Kiek laiko turėtum miegoti pagal savo amžių

© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Miegas mums tiek pat svarbus kiek maistas ar vanduo. Dauguma kuo puikiausiai suvokia kokybiško miego reikšmę, bet tik nedaugelis iš tikrųjų 8 val. trukmės miegą paverčia prioritetu.

Pageidautina, kad suaugęs žmogus kiekvieną naktį miegotų 8 val. Vaikai iki 18 m. turėtų miegoti ilgiau, o garbaus amžiaus asmenims rekomenduojama miegoti trumpiau. Nacionalinis miego fondas sudarė grafiką, atspindintį, kiek miego tau reikia, priklausomai nuo tavo amžiaus. Šią diagramą parengė skirtingų sričių – gerontologijos, fiziologijos, pediatrijos, miego, anatomijos, ginekologijos ir neurologijos – mokslininkų komanda.

Kiek laiko turėtum miegoti pagal savo amžių
© Adobe Stock

Netinkamų miego įpročių simptomai

Nuolatiniai nugaros skausmai
Miego perteklius – viena iš galimų nuolat patiriamo nugaros skausmo priežasčių. Problemos esmė – nusilpę nugaros raumenys. Norint išspręsti šią problemą būtina reguliariai mankštintis. Jei turite bent kiek laisvo laiko, išmėginkite mažo intensyvumo pratimus, skirtus nugaros raumenims sustiprinti.

Problemos dėl svorio
Jei miegate per daug, medžiagų apykaitos sistema sulėtėja, organizmas sukaupia per daug energijos, kurios nespėjate išeikvoti. Neišvengiamai auga svoris, o tinkamai nereaguojant galima netgi susidurti su nutukimo problema.

Nerimas ir depresija
Nemigą ar peršalimą gali sukelti nerimas ar depresija. Manoma, kad apie 15 proc. nerimo ar depresijos varginamų asmenų susiduria ir su miego problemomis, o tai neišvengiamai paveikia žmogaus psichinę būklę.

Nuolatiniai galvos skausmai
Miego sutrikimai gali sukelti nuolat patiriamus galvos skausmus. Tai susiję su neurotransmiterių pažeidimais, prasta miego kokybe ir galvos skausmais.

Antrojo tipo diabetas
Jei žmogaus miegas nėra kokybiškas ar miegama per ilgai, organizmas gali patirti sunkumų dėl gliukozės įsisavinimo, o tai savo ruožu gali sukelti atsparumą insulinui ir antrojo tipo diabetą.

Širdies ir kraujagyslių ligos
Nors širdžiai būtinas poilsis tam, kad galėtų funkcionuoti optimaliu pajėgumu, per daug ar per mažai poilsio gali padaryti žalos šio svarbaus organo veiklai.

Su miegu susijusių problemų sprendimo būdai

- Patartina sudaryti griežtą miego grafiką ir jo laikytis.
- Likus mažiausiai valandai iki gulimosi į lovą būtina atsitraukti nuo visų elektronikos prietaisų.
- Patartina išmėginti meditacijas ir jogos pratimus – tai padės atsipalaiduoti prieš miegą.
- Patartina vėsiu vandeniu nusiprausti duše.
- Reguliari mankšta gali padėti tau fiziškai ir psichologiškai pasiruošti dienos metu laukiantiems sunkumams.
- Gerk daug vandens, kad visą dieną organizmas būtų tinkamai sudrėkintas ir atgaivintas. Vanduo garantuos protinį aktyvumą.
- Dalyvauk veikloje, garantuojančioje aktyvią būseną, suteikiančią galimybę demonstruoti budrumą visas darbo dienos valandas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

5 atvejai, kai tave išgelbės įklotai

Be abejo, tu sprendi, naudoti tau kasdienius įklotus ar ne. Jokių griežtų nurodymų šiuo atžvilgiu nėra. Tačiau šiam patogiam išradimui būdinga nemenkų pranašumų. Štai penkios svarios priežastys rinktis kasdienius įklotus šiltuoju metų laiku.

Ginekologė įspėja: dėl šių priežasčių intymios infekcijos gali atsinaujinti

Gyvenime yra dalykų, kuriuos darome per daug nesusimąstydamos. Pavyzdžiui, renkamės apatines kelnaites rytais. Tai toks natūralus veiksmas, kad greičiausiai net negalėtum pasakyti, kokios spalvos kelnaites šiandien mūvi. Tiesa?

Kokie požymiai išduoda, kad tavo organizmui trūksta vitamino B12

Skirtingai nuo vitamino D, kurį gali pagaminti mūsų organizmas, B12 į organizmą gali patekti tik per išorinius šaltinius. B12 yra svarbi maistinė medžiaga, kurią organizmas naudoja DNR sintezei, nervų ir kraujo ląstelių gamybai, jis aprūpina organizmą deguonimi. O jei organizmui trūksta deguonies, nuolat jausi nuovargį, kad ir kiek valandų miegosi.

Jaunos merginos istorija: nekaltybę praradau du kartus

Jei pameni, visai neseniai rašėme apie 21 metų Laurą, kuriai buvo nustatytas Mayer-Rokitansky-Kuster-Hauser sindromas arba kitaip - itin reta makšties patologija, kuomet makštis tiesiog nesusiformuoja.

Masažistas iš Egipto atskleidė, kokias klaidas darome kovodamos su celiulitu

Pasirodę pirmieji saulės spinduliai visoms moterims kasmet primena – atėjo laikas ruoštis suknelių ir sijonų sezonui! Vis dėlto, pasiruošimas gali ir nebūti toks džiuginantis kaip už lango šviečianti saulė.

Natūralios arbatos, kurios skatina skysčių pasišalinimą iš organizmo

Lieknėti gurkšnojant gardžią arbatą būtų puiku! Panašiai kaip lieknėti gulint ant sofos ir žiūrint televizorių. Tik kyla logiškas klausimas: ar tai įmanoma?

7 efektyviausi pratimai norinčioms dailesnių kūno linijų

Jei esi iš tų merginų, kurioms kantrybės sporto salėje užtenka tik 20 minučių, tuomet mūsų paruošti sporto pratimai tau tikrai tiks ir patiks. O ir į sporto salę eiti nereikės - pratimus galėsi atlikti namuose.

Seksas per mėnesines - kodėl verta tai išbandyti kiekvienai (2)

Kuomet COSMO skaitytojų klausėmė, ką jos mano apie seksą „tomis dienomis“, net 54% merginų anoniminėje apklausoje tarė TAIP! Ir skubame nuraminta tas, kurios nė karto to nebandė: kraujai upeliais tikrai nebėga, tad jei pergyveni būtent dėl to – tikrai neverta.

Liga, kuri įtraukia vis daugiau merginų: kai valgymo sutrikimai pasiglemžia gyvenimą

Jos jaučiasi išskirtinės. Vadina viena kita “Anomis” (plg., “anoreksija”). Susitikusios savo slaptose interneto svetainėse diskutuoja, kaip išgyventi dieną su šimtu kalorijų, kaip paruošti varškėčius be miltų bei kiaušinių ir apgauti gydytojus.

Mirtina kova su kalorijomis: niekas neįsivaizduoja, kokia buvau laiminga sverdama 35 kilogramus

Pasaulį jau kelis dešimtmečius krečia lieknumo karštinė. Neatsilaikėme prieš ją ir mes. Nors negailestinga kova su kalorijomis kartais baigiasi mirtimi.