Kodėl detoksikacijos dietos iš tiesų ne tokios geros, kaip kalbama

 (1)
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Iš visų dietinės mitybos teorijų, kurios buvo populiarios per pastaruosius 20 metų, tik viena išlaikė tvirtas pozicijas. Detoksikacijos dieta tiesiog užvaldė besiliekninančiųjų pasaulį ir yra laikoma būtinybe, jei nori būti sveika.

Jos šalininkų teigimu, dėl šiuolaikinio gyvenimo nesaikingumo žmones kamuoja antsvoris, virškinimo, odos problemos, nuovargis bei kiti negalavimai. Prastas maistas, užteršta aplinka, nesveiki įpročiai skatina kauptis nuodingąsias medžiagas, kurios kenkia visam organizmui. Tik tobula dieta, kuri iš tikrųjų išplauna organizmą, gali padėti išvengti jų daromos žalos. Remiantis šia teorija prirašyta tūkstančiai knygų, prikurta papildų bei natūralių gydymo metodų – dietų pramonininkai klestėte klesti.

Abejonės dėl pranašumų

Pasak ekspertų, bandymai išvalyti vidų – tuščias laiko bei pinigų švaistymas. O toks drastiškas būdas kaip bado dietos tiesiog neveiksmingas ir gali būti daug pavojingesnis sveikatai nei atsitiktinis persivalgymas greito maisto restorane.

Detoksikacijos dietos visiškai nepagrįstos mokslo. Tai – nesveikas mados dalykas. Ši idėja kiek mistiška, nes siejama su Rytų religijų propaguojamu pasninku organizmui išvalyti. Tačiau organizmas ir taip puikiai šalina nuodingąsias medžiagas. Tarkim, kasdien suvartojame mirtiną dozę kofeino, bet liekame gyvi, nes kepenys jį suskaldo ir pašalina su išmatomis. Jokia Naujojo amžiaus dieta nepajėgi įveikti pagrindinių fiziologinių procesų.

Daržovės irgi toksiškos

Vidutinio laipsnio detoksikacijos programoje rekomenduojama pirmąsias dienas misti vien salotomis, vaisiais, gerti vandens, sulčių, o paskui 5 ar daugiau dienų valgyti tik šviežių ar garintų daržovių, vaisių, riešutų, grūdų, žuvies. Dažniausiai reikalaujama nevartoti kviečių produktų, raudonos mėsos, kavos, alkoholio.

Vargu ar tokia mityba gali teikti naujų jėgų. Pirma, netiesa, kad vaisiai ir daržovės, skirtingai nei mėsa ir žuvis, beveik neturi toksinų: iš tikrųjų kopūstuose, svogūnuose jų gausu, o mėsoje ir žuvyje beveik nėra. Beje, mėsos ir žuvies baltymai kaip tik padeda skaidyti natūralius toksinus.

Mokslininkų teigimu, jei laikantis bado dietos geriama daug sulčių, gali padaugėti cholesterolio. O meduje ir vaisių sultyse esantis cukrus skatina labai mažo tankio lipoproteinų gamybą. Lipoproteinai – žalingi riebalai, kurie gali užkimšti labai mažai valgančių žmonių kraujagysles.

Šalutinis poveikis

Sumažinus energijos iki 955,56 kcal gali prasidėti galvos skausmai, apimti silpnumas. Tikinama, kad pirmosiomis badavimo dienomis tai natūrali organizmo reakcija į nuodingųjų medžiagų šalinimą. Iš tikrųjų yra kitaip: jeigu skauda galvą, vadinasi, kažkas negerai. 9 atvejais iš 10 galvą maudžia dėl ūmaus ir stipraus gliukozės kiekio sumažėjimo kraujyje. Be to, prasideda ketozė, t.y. paspartėja ketonų (jie išsiskiria skylant riebalams) gamyba, kurios šalutinis poveikis – blogas burnos kvapas.

Nepatartina per dažnai taikyti detoksikacijos dietas: specialistai rekomenduoja tai daryti kartą per mėnesį. Kai badaujama dažnai, svoris krinta, tačiau kai grįžtama prie normalios mitybos, silpnėja raumenų jėga, tonusas. Raumenys susideda iš baltymų, o jei valgiaraštyje jų per mažai, sutrinka raumenų ląstelių veikla. Net ir miegant, kai nieko nevalgome, organizmas ima skaidyti raumenų baltymus – jie paverčiami maistu smegenims. Tad jeigu badauji keletą dienų, dar ilgai jusi žalingų padarinių.

Užburtas ratas

Svoris, kurio atsikratei badaudama, paprastai greitai grįžta. Iš pradžių netenki skysčių, o po detoksikacijos dietos pradėjusi normaliai maitintis atgauni ankstesnį riebalų kiekį, tik jo jau sunkiau atsikratyti.

