Ką su tavo kūnu padaro miltiniai patiekalai

 (10)
Mūsų draugai Athletic Duo nepaliauja rūpintis COSMO skaitytojų sveikata ir kūno linijomis! Šį kartą - straipsnis visoms miltinių patiekalų gerbėjoms!
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

ĮDOMIAUSI SAVAITĖS STRAIPSNIAI

1. 5 drabužių deriniai, kurie padės atrodyti lieknesnei
2. Kaip atrodo moteris po 71 plastinės operacijos
3. Numerologija: gyvenimo misija ir charakteris pagal tavo gimimo datą
4. 25 merginos, kurių be makiažo nepažintum
5. Kodėl vyras už tavo akių elgiasi visai kitaip, nei su tavimi

Bandelės, spurgos, picos, makaronai, sumuštiniai – tai mūsų taip pamėgti miltiniai patiekalai. Daugelis mitybos specialistų teigia: miltinių patiekalų reikėtų valgyti kuo mažiau, o jei labai jų norisi, rinktis pilno grūdo produktus, kurie yra sveikesni. Kodėl miltiniai patiekalai, gaminami iš mums naudingų grūdinių kultūrų, gali būti žalingi?

Naujoji mitybos piramidė

Senoji mitybos piramidė mokė maitintis pagrinde duonos, daržovių ir tik tada mėsos ir pieno produktais. Visą dieną dirbančiam fizinį darbą žmogui ši piramidė tikrai tiko, bet daugeliui mūsų ją reikėtų gerokai pakeisti.

Tiesa, kad subalansuotai mitybai reikia visko: mėsos, grūdų, daržovių ir vaisių, pupų ir kruopų. Tačiau į piramidę pažvelkime protingai ir rinkimės tuos produktus, kurie mums iš tiesų reikalingi. Didžiąją dalį to, ką valgome, turėtų sudaryti ne makaronai ir bandelės, o daržovės ir liesi baltymų turintys produktai.

Jei suprantame, jog gruzdintos bulvytės nėra taip pat sveika, kaip kitos daržovės, supraskime ir kodėl balta duona neprilygsta pilno grūdo produktams. Laikas pagaliau išsiaiškinti, kodėl ir kokie miltiniai produktai mums kenkia.

Tikroji baltos duonos problema

Gaminant baltą duoną ir daugelį kitų mūsų mėgstamų miltinių produktų, naudojami gerai apdoroti (rafinuoti) kvietiniai miltai. Šie miltai purūs, kaip ir jų gaminiai, tuo tarpu realios naudos organizmui jie neduoda.

Kviečio grūdą sudaro trys dalys: sėlena (išorinė dalis), endospermas (vidurinė dalis) ir gemalas (vidinė dalis). Sėlenos ir gemalai yra praturtinti vitaminais, antioksidantais ir skaidulinėmis medžiagomis, kurios itin svarbios virškinimui. Gaminant apdorotus (rafinuotus) miltus, būtent šios dvi grūdo dalys pašalinamos. Likusi grūdo dalis naudingų medžiagų beveik neturi, jos pagrindą sudaro tik greitai skaidomi angliavandeniai. Taigi, gerai apdorotų kviečių miltai neturi maistingųjų medžiagų ir vitaminų, kurių taip gausu neapdorotuose kviečiuose ir kitose kruopose.

Paslėptas cukrus ir angliavandeniai

Kiek iš maisto gauname energijos ir kaip jį virškiname labai priklauso nuo to, kokius angliavandenius valgome. Taip, jie yra energijos šaltinis, tačiau ne visi angliavandeniai organizmą veikia vienodai. Apdorotų grūdų miltinius produktus organizmas greitai suskaido į gliukozę, kuri tuoj pat absorbuojama į kraują. Dėl šios priežasties cukraus kiekis kraujyje greitai šokteli, o vėliau staigiai krenta. Tokie svyravimai pavalgius mums sukelia sunkumo jausmą bei nuotaikos pokyčius. Dėl to ir energingi jaučiamės tik labai trumpą laiką, kol vyksta įsisavinimo procesas.

Cukriniu diabetu sergantiems žmonėms gydytojai rekomenduoja patiekalų iš apdorotų miltų iš viso atsisakyti, mat nors pirminėje produkto sudėtyje cukraus nedaug, skaidant paprastus angliavandenius, cukraus kiekis kraujyje stipriai išauga.

Valgydami pilno grūdo produktus, gauname ne tik kokybiškų angliavandenių, bet ir porciją maistinių skaidulų. Dėl šių skaidulų angliavandeniai virškinami lėčiau, tad ir cukrus pavalgius į kraują patenka laipsniškai. Organizmui virškinant geruosius angliavandenius gliukozė išsiskiria dalimis, tad darbingumas ir energija išlieka ilgesnį laiką, nesijaučiame apsunkę ar pavargę. Priešingai – atsiranda energijos, pagerėja nuotaika.

Gerųjų angliavandenių taip pat turi daržovės, vaisiai bei ankštiniai augalai.

Kaip pasirinkti teisingus produktus?

Kadangi apdorotų miltų produktai įsisavinami taip greitai, net pavalgę nemažą porciją greitai vėl jaučiame alkį ir tikėtina, kad ilgainiui viršysime reikalingą angliavandenių dienos normą.

Kalorijos, kurių per dieną neišeikvojame, iš organizmo nedingsta – jos kaupiamos riebalų pavidalu. Tam nepadeda ir tai, jog į baltos duonos produktus gamintojai dažnai prideda papildomo cukraus ir saldiklių.

Mes nesiūlome atsisakyti miltinių patiekalų, bet mūsų patarimas jums – skaitykite etiketes. Užrašas „pilno grūdo” dažnai reiškia, kad produkto sudėtyje šių grūdų yra, o ne tai, jog jis pagamintas tik iš jų. Žiūrėkite, kiek procentų pilno grūdo miltų yra produkte. Kita svarbi sudedamoji dalis – skaidulos. Jei 100g produkto skaidulų rasite mažiau nei 2g, geriau rinkitės kitą prekinį ženklą. Tikri pilno grūdo produktai visada turės 2g skaidulų ir daugiau.

Baltos duonos gaminių pakeitimas į pilno grūdo turi daug privalumų: jūs gaunate daugiau energijos, vitaminų ir mineralų, gerinate virškinimą ir ilgesnį laiką liekate sotus. Subalansavus šiuos produktus su mėsos bei pieno produktais ir daržovėmis, greitai pajusite, jog vis mažiau norisi bandelių ir picų, jausitės žvaliai ir energingai, o pavalgius pietus norėsis ne prigulti, o aktyviai išnaudoti dieną.

Domiesi sveika mityba ir ieškai receptų? SPAUSK ant žemiau esančios nuotraukos ir atsisiųsk RECEPTŲ KNYGĄ NEMOKAMAI!

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

5 atvejai, kai tave išgelbės įklotai

Be abejo, tu sprendi, naudoti tau kasdienius įklotus ar ne. Jokių griežtų nurodymų šiuo atžvilgiu nėra. Tačiau šiam patogiam išradimui būdinga nemenkų pranašumų. Štai penkios svarios priežastys rinktis kasdienius įklotus šiltuoju metų laiku.

Ginekologė įspėja: dėl šių priežasčių intymios infekcijos gali atsinaujinti

Gyvenime yra dalykų, kuriuos darome per daug nesusimąstydamos. Pavyzdžiui, renkamės apatines kelnaites rytais. Tai toks natūralus veiksmas, kad greičiausiai net negalėtum pasakyti, kokios spalvos kelnaites šiandien mūvi. Tiesa?

Kokie požymiai išduoda, kad tavo organizmui trūksta vitamino B12

Skirtingai nuo vitamino D, kurį gali pagaminti mūsų organizmas, B12 į organizmą gali patekti tik per išorinius šaltinius. B12 yra svarbi maistinė medžiaga, kurią organizmas naudoja DNR sintezei, nervų ir kraujo ląstelių gamybai, jis aprūpina organizmą deguonimi. O jei organizmui trūksta deguonies, nuolat jausi nuovargį, kad ir kiek valandų miegosi.

Jaunos merginos istorija: nekaltybę praradau du kartus

Jei pameni, visai neseniai rašėme apie 21 metų Laurą, kuriai buvo nustatytas Mayer-Rokitansky-Kuster-Hauser sindromas arba kitaip - itin reta makšties patologija, kuomet makštis tiesiog nesusiformuoja.

Masažistas iš Egipto atskleidė, kokias klaidas darome kovodamos su celiulitu

Pasirodę pirmieji saulės spinduliai visoms moterims kasmet primena – atėjo laikas ruoštis suknelių ir sijonų sezonui! Vis dėlto, pasiruošimas gali ir nebūti toks džiuginantis kaip už lango šviečianti saulė.

Natūralios arbatos, kurios skatina skysčių pasišalinimą iš organizmo

Lieknėti gurkšnojant gardžią arbatą būtų puiku! Panašiai kaip lieknėti gulint ant sofos ir žiūrint televizorių. Tik kyla logiškas klausimas: ar tai įmanoma?

7 efektyviausi pratimai norinčioms dailesnių kūno linijų

Jei esi iš tų merginų, kurioms kantrybės sporto salėje užtenka tik 20 minučių, tuomet mūsų paruošti sporto pratimai tau tikrai tiks ir patiks. O ir į sporto salę eiti nereikės - pratimus galėsi atlikti namuose.

Seksas per mėnesines - kodėl verta tai išbandyti kiekvienai (2)

Kuomet COSMO skaitytojų klausėmė, ką jos mano apie seksą „tomis dienomis“, net 54% merginų anoniminėje apklausoje tarė TAIP! Ir skubame nuraminta tas, kurios nė karto to nebandė: kraujai upeliais tikrai nebėga, tad jei pergyveni būtent dėl to – tikrai neverta.

Liga, kuri įtraukia vis daugiau merginų: kai valgymo sutrikimai pasiglemžia gyvenimą

Jos jaučiasi išskirtinės. Vadina viena kita “Anomis” (plg., “anoreksija”). Susitikusios savo slaptose interneto svetainėse diskutuoja, kaip išgyventi dieną su šimtu kalorijų, kaip paruošti varškėčius be miltų bei kiaušinių ir apgauti gydytojus.

Mirtina kova su kalorijomis: niekas neįsivaizduoja, kokia buvau laiminga sverdama 35 kilogramus

Pasaulį jau kelis dešimtmečius krečia lieknumo karštinė. Neatsilaikėme prieš ją ir mes. Nors negailestinga kova su kalorijomis kartais baigiasi mirtimi.