Ką valgyti vakarienei, kad nereikėtų graužtis dėl priaugtų kilogramų

Neteisingai daro merginos, kurios laikosi auksinės (bet neteisingos) taisyklės nevalgyti po 18 valandos. Pati pagalvok: jei eini miegoti 24 valandą, tai iki miego tavo pilvas badauja 6 valandas, o dar kiek valandų praeina iki pusryčių...
Dieta
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Visi dietologai vieningai tvirtina, kad paskutinis valgymas turėtų būti 3-4 valandos prieš miegą, o kad suvalgyta vakarienė nepavirstų taip nekenčiamais papildomais kilogramais, visai nebūtina valgyti tik daržoves. Vakarais ir naktimis organizmui reikia duoti „statybinių medžiagų“, kurios degina riebalus, reguliuoja virškinimą ir didina raumenų masę. Taigi, 3 patarimai, kurie padės pasirinkti tinkamą vakarienę.

1 taisyklė: vakarienei rinkis tuos maisto produktus, kuriuose yra baltymų ir „gerųjų“ riebalų. Produktai, į kuriuos turėtum atkreipti dėmesį: kiaušiniai, žuvis, jūros gėrybės, jauni sūriai, jogurtas, varškė, kefyras. O štai mėsos geriau venk, nes ji apkrauna organizmą, nespėja greitai susivirškinti, todėl jausiesi apsunkusi ne tik iš vakaro, bet ir ryte.

2 taisyklė: venk angliavandenių. Net ir tuo atveju, jeigu renkiesi naudingus angliavandenius (vaisiai ar grūdai), reaguodamas į juos organizmas pradeda gaminti insulino hormoną. Insulinas sumažina angliavandenių kiekį kraujyje, bet tuo pačiu trukdo kito svarbaus hormono – somatropino (šis hormonas lemia, kaip organizmas įsisavina proteinus, riebalus ir angliavandenius) sintezę. Todėl tam, kad išlaikytum hormonų pusiausvyrą ir virškinimas nesutriktų, angliavandenių vakarienei geriau venk.

3 taisyklė: eik laiku miegoti, nes somatropino hormonas yra sintetinamas tik miego būsenoje nuo 23:00 iki 01:00 valandos!

Atkreipk dėmesį: vakarienei tiks tie produktai, kurie iki miego spėja „emigruoti“ iš skrandžio į žarnyną.

* 1–2 valandas skrandyje užsilaiko pieno produktai, natūralūs jogurtai, nestiprūs sultiniai, minkštai virti kiaušiniai, omletai ir nesaldūs vaisiai.
* 2–4 valandas skrandyje išlieka žuvis, liesa nekepta mėsa, ryžiai, saldūs vaisiai, daržovės (išskyrus ankštines) ir salotos.
* Ilgiau kaip 4 valandas „kelionės“ laukia riebi ir kepta mėsa, ankštinės daržovės, baltymų ir krakmolingų maisto produktų deriniai (pavyzdžiui, mėsa+duona arba žuvis+bulvės).

Vakarienė – priešas

* Jei vakarienės metu suvalgoma vos ne pusė viso per parą suvalgomo maisto.
* Jei vienoje lėkštėje miksuoja riebūs kepti produktai su bulvėmis ir majonezu gardintomis salotomis.
* Desertas vakarienei? Neverta! Čia galioja posakis: „Vakarienę atiduok priešui“.
* Jei vakarienės metu vartojamas alkoholis, tai prie maisto prideda dar papildomų kalorijų.

Patys netinkamiausi produktai vakarienei – tai gazuoti gėrimai, kepta mėsa, bulvės, duona, pupelės, užkepėlės. Beje, šie produktai nebus naudingi ir pusryčiams.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją