Ką valgyti rudenį, kai norisi sotumo, bet ne papildomų kilogramų

Atkeliavus rudeniui, organizmas pradeda jausti ūmesnį alkio jausmą. Jis tarsi nori kaupti atsargas žiemai, tad pradedame valgyti sunkesnį ir kaloringesnį maistą. Ypač kažką kaloringo norisi suvalgyti, kai ateina šalčiai.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Ką valgyti, kad išlaikytume svorį, o gal netgi sulieknėtume šaltuoju metų laiku? Kai kurios moterys gali valgyti labai daug ir visas kalorijas sudeginti, o kitos gali pilnėti net valgydamos labai saikingai. Viskas priklauso nuo kiekvieno medžiagų apykaitos ypatumų. Paprastai sveikatos ir medžiagų apykaitos problemos kyla toms moterims, kurios dažnai ir griežtai ribojo maistą. Jų apykaitos procesai yra nusiteikę papildyti savo energijos atsargas. Tad griežtos dietos joms yra kenksmingos.

Atsikratyti papildomų kilogramų rudenį yra sunkiau, tačiau vis dėlto įmanoma. Svarbiausia tai daryti atsargiai. Labai sunku sumažinti svorį toms, kurioms priaugti papildomi kilogramai jau tapo norma, kitaip tariant, ilgą laiką gyvenančioms su antsvoriu.

Sunkiau yra ne sulieknėti, o išlaikyti savo normalų svorį. Kad sumažėjęs svoris išliktų visą gyvenimą, reikia laikytis dietologų patarimų ir vaikytis ne savaitinių dietų, o keisti mitybos pagrindus.
Ką galima valgyti toms, kurios rudeniop nori sulieknėti arba išsaugoti savo figūrą nepakitusią? Šviežios bulvės – labai naudingos, bet jų padauginti nederėtų. Bulves valgyk virtas, gardink krapais ir žiupsneliu druskos ar žolelių prieskonių. Venk tokių pagardų kaip grietinė, majonezas ir padažų pusgaminiai. Be abejo, jei bulves kepsi aliejuje, tirpstančių kilogramų tikėtis nereikėtų, kur kas labiau kepimui tiks orkaitė, tik tokiu atveju aliejaus kibirais irgi nepilk.

Shutterstock nuotr.

Kitas labai naudingas rudeniškas maistas - rauginti kopūstai. Jie ne tik dailina figūros linijas, bet ir praturtina organizmą vitaminu C. Prieš pirkdama raugintus kopūstus, peržiūrėk jų sudėtį: ar čia nėra gausybės cukraus, papildomų saldiklių, dirbtinių konservantų.

Fotolia nuotr.

Jei nori nesustorėti, reikėtų pamiršti užkandžius, ypač saldėsius, mat saldainiukai, sausainiukai rudenį patys klijuojasi prie kavos puodelio. Norėdama užkąsti, rinkis obuolį, žalias morkas arba kitus vaisius. Nepamiršk, kad lieknėjančios moterys turėtų laikytis maistingos dietos. Nors produktų kiekis ir sumažintas, maistas turėtų būti pakankamai sotus, tuomet nesinorės ir užkandžiauti.

Shutterstock nutor.

Alkio jausmas šaltuoju metų laiku dažnai kyla dėl žemos temperatūros. Tad renkis šilčiau, dažniau šildykis karštais gėrimais. Kad prie arbatos nesinorėtų krimsti saldainių ar kitų užkandžių, pamėgink sotesnes arbatas, pavyzdžiui, egzotiškas, skanintas pienu ir prieskoniais. Venk saldiklių, plaktos grietinėlės ir panašių smaližiškų kalorijų bombų, jei verdi arbatą su pienu, rinkis liesesnį.

Adobe Stock nuotr.

Norėdama numalšinti alkio jausmą gali išgerti karšto pieno arba kakavos (tik be cukraus, o su medumi). Jei noras suvalgyti kažką riebaus vis tiek nedingsta, verta pamėgti žuvį, ji garantuoja sotumo jausmą.

Jei mažai kaloringas maistas nesušildo, rekomenduojame sriubas. Kai kurios moterys mano, kad sriubos – tiesus kelias į apkūnumą, tačiau tai nėra tiesa. Karštos daržovių sriubos labai naudingos ir nekaloringos, jei į jas nedėsi sviesto, grietinės ar kokio riebaus padažo. Kad vanduo neužsilaikytų organizme, vietoje druskos rinkis kitus prieskonius.

Adobe Stock nuotr.

Ruduo kai kurioms moterims – blogos nuotaikos, streso ir užsitęsusios depresijos metas. Mažai kas džiaugiasi, kai už lango anksti temsta ir nuolat lyja. Kyla vienas noras: atsisėsti į patogų krėslą, čiupti gardėsį ir įsitaisyti priešais filmą. Saldumynai, kepiniai, riebūs patiekalai tikrai padeda atsikratyti liūdesio, nes pakelia serotonino lygį kraujyje. Tačiau toks nuotaikos pagerėjimas yra laikinas. Kur kas veiksmingesnis yra sportas ir pasivaikščiojimai gryname ore. Jei pasivaikščioti bjauriu oru nėra noro, pasiimk kartu draugę, vaikiną ir nueikite į kino teatrą pėsčiomis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją