Ką daryti, kad kalorijos degtų greičiau

 (7)
COSMO pateikia 11 būdų, kaip sudeginti kuo daugiau kalorijų ir nepersitempti.
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Laužyk mankštos rutiną

Jau pati neatmeni, kiek metų darai tuos pačius įkyrėjusius pratimus... Vadinasi, tavo raumenys priprato prie vienodų judesių, ir šių veiksmingumas sumažėjo. Paįvairink savo mankštą ir pažadink apsnūdusius raumenis: mink dviračio pedalus, greitą ėjimą keisk plaukimu. Treniruotes papildžiusi naujais pratimais ar išbandžiusi kitą sporto šaką, kūną priversi gerokai paplušėti, kad atlaikytų neįprastą apkrovą. Rezultatas: greitesnė medžiagų apykaita.

Vartok pakankamai baltymų

Be abejo, esi girdėjusi, kad derėtų valgyti mažiau angliavandenių ir daugiau baltymų. Tai nėra tušti žodžiai: saldžius traškučius, džiūvėsius bei sausainius pakeitusi liesa mėsa, žuvimi, soja bei pupelėmis gali suliesėti. Baltymų struktūra yra sudėtingesnė nei angliavandenių, todėl juos virškinant sunaudojama daugiau energijos. Užvalgius organizmas sušyla: atsiranda vadinamasis šiluminis maisto poveikis. Kita vertus, baltymingu maistu taip pat negalima piktnaudžiauti. Dietologų teigimu, baltymai turi sudaryti 15-20 procentų kasdienio raciono.

Stiprink raumenis

Seniai aišku: kuo didesnė raumenų masė, tuo greitesnė medžiagų apykaita. Ir nesvarbu, ar tuo metu sportuoji, ar drybsai ant sofos. Kol kas negali pasigirti išlavintais raumenimis? Tad griebkis svarmenų: tyrimų duomenimis, po mankštos su svarmenimis, 22-35 metų moterų medžiagų apykaita visą dieną buvo greitesnė. Vadinasi, saldainis, suvalgytas po mankštos, sudega greičiau nei prarytas nesimankštinus. Verta paplušėti!

Daugiau judėk

Stalo barbenimas, plaukų sruogos sukimas ant piršto, kambario matavimas žingsniais.... Šie įkyrūs vaikino ar bendradarbės įpročiai tave tiesiog veda iš kantrybės? Tačiau žinok: tokie veiksmai irgi degina kalorijas. JAV buvo atliktas 8 savaičių tyrimas. Jo dalyviai kasdien papildomai suvartodavo po 1000 kalorijų, tačiau svorio priaugo tik kai kurie. Išlaikiusieji liekną figūrą turėjo bendrą bruožą: buvo vietoje nenustygstantys judruoliai. Pavyzdžiui, 68 kg sveriantis žmogus minutę mindžikiuodamas nuo vienos kojos ant kitos sudegina 3,1 kalorijos, judindamas kompiuterio pelytę – 1,5 kalorijos, o nuolat muistydamasis kėdėje – 1,9 kalorijos. Per visą dieną susidaro ne taip ir mažai.

Venk alkoholio

Geriant alkoholį riebalai, užuot kaip kuras išnešioti po visą kūną, ima kauptis kepenyse. Vadinasi, jie ne sudega, o lieka organizme. Todėl jei svajoji apie grakščias fomas, nesisvaigink.

Kaitaliok mankštos intensyvumą

kaitaliodama treniruotės tempą gali stebuklingai pagreitinti medžiagų apykaitą. Įprastai mankštindamasi įterpk keletą trumpų, bet smarkiai širdies darbą spartinančių pratimų: porą minučių greitai pabėgiok, palakstyk laiptais, pašokinėk. Šie intarpai padės greičiau pasiekti įspūdingų rezultatų.

Valgyk dažnai, bet po nedaug

Kam valgyti tris kartus per dieną, jei gali užkrimsti keturis ar daugiau sykių? Valgydama dažniau (kas tris keturias valandas), bet mažomis porcijomis labiau įkaitinsi organizmą. Valgant greitėja medžiagų apykaita, nes virškindamas kūnas degina kalorijas. Be to, jei reguliariai maitinsiesi, niekad nejusi pjaunančio alkio.

Gerai išsimiegok

Kai būni pervargusi, tavo organizmui trūksta energijos savo funkcijoms atlikti. Efektyviai deginti riebalus – taip pat. Tyrimų duomenimis, miego trukmę sumažinus nuo aštuonių iki keturių valandų, sutrinka organizmo gebėjimas perdirbti angliavandenius, todėl nenumaldomai ima augti svoris. Deja, dauguma žmonių nuolat neišsimiega. Taigi, išsiaiškink, kiek valandų poilsio tau reikia, kad jaustumeisi geriausiai pailsėjusi.

Mėgaukis kava

Negali gyventi be kavos? Geros naujienos tau: kofeinas sukelia šilumos efektą ir dėl to greitėja medžiagų apykaita. Tyrimai parodė, kad išgėrus puodelį kavos organizmas valandą sparčiau degina kalorijas. Vis dėlto neperlenk lazdos – negerk daugiau nei du tris puodelius per dieną.