Maiste yra daug kitų medžiagų, kurios būtų nuodingos, jeigu kauptųsi organizme. Bet mes turime kepenis – jos nuodingąsias medžiagas skaido ir pašalina su išmatomis. Vadinasi, teiginys, esą turime laikytis dietos, kad organizmas atsikratytų toksinų, - visiškas prasimanymas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Slenka plaukai? Metas pasitikrinti savo kraują

Kankina lūžinėjantys nagai, pablyškusi oda ar staiga pradėję slinkti plaukai? Daugelis mano, kad pagrindinės to priežastys yra nuolatinis stresas, įtampa darbe ar miego trūkumas. Visa tai turi nemažai įtakos, tačiau dažniausiai priežastys yra kur kas gilesnės. Sveikatos specialistų teigimu, jaučiant šiuos simptomus vertėtų atkreipti dėmesį į kraujo būklę.

Intymios vietelės grožis - kas labiausiai kaitina vyrų geismą

Mūsuose vis dar gyvuojantis įsitikinimas, esą gražu tai, kas natūralu - retai kada pasitvirtina realybėje. Vyrai tikina, kad jiems patinka natūralus moters grožis, tačiau kuomet reikia rinktis, vis tik prioritetą teikia subtiliai pasidažiusioms merginoms. Lygiai tas pats ir su intymesniais klausimais: kalbame apie natūralumą, o iš tiesų...?

Štai kokia turėtų būti tavo pilvo apimtis, jei rūpiniesi savo sveikata

Įprasta manyti, kad riebalai - blogis, kuris ne tik gadina mūsų išvaizdą, bet ir kenkia sveikatai. Tačiau ar žinote, kad riebalai - viena iš pagrindinių mūsų organizmo maisto medžiagų, ir jie mums būtini?

Nustebsi sužinojusi, kas yra geriausias vitamino D šaltinis

Pastaruoju metu apie vitamino D naudą ir jo trūkumo pavojus kalbama kone kasdien. Jau bene kiekvienas žino, kad vitamino D deficitas gali sukelti tokias ligas, kaip depresija, peršalimas, astma, diabetas, osteoporozė, vėžiniai susirgimai.

Ką kiekviena turėtų žinoti apie higieninius paketus, tamponus ir kasdienius įklotus (1)

Neabejojame, tu labai atsakingai ir atidžiai renkiesi odos ir plaukų priežiūros priemones, – ir tai yra puiku! Tačiau ar lygiai tiek pat dėmesio skiri ir savo intymiosios srities higienai? O ši sritis ypač jautri, tad jai bet kas netiks – juk nenori nei infekcijų, nei sudirginimo. Kaip išsirinkti tai, kas geriausia?

Lengva, skani ir sveika mityba - apie veganizmą kalbamės su Vente Viteikaite

“Augalinė mityba išties labai įvairi – vien pieno įmanoma pasiruošti net keliolikos rūšių, – sako veganė, festivalio “Vegfest LT” organizatorė Ventė Viteikaitė. – Įkvėpimo galima semtis iš Azijos, Afrikos šalių virtuvių, Viduržemio jūros regione taip pat gausu daržovių patiekalų, net lietuviai turi daug tradicinių patiekalų, kurie yra vegetariški ar veganiški. Juk iki pat XX a. mėsa buvo laikoma prabangos dalyku – ją išgalėjo valgyti tik ponai.”

7 grožio patarimai: mažiau raukšlių, pigmentinių dėmių ir kitų odos problemų

Moksliniais tyrimais patvirtinta: tinkamas maistas gali padėti spręsti odos problemas – nuo aknės iki pernelyg greito senėjimo. Taigi oda ilgiau išliks jauna ir labiau švytės, jei laikysies šių gardžiai paprastų mitybos taisyklių.

Naudingos gudrybės toms, kurias nuolatos kankina nemiga

Didžiausia klaida, kurią darome prieš eidamos gulti: mes nesiruošiame naktiniam poilsiui pamažu. Kad organizmas nugrimztų į palaimingą snaudulį, jam reikia šiek tiek pagelbėti. Štai taip.

14 produktų, kurie ypatingai svarbūs tavo kepenims

Reta iš mūsų prisimena kepenis, kol jos veikia be sutrikimų. O juk būtent jos, bitės darbininkės, atlieka daugiau kaip šimtą įvairiausių funkcijų, perdirbdamos viską, ką suvalgome ir išgeriame. Kitaip tariant, kepenys – tai mūsų asmeninė filtravimo sistema, sugerianti viską, kas bloga, ir išleidžianti tik tai, kas gera.

5 atvejai, kai tave išgelbės įklotai

Be abejo, tu sprendi, naudoti tau kasdienius įklotus ar ne. Jokių griežtų nurodymų šiuo atžvilgiu nėra. Tačiau šiam patogiam išradimui būdinga nemenkų pranašumų. Štai penkios svarios priežastys rinktis kasdienius įklotus šiltuoju metų laiku.