Ką valgyti vakarienei, kad nereikėtų graužtis dėl priaugtų kilogramų

Neteisingai daro merginos, kurios laikosi auksinės (bet neteisingos) taisyklės nevalgyti po 18 valandos. Pati pagalvok: jei eini miegoti 24 valandą, tai iki miego tavo pilvas badauja 6 valandas, o dar kiek valandų praeina iki pusryčių...
Dieta
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Visi dietologai vieningai tvirtina, kad paskutinis valgymas turėtų būti 3-4 valandos prieš miegą, o kad suvalgyta vakarienė nepavirstų taip nekenčiamais papildomais kilogramais, visai nebūtina valgyti tik daržoves. Vakarais ir naktimis organizmui reikia duoti „statybinių medžiagų“, kurios degina riebalus, reguliuoja virškinimą ir didina raumenų masę. Taigi, 3 patarimai, kurie padės pasirinkti tinkamą vakarienę.

1 taisyklė: vakarienei rinkis tuos maisto produktus, kuriuose yra baltymų ir „gerųjų“ riebalų. Produktai, į kuriuos turėtum atkreipti dėmesį: kiaušiniai, žuvis, jūros gėrybės, jauni sūriai, jogurtas, varškė, kefyras. O štai mėsos geriau venk, nes ji apkrauna organizmą, nespėja greitai susivirškinti, todėl jausiesi apsunkusi ne tik iš vakaro, bet ir ryte.

2 taisyklė: venk angliavandenių. Net ir tuo atveju, jeigu renkiesi naudingus angliavandenius (vaisiai ar grūdai), reaguodamas į juos organizmas pradeda gaminti insulino hormoną. Insulinas sumažina angliavandenių kiekį kraujyje, bet tuo pačiu trukdo kito svarbaus hormono – somatropino (šis hormonas lemia, kaip organizmas įsisavina proteinus, riebalus ir angliavandenius) sintezę. Todėl tam, kad išlaikytum hormonų pusiausvyrą ir virškinimas nesutriktų, angliavandenių vakarienei geriau venk.

3 taisyklė: eik laiku miegoti, nes somatropino hormonas yra sintetinamas tik miego būsenoje nuo 23:00 iki 01:00 valandos!

Atkreipk dėmesį: vakarienei tiks tie produktai, kurie iki miego spėja „emigruoti“ iš skrandžio į žarnyną.

* 1–2 valandas skrandyje užsilaiko pieno produktai, natūralūs jogurtai, nestiprūs sultiniai, minkštai virti kiaušiniai, omletai ir nesaldūs vaisiai.
* 2–4 valandas skrandyje išlieka žuvis, liesa nekepta mėsa, ryžiai, saldūs vaisiai, daržovės (išskyrus ankštines) ir salotos.
* Ilgiau kaip 4 valandas „kelionės“ laukia riebi ir kepta mėsa, ankštinės daržovės, baltymų ir krakmolingų maisto produktų deriniai (pavyzdžiui, mėsa+duona arba žuvis+bulvės).

Vakarienė – priešas

* Jei vakarienės metu suvalgoma vos ne pusė viso per parą suvalgomo maisto.
* Jei vienoje lėkštėje miksuoja riebūs kepti produktai su bulvėmis ir majonezu gardintomis salotomis.
* Desertas vakarienei? Neverta! Čia galioja posakis: „Vakarienę atiduok priešui“.
* Jei vakarienės metu vartojamas alkoholis, tai prie maisto prideda dar papildomų kalorijų.

Patys netinkamiausi produktai vakarienei – tai gazuoti gėrimai, kepta mėsa, bulvės, duona, pupelės, užkepėlės. Beje, šie produktai nebus naudingi ir pusryčiams.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Atviras pasakojimas: ką iš tiesų reiškia sirgti depresija

Būna ir taip – ieškai ligų savo fiziniame kūne, o serga, pasirodo, tai siela! Labai atviras pasakojimas apie būseną sergant depresija.

Apgaulingi Alzheimerio simptomai: kaip atskirti ankstyvuosius ligos požymius

Nors Alzheimerio liga būdinga vyresnio amžiaus žmonėms, tačiau pastaruoju metu ji vis jaunėja. Žmonės simptomus pradeda jausti ir nuo 40 metų.

Idealiai riestas: 7 pratimai, kuriuos rekomenduoja gražiausio Instagram užpakaliuko savininkė

Jen Selter - tikrų tikriausia Instagramo žvaigždė, tituluojama gražiausio užpakaliuko savininke! Patikėk, tokios linijos - anaiptol ne gamtos dovana, o nuolatinis darbas sporto salėje. Gal ir gerai, m? Juk jeigu gali Jen, vadinasi galim ir mes!

Penki svarbūs simptomai, kuriuos išduoda tavo krūtys

Nenumok ranka, jei pastebėjai pakitimus krūtinės srityje. Tai gali būti pirmieji simptomai, kad metas susirūpinti savo sveikata ir kreiptis į specialistus.

7 atvejai, kuomet negalima užsiimti seksu

Reguliarus seksualinis gyvenimas teigiamai veikia tiek fizinę, tiek emocinę tavo savijautą. Kaip sakoma viename anekdote: „Du kartai per savaitę - sveikatai, visi kiti - tavo malonumui“. Tačiau kai kuriais atvejais patartina susilaikyti.

6 požymiai, kad turi nedelsiant kreiptis į ginekologą

Visos puikiai žinome, kad pas ginekologą profilaktinei apžiūrai reikėtų apsilankyti bent kartą per metus. Tačiau tai tikrai ne tas vizitas, kurio laukiame nekantraudamos. Matyt dėl to ir esant rimtesnėms problemoms atidėliojame tiek, kiek tik įmanoma. O veltui! Kai kurių simptomų ignoruoti tiesiog nevalia.

Kodėl kai kurioms poroms patartina miegoti atskirose lovose (1)

Kuomet viena mūsų kolegė papasakojo, kad abu su vyru turi atskirus miegamuosius, visos net išsižiojome iš nuostabos. Prisipažinsime, pirmiausia pagalvojome apie pašlijusius santykius ir gresiančias skyrybas, o kolegei iš to pasijuokus susimąstėme - iš tiesų, kodėl būtina miegoti kartu, jei atskirai išsimiegotume kur kas geriau?

5 skausmingi organizmo signalai, kurių geriau neignoruoti

Kai kurie tariamai nekalti požymiai gali būti ženklas, jog tavęs tyko rimta liga. Įdėmiai perskaityk šį straipsnį, kad laiku spėtum užkirsti jai kelią.

Stebuklus žadantis blakstienų serumas - apgaulė, kuri gali turėti liūdnų pasekmių

Nesvarbu, kas nutiks akims ir ne tik joms, tačiau blakstienos bus ilgos ir vešlios. Šis teiginys – išties gana grubus ir skambantis netgi žiaurokai. Nepaisant to, jis turbūt tiksliausiai tiktų apibūdinti vieną virtualioje erdvėje reklamuojamą produktą.