Kalorijų spąstai namuose: nejauti, bet jų dėka suvalgai daugiau

© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Mūsų apetitas ir mitybos įpročiai daugeliu atvejų priklauso nuo išorės faktorių, kurie, atrodytų, niekaip nesusiję su valgymu. Pamėgink savo namuose atrasti 7 akivaizdžiausius spąstus!

Raudoni indai

Spąstai: Ne veltui daugumos greitojo maisto restoranų interjere dominuoja raudona spalva. Ji skatina ne šiaip sau apetitą, o tikrų tikriausią alkį! Raudona stimuliuoja mūsų pirmapradį instinktą išgyventi. Be abejo, išgyvenimui būtinas maistas. Todėl tavo raudonos lėkštės, staltiesės ir net servetėlės taip pat gali priversti tave suvalgyti per daug.

Neįkliūk! Jei apetito stoka ir taip nesiskundi, pasirūpink, kad tavo virtuvėje dominuotų šaltos spalvos – žalia, mėlyna. Šios spalvos ramina, skatina sulėtinti gyvenimo (ir valgymo!) tempą, slopina apetitą.

Muzikos grotuvas

Spąstai: Mokslininkai nustatė, kad žmonės, kurie valgydami klausosi greito tempo muzikos, valgo vidutiniškai 5 kąsnių per minutę greičiu. Klausantis lėtos muzikos paprastai suvalgoma 3 kąsnius per minutę.

Neįkliūk! Jei įtari, kad įprotis klausytis muzikos tave taip pat skatina valgyti daugiau, geriausia būtų tiesiog išjungti muziką kol valgai. Jei išjungus muziką tyla ima nemaloniai spengti – rinkis bent jau lėtesnius kūrinius.

Eteriniai aliejai ir kvapiosios žvakės

Spąstai: Aromatai tiesiogiai veikia mūsų limbinę sistemą, kuri atsako už primityvius instinktus, tokius, kaip baimė, stresas ir alkis. Ypač veiksmingai apetitą stimuliuoja apelsinų, laimų, bergamočių, greipfrutų aromatai.

Neįkliūk! Pakvėpink kambarius saldžiojo pankolio aromatu. Jis slopina apetitą. Ne veltui dar Senovės Romoje kariai kramtydavo pankolio sėklas norėdami pažaboti alkį tolimuose žygiuose.

Kompanija prie stalo

Spąstai: Vakarieniauji su namiškiais ar kambario draugais? Ir vėl rizikuoji! Pasirodo, jei vakarieniauji ne viena, veikiausiai suvalgysi 35 procentais didesnę maisto porciją nei būtum įveikusi be stalo kolegų. O jei prie stalo be tavęs bus dar trys žmonės, gali sukirsti ir visais 75 procentais daugiau!

Neįkliūk! Jei valgai ne viena – venk bendrų patiekalų indų, maistą dėliok individualiomis porcijomis. Taip įsidėsi tik tiek, kiek reikia, ir labiau tikėtina kad susilaikysi nuo pagundos pakartoti.

Televizorius

Spąstai: Pasak mokslinės studijos, 1 valandą pažiūrėję televizorių žmonės suvalgo 28 procentais daugiau nei tie, kurie televizorių žiūrėjo vos pusvalandį. Pasirodo, kuo ilgiau žiūri televizorių, tuo mažiau suki sau galvą, ko ir kiek įsidedi į burną.

Neįkliūk! Nederink valgymo su jokiu kitu užsiėmimu. Valgydama venk bet kokių tavo dėmesį atitraukiančių dalykų, susikoncentruok į valgymą.

Šaldytuvas

Spąstai: Pasak mitybos specialistų, jei nesveikas maistas šaldytuve puikuosis akių lygyje, didesnė tikimybė, kad užkandžiams pasirinksi būtent jį.

Neįkliūk! Labiausiai matomas maistas paprastai suvalgomas greičiausiai. Žinodama tai gali sveikiau sutvarkyti savo šaldytuvą: vaisius ir daržoves padėk akių lygyje, o visa tai, ko turėtum paragauti tik retkarčiais, įkurdink aukščiau ar žemiau.

Prigesinta šviesa

Spąstai: Kalifornijos universiteto mokslininkai įrodė: daugiausia nusižengimų dietai padaroma prieblandoje! Prieblanda sukuria jaukumą ir... skatina ilgiau rymoti prie stalo.

Neįkliūk! Jei pasirūpintum ryškesne šviesa savo virtuvėje, veikiausiai tavo porcijos pastebimai sumažėtų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

5 atvejai, kai tave išgelbės įklotai

Be abejo, tu sprendi, naudoti tau kasdienius įklotus ar ne. Jokių griežtų nurodymų šiuo atžvilgiu nėra. Tačiau šiam patogiam išradimui būdinga nemenkų pranašumų. Štai penkios svarios priežastys rinktis kasdienius įklotus šiltuoju metų laiku.

Ginekologė įspėja: dėl šių priežasčių intymios infekcijos gali atsinaujinti (1)

Gyvenime yra dalykų, kuriuos darome per daug nesusimąstydamos. Pavyzdžiui, renkamės apatines kelnaites rytais. Tai toks natūralus veiksmas, kad greičiausiai net negalėtum pasakyti, kokios spalvos kelnaites šiandien mūvi. Tiesa?

Kokie požymiai išduoda, kad tavo organizmui trūksta vitamino B12

Skirtingai nuo vitamino D, kurį gali pagaminti mūsų organizmas, B12 į organizmą gali patekti tik per išorinius šaltinius. B12 yra svarbi maistinė medžiaga, kurią organizmas naudoja DNR sintezei, nervų ir kraujo ląstelių gamybai, jis aprūpina organizmą deguonimi. O jei organizmui trūksta deguonies, nuolat jausi nuovargį, kad ir kiek valandų miegosi.

Jaunos merginos istorija: nekaltybę praradau du kartus

Jei pameni, visai neseniai rašėme apie 21 metų Laurą, kuriai buvo nustatytas Mayer-Rokitansky-Kuster-Hauser sindromas arba kitaip - itin reta makšties patologija, kuomet makštis tiesiog nesusiformuoja.

Masažistas iš Egipto atskleidė, kokias klaidas darome kovodamos su celiulitu

Pasirodę pirmieji saulės spinduliai visoms moterims kasmet primena – atėjo laikas ruoštis suknelių ir sijonų sezonui! Vis dėlto, pasiruošimas gali ir nebūti toks džiuginantis kaip už lango šviečianti saulė.

Natūralios arbatos, kurios skatina skysčių pasišalinimą iš organizmo

Lieknėti gurkšnojant gardžią arbatą būtų puiku! Panašiai kaip lieknėti gulint ant sofos ir žiūrint televizorių. Tik kyla logiškas klausimas: ar tai įmanoma?

7 efektyviausi pratimai norinčioms dailesnių kūno linijų

Jei esi iš tų merginų, kurioms kantrybės sporto salėje užtenka tik 20 minučių, tuomet mūsų paruošti sporto pratimai tau tikrai tiks ir patiks. O ir į sporto salę eiti nereikės - pratimus galėsi atlikti namuose.

Seksas per mėnesines - kodėl verta tai išbandyti kiekvienai (2)

Kuomet COSMO skaitytojų klausėmė, ką jos mano apie seksą „tomis dienomis“, net 54% merginų anoniminėje apklausoje tarė TAIP! Ir skubame nuraminta tas, kurios nė karto to nebandė: kraujai upeliais tikrai nebėga, tad jei pergyveni būtent dėl to – tikrai neverta.

Liga, kuri įtraukia vis daugiau merginų: kai valgymo sutrikimai pasiglemžia gyvenimą

Jos jaučiasi išskirtinės. Vadina viena kita “Anomis” (plg., “anoreksija”). Susitikusios savo slaptose interneto svetainėse diskutuoja, kaip išgyventi dieną su šimtu kalorijų, kaip paruošti varškėčius be miltų bei kiaušinių ir apgauti gydytojus.

Mirtina kova su kalorijomis: niekas neįsivaizduoja, kokia buvau laiminga sverdama 35 kilogramus

Pasaulį jau kelis dešimtmečius krečia lieknumo karštinė. Neatsilaikėme prieš ją ir mes. Nors negailestinga kova su kalorijomis kartais baigiasi mirtimi.