Reklama

Nustebsi sužinojusi, kas yra geriausias vitamino D šaltinis

Pastaruoju metu apie vitamino D naudą ir jo trūkumo pavojus kalbama kone kasdien. Jau bene kiekvienas žino, kad vitamino D deficitas gali sukelti tokias ligas, kaip depresija, peršalimas, astma, diabetas, osteoporozė, vėžiniai susirgimai.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Tinkamas vitamino D kiekis organizme ne tik padeda apsisaugoti nuo šių ligų, bet ir padeda reguliuoti svorį bei pagerina sporto rezultatus, bendrai stiprina organizmo imunitetą, padeda įsisavinti kalcį. Ypač šio vitamino trūksta šiaurinių šalių gyventojams, tad gydytojai vis dažniau rekomenduoja pasitikrinti vitamino D kiekį ir esant jo trūkumui papildyti šio vitamino atsargas.

Vitamino D šaltiniai

Gydytojai ir mokslininkai išskiria tris pagrindinius vitamino D šaltinius: ultravioletiniai spinduliai, maistas ir papildai. Nedideli vitamino D kiekiai randami riebioje žuvyje, kiaušiniuose, mėsoje, kai kuriose šiaurinėse šalyse netgi pienas praturtinamas vitaminu D.

Tačiau gauti reikiamą vitamino D kiekį iš maisto labai sunku, nebent tektų išgerti neįsivaizduojamą pieno kiekį kiekvieną dieną.

Žmogaus organizme vitaminas D natūraliai gaminasi būnant saulėje ir gaunant tam tikrą kiekį ultravioletinių spindulių, todėl jis dažnai vadinamas „saulės vitaminu“. Tačiau šiaurinėse šalyse saulėtų dienų būna nepakankamai, kad vitamino D atsargas galima būtų papildyti ištisus metus. Ypač žiemos metu saulė nepakyla į reikiamą aukštį, kad už D vitamino gamybą atsakingi UVB spinduliai pasiektų šiaurinių šalių gyventojus.

Trečias vitamino D šaltinis – maisto papildai. Vaistinėse galite rasti įvairiausių formų šio vitamino papildų – geriamieji lašiukai, kramtomosios tabletės, kapsulės, kartą per mėnesį geriamos ampulės ir pan. Ir šiai dienai gydytojai nustatę vitamino D trūkumą dažniausiai rekomenduoja vartoti vitamino D papildus, bet ar tai efektyviausia išeitis?

Papildai ar ultravioletiniai spinduliai?

Prieš keletą metų atliktas Švedijos mokslininkų tyrimas nustatė, kad UVB spindulių terapija yra kur kas efektyvesnis vitamino D deficito gydymo būdas, nei papildai. 36 pacientai, turintys vitamino D trūkumą, 6 savaites dalyvavo tyrime, kuriame vieni tris kartus per savaitę visam kūnui gaudavo UVB spindulių terapiją, o kiti kiekvieną dieną gerdavo 1000 TV (tarptautinių vienetų) vitamino D ir 1000 mg kalcio. Po 6 savaičių mokslininkai nustatė, kad žymiai didesnį vitamino D kiekį turėjo tie pacientai, kurie gaudavo ultravioletinių spindulių. Jų vitamino D kiekis vidutiniškai pakilo nuo 7,7 ng/ml iki 30 ng/ml, o papildus gėrusių asmenų pokytis buvo nuo 9,3 ng/ml iki 24,2 ng/ml. Taip pat, ultravioletinių spindulių terapija naudinga tiems, kas dėl malasorbcijos sindromo negali įsisavinti vitamino D per virškinamąjį traktą kartu su papildais.


KBL GmbH nuotr.

Soliariumai ir vitaminas D

Lieka pagrindinis klausimas – kur gauti ultravioletinių spindulių ištisus metus, kad pasigamintų reikiamas vitamino D kiekis? Tam atsakymo ėmėsi ieškoti šiaurinių šalių mokslininkai iš Kanados ir Švedijos. Ir vieni, ir kiti atliko išsamius tyrimus, kurių metu buvo įrodyta, kad vitaminas D gaminasi soliariumuose, nes juose yra gaunamas reikiamas UVB spindulių kiekis.

„Naudojantis soliariumais kontroliuojami spinduliai apima beveik 100% odos, o tai padidina vitamino D gamybos efektyvumą, - teigia Dr. Samantha Kimball, pagrindinė autorė ir Pure North S’Energy fondo Kalgarijoje mokslinių tyrimų direktorė. - Mes atradome, kad įmanoma efektyviai pakelti vitamino D lygį iki norimo kiekio, sekant Kanados Sveikatos Ministerijos nurodymus. Bet yra ir rizikos faktorių bet kokiam santykiui su UV spinduliais, ar tai būtų pasisavinama tiesiogiai iš saulės spindulių, ar soliariumų lempų.”

