Kiek reikia sportuoti, kad tikrai imtum lieknėti

 (3)
Greitų pokyčių nebūna – tik po dviejų mėnesių taisyklingos mitybos ir sporto galima tikėtis pastebimų rezultatų.
© Fotolia

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Pasak nusipelniusio Lietuvos trenerio, daugkartinio kultūrizmo čempiono, kultūrizmo ir fitneso sporto klubo „Geležiniai žmonės“ direktoriaus, Lietuvos kultūrizmo ir fitneso federacijos prezidento Sauliaus Misevičiaus, tam, kad būtume sveikos ir gražios, svarbu ne tik tinkamai atliekami pratimai, subalansuota, baltymų bei įvairių mikroelementų gausi mityba, bet ir tvirta motyvacija.

Savimi ir savo kūnu reikia rūpintis ištisus metus, ne tik artėjant šiltajam metų sezonui. Ir tai reikėtų pradėti daryti ne pirmadienį, o jau dabar. Žinoma, aklai eksperimentuoti nereikėtų. Sveikam ir gražiam kūnui svarbu reguliarus sportas ir visavertė mityba, todėl prieš pradėdamos gražinimosi programą visada konsultuokimės su specialistais. Jie patars, kas asmeniškai mums labiausiai tiktų, koks fizinis krūvis reikalingas, nuo ko pradėti.

Norint turėti gražų ir sveiką kūną, sveikos mitybos neužtenka. Reikia nepamiršti ir nuolatinio judėjimo. Dauguma mūsų dirba sėdimą darbą, tad kūnas sustingsta, nejučia atsiranda ne tik antsvorio problemų, bet ir stuburo skausmų ar kitų sveikatos negalavimų.

Sporto nauda kūnui nenuginčijama: pagerėja širdies darbas, širdis tampa stipresnė, sumažėja infarkto ir kitų širdies ligų rizika, gerėja plaučių ventiliacija ir kraujotaka, todėl organizmas tampa atsparesnis infekcijoms, stiprinamas imunitetas, pagerėja visų audinių ir organų kraujotaka. Sportas ne tik padeda numesti svorio, bet ir stiprina raumenis. Sportuojant išsiskiria laimės hormonų, tad pagerėja nuotaika.

Sportuoti reikia 3–4 kartus per savaitę apie 1–1,5 valandos, norint pastebimų rezultatų. Jei neturime tokios galimybės, skirkime bent 30 minučių kasdieniams pratimams.

Mankštinkimės reguliariai ir stenkimės taisyklingai atlikti pratimus. Klaidingai atliekami pratimai neduos norimo rezultato, nes kūnas negaus tiek krūvio, kad tirptų riebalai. Treniruotės metu pratimus kartokime po 4–5 kartus.

Pasak S. Misevičiaus, 1–1,5 valandos trukmės treniruotės pradžioje organizmas eikvoja glikogeno atsargas, esančias raumenyse ir kepenyse. Po 15–20 minučių, išnaudojęs šias atsargas (tai lemia fizinis krūvis ir intensyvumas), jis mėgina imti energiją iš riebalų. Bet tam reikalingi tam tikri fermentai, kurie gaunami skylant raumenų ląstelėms. Taigi kurį laiką energija imama iš raumenų.

Jeigu per trumpai arba pasyviai sportuojama, organizmas nespėja pradėti eikvoti energijos iš riebalų, todėl riebalinis sluoksnis nemažėja. Po per trumpos ar silpnos treniruotės žmogus jaučiasi pavargęs, nes organizmas nepradėjo deginti riebalų. Po intensyvios treniruotės atsiranda žvalumo ir energijos visai dienai.

Pradėjus sportuoti reikia žingsnis po žingsnio didinti krūvį. Jei iš karto pasirinksime didelį krūvį, galime sulaukti neigiamo rezultato. Po didelio krūvio organizme susikaupia didelis kiekis nuovargio hormono kortizolio, raumenyse esanti pieno rūgštis raumenų skausmu signalizuoja, kad pažeistos raumenų ląstelės, iš organizmo pašalinami mineralai ir vitaminai. Tokiu atveju organizmas ne tik netirpdo susikaupusių riebalų, bet ir „užrakina“ juos organizme.

Pasiekus norimą rezultatą patartina neatsipalaiduoti, toliau laikytis režimo, nes kitu atveju kūnas susigrąžins tą patį svorį. Svoris gali sugrįžti labai greitai – net per dvi savaites. Naująjį svorį reikia
išlaikyti bent 6 mėnesius. Taip organizmas pripras prie permainų ir nesistengs susigrąžinti buvusio svorio.

Ar tiesa, kad paprasčiausias būdas numesti svorio yra bėgimas?

Dauguma norinčių numesti svorio daro klaidą ir sportuoti pradeda nuo bėgimo. Bėgimas, turint antsvorio, pablogina kelių ir nugaros būklę. Pradėkime nuo pasivaikščiojimo. Tik organizmui pripratus prie nuolatinio krūvio po tam tikrų pratimų rekomenduojama pabėgioti.

Tam, kad pasiektume norimų rezultatų, rinkimės mums priimtiniausią sportavimo būdą, ieškokime specialistų, kurie patars, kokių pratimų ir kokio fizinio krūvio mums reikia, kad gerai jaustumėmės ir puikiai atrodytume. Sportuoti pradėkime jau šiandien.

Daugiau informacijos apie sveikatai ir grožiui reikalingus maisto produktus rasite knygoje „Sveika ir graži” www.virtuvesknyga.lt

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją