Kada valgyti pusryčius, pietus ir vakarienę jei nori sulieknėti

 (18)
<span style="color: #c00000;">Kada valgyti</span> pusryčius, pietus ir vakarienę jei nori sulieknėti
© shutterstock

Jei esi iš tų, kurios nuolatos laikosi kokios nors dietos, tikriausiai pastebėjai, kad beveik visų dietų pagrindas - atsisakyti kokių nors produktų arba apskritai valgyti tik tam tikrus produktus. Tačiau įmanomas ir kiek kitoks metodas - vadovautis griežtai nustatytu laiku, kada turėtum pusryčiauti, pietauti ir vakarieniauti.

Anot dietologų, šis metodas veiksmingas, tačiau tinkamas tik nedaugeliui, mat retas kuris turėtų tiek valios gyventi pagal griežtai nustatytas taisykles. Vis tik jei norėtum pabandyti, įsidėmėk:

PUSRYČIUS geriausia valgyti 7:11 val.
PIETUS geriausia valgyti 12:38 val.
VAKARIENĘ geriausia valgyti 18:14 val.

Šie duomenys buvo paskelbti po maisto papildų kompanijos „Forza Supplements“ atlikto tyrimo. Na, tiesą sakant neįsivaizduojame, kaip pataikyti minutė į minutę, bet orientuotis turėtum į šį laiką. Tyrimo metu 84% lieknėti bandančių žmonių pripažino, kad norint numesti svorio svarbiausia yra laikytis griežto režimo, o ne riboti maisto produktus. 76% dalyvių tvirtinto, kad pradėję valgyti sočius pusryčius, jie kur kas mažiau kalorijų suvartodavo likusios dienos metu ir būtent tai jiems padėjo numesti svorio. Šiuo atveju labai tinka posakis „Pusryčius valgyk kaip karalius, pietus kaip princas, o vakarienę kaip varguolis“.

Beje, daugiau nei pusė apklaustųjų prisipažino, kad didžiausias iššūkis - neatsidaryti šaldytuvo tarp 18 ir 22 val. Būtent tokiu metu visi grįžtame iš darbų, apsitvarkome, sėdame ant sofutės ir... Na ką daugiau veikti, jeigu ne užkandžiauti. Kuo mažiau veiklos, tuo daugiau pagundų sukrimsti kokį sumuštinuką ar sausainį su arbata.

Tačiau grįžkime prie pusryčių... Jei sutinki su mumis, kad pusryčiai - svarbiausias dienos maistas, tuomet siūlome atkreipti dėmesį į dažniausiai daromas pusryčių klaidas, kurios trukdo tau sureguliuoti mitybą.

• Per mažas baltymų kiekis. Ryte tikrai nėra laiko gaminti. Dribsniai su pienu ir tau geriausias išsigelbėjimas? Skanu, regis, sveika, bet sotu tik trumpam laikui. Dribsniai – tai angliavandeniai, o pienas – baltymai. Baltymai įsisavinami lėčiau, nei angliavandeniai, todėl kuo didesnis baltymų kiekis, tuo ilgiau soti jausiesi. Pagalvok, kuo galėtum pakeisti dribsnius. Galbūt tau tiktų varškė?

• Per mažai ląstelienos. Jei nori, kad sotumo jausmas po pusryčių išliktų kuo ilgiau, stenkis suvartoti mažiau cukraus, kuris skatina greitesnį virškinimą. Ir šiuo atveju jau minėti dribsniai – ne pats geriausias pasirinkimas, nes dauguma iš jų būna saldinti. Geriau rinkis produktus, kuriuose būtų daugiau ląstelienos. Tokie produktai skrandyje išbrinksta, todėl padeda jaustis sočiai ir nepriaugti svorio. Pasirinkimas iš tiesų platus: sėlenos, grūdai, žirniai ir pupelės, žalios daržovės su odelėmis, lapinės salotos, o ypatingai – grikių košė!

• Nepakankamai sotūs pusryčiai. Žinoma, ryte galima suvalgyti ir indelį neriebaus jogurto ar obuolį, bet tai jau ne pusryčiai! Gal ir pasijausi soti, bet nenustebk, jei netrukus pradės skaudėti skrandį. Normalu per pusryčius suvartoti 300 – 400 kalorijų, tik svarbu žiūrėti, kad tos kalorijos nebūtų vien riebalų forma!

• Pernelyg vėlai arba per anksti valgomi pusryčiai. Kada geriausia pusryčiauti? Praėjus valandai nuo prabudimo. Viskas labai logiška: kuo vėliau pusryčiausi, tuo alkanesnė jausiesi, todėl daugiau suvalgysi. Ir atvirkščiai: kuo anksčiau pusryčiausi, tuo mažiau suvalgysi, nes skrandis dar nebus pasiruošęs maistui, tačiau nauja alkio banga užklups jau visai netrukus.

Nepaisant to, kad atsisakius pusryčių, gali netekti kelių kilogramų, iš tiesų tokia dieta veiksminga tik iš pažiūros. Tikrovėje atsikratysi ne kankinančių riebaliukų, o neteksi raumenų masės ir tik dar labiau pabloginsi visą lieknėjimo procesą. Viskas labai paprasta: nepavalgius po nakties kraujyje sumažės cukraus kiekis ir organizmas pradės reikalauti gliukozės, siųsdamas alkio signalus. Kiek laiko atsilaikysi? Dieną, dvi, kelias savaites… Bet kažkada juk pasiduosi pagundai ir svoris grįš su kaupu.

Taigi, kad jaustumeisi ir soti, ir nepriaugtum svorio, laikykis 3 paprastų patarimų, kokius produktus rinktis pusryčiams:

1. Grūdinės kultūros produktai
2. Daržovės ir vaisiai
3. Kiaušiniai ir pieno produktai

Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Sveikata

Saulės bučinius ir nepageidaujamus odos darinius pašalins vos kelios procedūros (2)

„Užsiimdami savigyda žmonės prikrečia neįtikėtinų dalykų: pasiskaito internete ir eksperimentuoja su savimi. Papilomas bando išnaikinti užrišdami siūlu, tepdami svogūnų sultimis, ricinos aliejumi, pigmentines dėmes balina citrinos rūgštimi, actu. Viso to rezultatas - nudeginta oda, uždegimai ir negražūs randai. Ir jeigu tai veidas, krūtinės sritis, ištaisyti pasekmes būna be galo sunku arba visai neįmanoma“, - patirtimi dalijasi „Sugiharos“ Grožio Terapijos ir Chirurgijos Klinikos gydytoja dermatovenerologė Tatjana Karmazienė.

Įpročiai, kurie tave pasendins anksčiau laiko

Nuolatinis mėgavimasis saulės voniomis ir lankymasis soliariumuose, sekinantis stresas ir nesveikas gyvenimo būdas gali akimirksniu pasendinti net keliolika metų. Bet yra ir, rodos, nekaltų kasdienių veiksmų, kurie taip pat prideda papildomų metų.

Patikimas būdas, padedantis kovoti su spuogais, randais ir strijomis (1)

Kartais juokaujama, kad iškilęs spuogas ant veido merginai gali sugadinti visą dieną. Bet tai yra tikra tiesa! Juk visos norime atrodyti gražios ir turėti švytinčią lygią odą. Deja, gamta kartais mums iškrečia nemalonių pokštų ir veidą netikėtai „papuošia“ spuogai. Tačiau galima pasidžiaugti, kad besivystančios technologijos leidžia vos keliomis procedūromis panaikinti ir aknę, ir minimaliai sumažinti bjaurius jos pėdsakus – randus. Kaip ir strijas – juk žinote, kad tai yra vienas didžiausių besilaukiančių moterų siaubas?