Kalorijų spąstai namuose: nejauti, bet jų dėka suvalgai daugiau

© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Mūsų apetitas ir mitybos įpročiai daugeliu atvejų priklauso nuo išorės faktorių, kurie, atrodytų, niekaip nesusiję su valgymu. Pamėgink savo namuose atrasti 7 akivaizdžiausius spąstus!

Raudoni indai

Spąstai: Ne veltui daugumos greitojo maisto restoranų interjere dominuoja raudona spalva. Ji skatina ne šiaip sau apetitą, o tikrų tikriausią alkį! Raudona stimuliuoja mūsų pirmapradį instinktą išgyventi. Be abejo, išgyvenimui būtinas maistas. Todėl tavo raudonos lėkštės, staltiesės ir net servetėlės taip pat gali priversti tave suvalgyti per daug.

Neįkliūk! Jei apetito stoka ir taip nesiskundi, pasirūpink, kad tavo virtuvėje dominuotų šaltos spalvos – žalia, mėlyna. Šios spalvos ramina, skatina sulėtinti gyvenimo (ir valgymo!) tempą, slopina apetitą.

Muzikos grotuvas

Spąstai: Mokslininkai nustatė, kad žmonės, kurie valgydami klausosi greito tempo muzikos, valgo vidutiniškai 5 kąsnių per minutę greičiu. Klausantis lėtos muzikos paprastai suvalgoma 3 kąsnius per minutę.

Neįkliūk! Jei įtari, kad įprotis klausytis muzikos tave taip pat skatina valgyti daugiau, geriausia būtų tiesiog išjungti muziką kol valgai. Jei išjungus muziką tyla ima nemaloniai spengti – rinkis bent jau lėtesnius kūrinius.

Eteriniai aliejai ir kvapiosios žvakės

Spąstai: Aromatai tiesiogiai veikia mūsų limbinę sistemą, kuri atsako už primityvius instinktus, tokius, kaip baimė, stresas ir alkis. Ypač veiksmingai apetitą stimuliuoja apelsinų, laimų, bergamočių, greipfrutų aromatai.

Neįkliūk! Pakvėpink kambarius saldžiojo pankolio aromatu. Jis slopina apetitą. Ne veltui dar Senovės Romoje kariai kramtydavo pankolio sėklas norėdami pažaboti alkį tolimuose žygiuose.

Kompanija prie stalo

Spąstai: Vakarieniauji su namiškiais ar kambario draugais? Ir vėl rizikuoji! Pasirodo, jei vakarieniauji ne viena, veikiausiai suvalgysi 35 procentais didesnę maisto porciją nei būtum įveikusi be stalo kolegų. O jei prie stalo be tavęs bus dar trys žmonės, gali sukirsti ir visais 75 procentais daugiau!

Neįkliūk! Jei valgai ne viena – venk bendrų patiekalų indų, maistą dėliok individualiomis porcijomis. Taip įsidėsi tik tiek, kiek reikia, ir labiau tikėtina kad susilaikysi nuo pagundos pakartoti.

Televizorius

Spąstai: Pasak mokslinės studijos, 1 valandą pažiūrėję televizorių žmonės suvalgo 28 procentais daugiau nei tie, kurie televizorių žiūrėjo vos pusvalandį. Pasirodo, kuo ilgiau žiūri televizorių, tuo mažiau suki sau galvą, ko ir kiek įsidedi į burną.

Neįkliūk! Nederink valgymo su jokiu kitu užsiėmimu. Valgydama venk bet kokių tavo dėmesį atitraukiančių dalykų, susikoncentruok į valgymą.

Šaldytuvas

Spąstai: Pasak mitybos specialistų, jei nesveikas maistas šaldytuve puikuosis akių lygyje, didesnė tikimybė, kad užkandžiams pasirinksi būtent jį.

Neįkliūk! Labiausiai matomas maistas paprastai suvalgomas greičiausiai. Žinodama tai gali sveikiau sutvarkyti savo šaldytuvą: vaisius ir daržoves padėk akių lygyje, o visa tai, ko turėtum paragauti tik retkarčiais, įkurdink aukščiau ar žemiau.

Prigesinta šviesa

Spąstai: Kalifornijos universiteto mokslininkai įrodė: daugiausia nusižengimų dietai padaroma prieblandoje! Prieblanda sukuria jaukumą ir... skatina ilgiau rymoti prie stalo.

Neįkliūk! Jei pasirūpintum ryškesne šviesa savo virtuvėje, veikiausiai tavo porcijos pastebimai sumažėtų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją