Ką su tavo kūnu padaro miltiniai patiekalai

 (10)
Mūsų draugai Athletic Duo nepaliauja rūpintis COSMO skaitytojų sveikata ir kūno linijomis! Šį kartą - straipsnis visoms miltinių patiekalų gerbėjoms!
Ką su <span style="color: #c00000;"><span style="color: #111111;">tavo</span> kūnu padaro</span> miltiniai patiekalai
© Fotolia nuotr.

ĮDOMIAUSI SAVAITĖS STRAIPSNIAI

1. 5 drabužių deriniai, kurie padės atrodyti lieknesnei
2. Kaip atrodo moteris po 71 plastinės operacijos
3. Numerologija: gyvenimo misija ir charakteris pagal tavo gimimo datą
4. 25 merginos, kurių be makiažo nepažintum
5. Kodėl vyras už tavo akių elgiasi visai kitaip, nei su tavimi

Bandelės, spurgos, picos, makaronai, sumuštiniai – tai mūsų taip pamėgti miltiniai patiekalai. Daugelis mitybos specialistų teigia: miltinių patiekalų reikėtų valgyti kuo mažiau, o jei labai jų norisi, rinktis pilno grūdo produktus, kurie yra sveikesni. Kodėl miltiniai patiekalai, gaminami iš mums naudingų grūdinių kultūrų, gali būti žalingi?

Naujoji mitybos piramidė

Senoji mitybos piramidė mokė maitintis pagrinde duonos, daržovių ir tik tada mėsos ir pieno produktais. Visą dieną dirbančiam fizinį darbą žmogui ši piramidė tikrai tiko, bet daugeliui mūsų ją reikėtų gerokai pakeisti.

Tiesa, kad subalansuotai mitybai reikia visko: mėsos, grūdų, daržovių ir vaisių, pupų ir kruopų. Tačiau į piramidę pažvelkime protingai ir rinkimės tuos produktus, kurie mums iš tiesų reikalingi. Didžiąją dalį to, ką valgome, turėtų sudaryti ne makaronai ir bandelės, o daržovės ir liesi baltymų turintys produktai.

Jei suprantame, jog gruzdintos bulvytės nėra taip pat sveika, kaip kitos daržovės, supraskime ir kodėl balta duona neprilygsta pilno grūdo produktams. Laikas pagaliau išsiaiškinti, kodėl ir kokie miltiniai produktai mums kenkia.

Tikroji baltos duonos problema

Gaminant baltą duoną ir daugelį kitų mūsų mėgstamų miltinių produktų, naudojami gerai apdoroti (rafinuoti) kvietiniai miltai. Šie miltai purūs, kaip ir jų gaminiai, tuo tarpu realios naudos organizmui jie neduoda.

Kviečio grūdą sudaro trys dalys: sėlena (išorinė dalis), endospermas (vidurinė dalis) ir gemalas (vidinė dalis). Sėlenos ir gemalai yra praturtinti vitaminais, antioksidantais ir skaidulinėmis medžiagomis, kurios itin svarbios virškinimui. Gaminant apdorotus (rafinuotus) miltus, būtent šios dvi grūdo dalys pašalinamos. Likusi grūdo dalis naudingų medžiagų beveik neturi, jos pagrindą sudaro tik greitai skaidomi angliavandeniai. Taigi, gerai apdorotų kviečių miltai neturi maistingųjų medžiagų ir vitaminų, kurių taip gausu neapdorotuose kviečiuose ir kitose kruopose.

Paslėptas cukrus ir angliavandeniai

Kiek iš maisto gauname energijos ir kaip jį virškiname labai priklauso nuo to, kokius angliavandenius valgome. Taip, jie yra energijos šaltinis, tačiau ne visi angliavandeniai organizmą veikia vienodai. Apdorotų grūdų miltinius produktus organizmas greitai suskaido į gliukozę, kuri tuoj pat absorbuojama į kraują. Dėl šios priežasties cukraus kiekis kraujyje greitai šokteli, o vėliau staigiai krenta. Tokie svyravimai pavalgius mums sukelia sunkumo jausmą bei nuotaikos pokyčius. Dėl to ir energingi jaučiamės tik labai trumpą laiką, kol vyksta įsisavinimo procesas.

Cukriniu diabetu sergantiems žmonėms gydytojai rekomenduoja patiekalų iš apdorotų miltų iš viso atsisakyti, mat nors pirminėje produkto sudėtyje cukraus nedaug, skaidant paprastus angliavandenius, cukraus kiekis kraujyje stipriai išauga.

Valgydami pilno grūdo produktus, gauname ne tik kokybiškų angliavandenių, bet ir porciją maistinių skaidulų. Dėl šių skaidulų angliavandeniai virškinami lėčiau, tad ir cukrus pavalgius į kraują patenka laipsniškai. Organizmui virškinant geruosius angliavandenius gliukozė išsiskiria dalimis, tad darbingumas ir energija išlieka ilgesnį laiką, nesijaučiame apsunkę ar pavargę. Priešingai – atsiranda energijos, pagerėja nuotaika.

Gerųjų angliavandenių taip pat turi daržovės, vaisiai bei ankštiniai augalai.

Kaip pasirinkti teisingus produktus?

Kadangi apdorotų miltų produktai įsisavinami taip greitai, net pavalgę nemažą porciją greitai vėl jaučiame alkį ir tikėtina, kad ilgainiui viršysime reikalingą angliavandenių dienos normą.

Kalorijos, kurių per dieną neišeikvojame, iš organizmo nedingsta – jos kaupiamos riebalų pavidalu. Tam nepadeda ir tai, jog į baltos duonos produktus gamintojai dažnai prideda papildomo cukraus ir saldiklių.

Mes nesiūlome atsisakyti miltinių patiekalų, bet mūsų patarimas jums – skaitykite etiketes. Užrašas „pilno grūdo” dažnai reiškia, kad produkto sudėtyje šių grūdų yra, o ne tai, jog jis pagamintas tik iš jų. Žiūrėkite, kiek procentų pilno grūdo miltų yra produkte. Kita svarbi sudedamoji dalis – skaidulos. Jei 100g produkto skaidulų rasite mažiau nei 2g, geriau rinkitės kitą prekinį ženklą. Tikri pilno grūdo produktai visada turės 2g skaidulų ir daugiau.

Baltos duonos gaminių pakeitimas į pilno grūdo turi daug privalumų: jūs gaunate daugiau energijos, vitaminų ir mineralų, gerinate virškinimą ir ilgesnį laiką liekate sotus. Subalansavus šiuos produktus su mėsos bei pieno produktais ir daržovėmis, greitai pajusite, jog vis mažiau norisi bandelių ir picų, jausitės žvaliai ir energingai, o pavalgius pietus norėsis ne prigulti, o aktyviai išnaudoti dieną.

Domiesi sveika mityba ir ieškai receptų? SPAUSK ant žemiau esančios nuotraukos ir atsisiųsk RECEPTŲ KNYGĄ NEMOKAMAI!

Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Sveikata

Tikroji plastinė chirurgija - tai ne „Olialia pupytės“ (5)

Žiniasklaida beveik kasdien mirga nuo pranešimų, kaip viena ar kita garsenybė pasididino biustą, „prisipūtė“ lūpas ar kitaip dar pasigražino savo kūną. Susidaro įspūdis, kad plastinė chirurgija skirta tam, kad turtingų vyrų gražios žmonos galėtų niekada nesenti ar atrodyti kaip viena ar kita pasaulinio garso žvaigždė. Kas iš tiesų yra plastikos chirurgija ir kokia ji turėtų būti, kalbamės su „Sugiharos“ Grožio Terapijos ir Chirurgijos Klinikos plastikos chirurgu Darium Radzevičiumi.

Interaktyvaus projekto „Sveikesnė versija“ dalyviai: negalime atsistebėti, tai veža!

Dažnas žmogus yra linkęs kiek susireikšminti, galvodamas, kad yra toks užimtas ir taip visiems nuolat reikalingas, kad sportuoti ir skirti laiko maisto gamybai dėl sveikesnės gyvensenos jis tiesiog neturės laiko. Be to, dažnai įsivaizduojama, kad, pradėjus sveikai gyventi, gyvenimas taps labai nuobodus. Kaip tai veikia realybėje nusprendė išbandyti penki jauni žmonės, sutikę dalyvauti 31 dieną truksiančiame portalo „Gamtos Grožio Formulė“ interaktyviame projekte „Sveikesnė versija“.

Visiškai atvirai apie moters intymios vietelės grožį (79)

Tyrimai rodo, jog beveik kas antra moteris kompleksuoja šviesoje nusirengti prieš savo antrąją pusę. Celiulitas, papildomi kilogramai ar nauji spuogeliai vienas niekis palyginti su kur kas intymesnėmis problemomis – per didelėmis ar asimetriškomis lytinėmis lūpomis.

Išmok, kaip šokių ritmu dailinti kūno linijas

Šį penktadienį pietų pertrauką iškeisk į Lotynų Amerikos ritmus. Išmokti naujų judesių, kurie ne tik padės tobulinti kūno linijas, bet ir suteiks energijos, padės vienas populiariausių Europoje "Salsation" master treneris iš Kurakao Sheldonas Christiaanas.