Daryk rytinę mankštą

Jei dieną pradėsi nuo mankštos, priversi kūną sudeginti daugiau kalorijų. Kodėl? Todėl, kad rytą širdis dirba lėčiausiai, vadinasi, tie patys pratimai pareikalaus iš tavęs didesnių pastangų, taigi ir energijos daugiau supleškinsi.

Gerk vandens kiek telpa

Visiems kūno audiniams reikia vandens – tik tada organizmas gali funkcionuoti. Kai trūksta skysčių, nepakankamai greitai skaidomi riebalai. Kenčiant troškulį lėtėja kraujo apytaka, vadinasi, maistingosios medžiagos raumenis pasiekia per ilgesnį laiką. Todėl nenumok ranka į begalę kartų girdėtą patarimą: per dieną išgerti ne mažiau kaip 8 stiklines vandens.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Slenka plaukai? Metas pasitikrinti savo kraują

Kankina lūžinėjantys nagai, pablyškusi oda ar staiga pradėję slinkti plaukai? Daugelis mano, kad pagrindinės to priežastys yra nuolatinis stresas, įtampa darbe ar miego trūkumas. Visa tai turi nemažai įtakos, tačiau dažniausiai priežastys yra kur kas gilesnės. Sveikatos specialistų teigimu, jaučiant šiuos simptomus vertėtų atkreipti dėmesį į kraujo būklę.

Intymios vietelės grožis - kas labiausiai kaitina vyrų geismą

Mūsuose vis dar gyvuojantis įsitikinimas, esą gražu tai, kas natūralu - retai kada pasitvirtina realybėje. Vyrai tikina, kad jiems patinka natūralus moters grožis, tačiau kuomet reikia rinktis, vis tik prioritetą teikia subtiliai pasidažiusioms merginoms. Lygiai tas pats ir su intymesniais klausimais: kalbame apie natūralumą, o iš tiesų...?

Štai kokia turėtų būti tavo pilvo apimtis, jei rūpiniesi savo sveikata

Įprasta manyti, kad riebalai - blogis, kuris ne tik gadina mūsų išvaizdą, bet ir kenkia sveikatai. Tačiau ar žinote, kad riebalai - viena iš pagrindinių mūsų organizmo maisto medžiagų, ir jie mums būtini?

Nustebsi sužinojusi, kas yra geriausias vitamino D šaltinis

Pastaruoju metu apie vitamino D naudą ir jo trūkumo pavojus kalbama kone kasdien. Jau bene kiekvienas žino, kad vitamino D deficitas gali sukelti tokias ligas, kaip depresija, peršalimas, astma, diabetas, osteoporozė, vėžiniai susirgimai.

Ką kiekviena turėtų žinoti apie higieninius paketus, tamponus ir kasdienius įklotus (1)

Neabejojame, tu labai atsakingai ir atidžiai renkiesi odos ir plaukų priežiūros priemones, – ir tai yra puiku! Tačiau ar lygiai tiek pat dėmesio skiri ir savo intymiosios srities higienai? O ši sritis ypač jautri, tad jai bet kas netiks – juk nenori nei infekcijų, nei sudirginimo. Kaip išsirinkti tai, kas geriausia?

Lengva, skani ir sveika mityba - apie veganizmą kalbamės su Vente Viteikaite

“Augalinė mityba išties labai įvairi – vien pieno įmanoma pasiruošti net keliolikos rūšių, – sako veganė, festivalio “Vegfest LT” organizatorė Ventė Viteikaitė. – Įkvėpimo galima semtis iš Azijos, Afrikos šalių virtuvių, Viduržemio jūros regione taip pat gausu daržovių patiekalų, net lietuviai turi daug tradicinių patiekalų, kurie yra vegetariški ar veganiški. Juk iki pat XX a. mėsa buvo laikoma prabangos dalyku – ją išgalėjo valgyti tik ponai.”

7 grožio patarimai: mažiau raukšlių, pigmentinių dėmių ir kitų odos problemų

Moksliniais tyrimais patvirtinta: tinkamas maistas gali padėti spręsti odos problemas – nuo aknės iki pernelyg greito senėjimo. Taigi oda ilgiau išliks jauna ir labiau švytės, jei laikysies šių gardžiai paprastų mitybos taisyklių.

Naudingos gudrybės toms, kurias nuolatos kankina nemiga

Didžiausia klaida, kurią darome prieš eidamos gulti: mes nesiruošiame naktiniam poilsiui pamažu. Kad organizmas nugrimztų į palaimingą snaudulį, jam reikia šiek tiek pagelbėti. Štai taip.

14 produktų, kurie ypatingai svarbūs tavo kepenims

Reta iš mūsų prisimena kepenis, kol jos veikia be sutrikimų. O juk būtent jos, bitės darbininkės, atlieka daugiau kaip šimtą įvairiausių funkcijų, perdirbdamos viską, ką suvalgome ir išgeriame. Kitaip tariant, kepenys – tai mūsų asmeninė filtravimo sistema, sugerianti viską, kas bloga, ir išleidžianti tik tai, kas gera.

5 atvejai, kai tave išgelbės įklotai

Be abejo, tu sprendi, naudoti tau kasdienius įklotus ar ne. Jokių griežtų nurodymų šiuo atžvilgiu nėra. Tačiau šiam patogiam išradimui būdinga nemenkų pranašumų. Štai penkios svarios priežastys rinktis kasdienius įklotus šiltuoju metų laiku.