Kodėl mes neturėsim tokių gražių figūrų, kokias turėjo mūsų mamos

 (1)
Mergina vertina pilvo storį
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Ar tau kada nors kilo klausimas, kodėl anksčiau moterys neturėjo jokių celiulitų? Gal toks dalykas net neegzistavo, o gal moterys tiesiog nežinojo, kad ta apelsino žievelė ir yra celiulitas. Ir kodėl nutukusių žmonių buvo kur kas mažiau? Logiška būtų galvoti, kad maistas tais laikais buvo sveikesnis, o fizinis aktyvumas - didesnis.

Apie tai mokslinių tyrimų žurnalas Obesity Research on Clinical Practice parašė didžiulį straipsnį ir pateikė kiek netikėtą išvadą: dauguma iš mūsų atrodys prasčiau, nei atrodė jų tėvai, būdami tokio paties amžiaus. Net ir vartojant tiek pat kalorijų bei išlaikant tokį patį fizinį aktyvumą, džiaugtis dailiomis kūno linijomis ir optimaliu svoriu mums kas sudėtingiau, nei 20-30 metų atgal. Mokslininkų atlikti tyrimai rodo, kad net ir gyvenant taip pat, kaip gyveno mūsų tėvai, mūsų KMI bus 2,3 balais didesnis.

Priežastis mokslininkai nurodo kelias ir, tiesą sakant, jos labai logiškos. Visų pirma - tai įvairūs maisto priedai, darantys įtaką mūsų hormoninės sistemos veiklai. O juk labai nedidelė dalis žmonių gali leisti sau maitintis tik ekologiškai, pačių (ar patikimų ūkininkų) užaugintais produktais. Antra priežastis - tiesiog šokiruojantis įvairiausių vartojamų medikamentų kiekis, jų tarpe antidepresantai, kurių dėka itin didėja svoris. Ir trečia iš pagrindinių priežasčių - pasikeitusi mikrobioma. Vėlgi galime sugrįžti prie mitybos: valgome daug apdorotos mėsos, naudojame skonio stipriklius, o tai keičia visą mūsų žarnyno mikroflorą.

„Turime normaliai žiūrėti į bet kokio svorio žmones. Tinginystė ir motyvacijos neturėjimas ne vienintelė augančio svorio priežastis. Kad atrodytume taip, kaip būdami tokio paties amžiaus atrodė mūsų tėvai, turėtume kardinaliai apriboti mitybą ir labai daug sportuoti“ - išvadas straipsnio pabaigoje pateikia mokslininkai. O moralas labai paprastas: norėdama gerai atrodyti, pagal galimybes rinkis natūralius produktus, dažniau gamink namuose, nustok vaikytis dietų ir pagaliau sureguliuok savo mitybą. Daugiau rūpinkis savo fizine ir emocine sveikata, atrask mėgstamą aktyvią veiklą, kad sportas taptų malonumu. Iš esmės nieko naujo, tik savaime suprantamos tiesos, kurių kažkodėl taip ir nesilaikome.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

5 nekaloringų salotų receptai, saugančioms figūrą (2)

Dauguma dietologų tvirtina, kad nevalgymo po 18:00 val. taisyklė - ne į naudą tavo sveikatai. Mat jeigu miegoti eini labai vėlai, organizmas priverčiamas badauti. Todėl nebevalgyti reikėtų 2-3 val. iki miego. Tačiau jeigu šios taisyklės laikaisi, o pilvas maršus groja, siūlome 5 salotas, kurios padės įveikti alkį ir nepakenks figūrai.