrai neverta.

Liga, kuri įtraukia vis daugiau merginų: kai valgymo sutrikimai pasiglemžia gyvenimą

Jos jaučiasi išskirtinės. Vadina viena kita “Anomis” (plg., “anoreksija”). Susitikusios savo slaptose interneto svetainėse diskutuoja, kaip išgyventi dieną su šimtu kalorijų, kaip paruošti varškėčius be miltų bei kiaušinių ir apgauti gydytojus.

Mirtina kova su kalorijomis: niekas neįsivaizduoja, kokia buvau laiminga sverdama 35 kilogramus

Pasaulį jau kelis dešimtmečius krečia lieknumo karštinė. Neatsilaikėme prieš ją ir mes. Nors negailestinga kova su kalorijomis kartais baigiasi mirtimi.