Todėl svarbu paminėti – kad visuomet svarbus saikas. Kanados ir Švedijos mokslininkams gali paantrinti ir Lietuvos medicinos mokslų daktaras, gydytojas-urologas Vytautas Kamarauskas. Jis teigia, kad soliariumuose gauname ultravioletinius spindulius, kurie padeda organizmui gamintis vitaminą D, todėl žiemą tai yra nepakeičiamas šio vitamino šaltinis. Žinoma, labai svarbu saikingas ir atsakingas deginimasis, taip pat kaip ir deginantis saulėje.

Užsakymo nr.: PT_78212455

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Slenka plaukai? Metas pasitikrinti savo kraują

Kankina lūžinėjantys nagai, pablyškusi oda ar staiga pradėję slinkti plaukai? Daugelis mano, kad pagrindinės to priežastys yra nuolatinis stresas, įtampa darbe ar miego trūkumas. Visa tai turi nemažai įtakos, tačiau dažniausiai priežastys yra kur kas gilesnės. Sveikatos specialistų teigimu, jaučiant šiuos simptomus vertėtų atkreipti dėmesį į kraujo būklę.

Intymios vietelės grožis - kas labiausiai kaitina vyrų geismą

Mūsuose vis dar gyvuojantis įsitikinimas, esą gražu tai, kas natūralu - retai kada pasitvirtina realybėje. Vyrai tikina, kad jiems patinka natūralus moters grožis, tačiau kuomet reikia rinktis, vis tik prioritetą teikia subtiliai pasidažiusioms merginoms. Lygiai tas pats ir su intymesniais klausimais: kalbame apie natūralumą, o iš tiesų...?

Štai kokia turėtų būti tavo pilvo apimtis, jei rūpiniesi savo sveikata

Įprasta manyti, kad riebalai - blogis, kuris ne tik gadina mūsų išvaizdą, bet ir kenkia sveikatai. Tačiau ar žinote, kad riebalai - viena iš pagrindinių mūsų organizmo maisto medžiagų, ir jie mums būtini?

Nustebsi sužinojusi, kas yra geriausias vitamino D šaltinis

Pastaruoju metu apie vitamino D naudą ir jo trūkumo pavojus kalbama kone kasdien. Jau bene kiekvienas žino, kad vitamino D deficitas gali sukelti tokias ligas, kaip depresija, peršalimas, astma, diabetas, osteoporozė, vėžiniai susirgimai.

Ką kiekviena turėtų žinoti apie higieninius paketus, tamponus ir kasdienius įklotus (1)

Neabejojame, tu labai atsakingai ir atidžiai renkiesi odos ir plaukų priežiūros priemones, – ir tai yra puiku! Tačiau ar lygiai tiek pat dėmesio skiri ir savo intymiosios srities higienai? O ši sritis ypač jautri, tad jai bet kas netiks – juk nenori nei infekcijų, nei sudirginimo. Kaip išsirinkti tai, kas geriausia?

Lengva, skani ir sveika mityba - apie veganizmą kalbamės su Vente Viteikaite

“Augalinė mityba išties labai įvairi – vien pieno įmanoma pasiruošti net keliolikos rūšių, – sako veganė, festivalio “Vegfest LT” organizatorė Ventė Viteikaitė. – Įkvėpimo galima semtis iš Azijos, Afrikos šalių virtuvių, Viduržemio jūros regione taip pat gausu daržovių patiekalų, net lietuviai turi daug tradicinių patiekalų, kurie yra vegetariški ar veganiški. Juk iki pat XX a. mėsa buvo laikoma prabangos dalyku – ją išgalėjo valgyti tik ponai.”

7 grožio patarimai: mažiau raukšlių, pigmentinių dėmių ir kitų odos problemų

Moksliniais tyrimais patvirtinta: tinkamas maistas gali padėti spręsti odos problemas – nuo aknės iki pernelyg greito senėjimo. Taigi oda ilgiau išliks jauna ir labiau švytės, jei laikysies šių gardžiai paprastų mitybos taisyklių.

Naudingos gudrybės toms, kurias nuolatos kankina nemiga

Didžiausia klaida, kurią darome prieš eidamos gulti: mes nesiruošiame naktiniam poilsiui pamažu. Kad organizmas nugrimztų į palaimingą snaudulį, jam reikia šiek tiek pagelbėti. Štai taip.

14 produktų, kurie ypatingai svarbūs tavo kepenims

Reta iš mūsų prisimena kepenis, kol jos veikia be sutrikimų. O juk būtent jos, bitės darbininkės, atlieka daugiau kaip šimtą įvairiausių funkcijų, perdirbdamos viską, ką suvalgome ir išgeriame. Kitaip tariant, kepenys – tai mūsų asmeninė filtravimo sistema, sugerianti viską, kas bloga, ir išleidžianti tik tai, kas gera.

5 atvejai, kai tave išgelbės įklotai

Be abejo, tu sprendi, naudoti tau kasdienius įklotus ar ne. Jokių griežtų nurodymų šiuo atžvilgiu nėra. Tačiau šiam patogiam išradimui būdinga nemenkų pranašumų. Štai penkios svarios priežastys rinktis kasdienius įklotus šiltuoju metų laiku.