Iš profesionalo lūpų: 5 mitybos patarimai toms, kurios sportuoja

© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Sporto klubo duris reguliariai varstantiems sveikuoliams nebereikia pasakoti, kaip treniruotis taisyklingai – jie gerai žino, kad pirmiausia reikia apšilti, tada skirti dėmesio skirtingoms raumenų grupėms, niekur neskubėti, nepersitempti. Vis dėlto dažnas sporto klubo svečias pamiršta, jog norint gyventi sveikai svarbu ir suderinti mitybą. Kad tai padaryti būtų lengviau, sporto ir mitybos specialistas Andrius Birulinas išvardino penkis esminius patarimus.

„Yra tokia patarlė: pusryčius valgyk pats, pietus pasidalink su draugu, o vakarienę atiduok priešui. Iš tiesų, patarlė beveik teisinga, tačiau vakarienę valgyti irgi būtina“, – šypsosi sporto klubo „VS-Fitness“ treneris, mitybos specialistas Andrius Birulinas. Ilgametę patirtį turintis sveiko gyvenimo būdo šalininkas pasidalijo penkiais mitybos patarimais, kurių paisyti turėtų sporto klubų lankytojai.

1. Ryte – angliavandeniai, vakare – baltymai

Pasak A. Birulino, norintys gyventi sveikai turėtų aiškiai žinoti, kokios kilmės produktus kada valgyti. Antai siekiant gražių kūno linijų ir energijos pliūpsnio, pirmoje dienos pusėje reiktų valgyti angliavandenius, antroje – baltymus.

„Pusryčiauti yra privalu. Ryte rekomenduotina valgyti angliavandenius, bet tai priklauso nuo žmogaus tikslų. Be to, pusryčius pagardinti puikiai tiks ir vaisiai. Dažnai žmonės juos renkasi valgyti vakare, tačiau taip elgtis nereikėtų, nes vaisiuose apstu fruktozės, kuri apkrauna organizmą. Todėl net ir ryte, plakant sveikuolišką vaisių kokteilį, į jį reikėtų įpilti vandens, kad organizmui būtų lengviau. Tuo tarpu vakarop siūlyčiau valgyti baltyminės kilmės maistą, puikiai tiks ir baltyminiai glotnučiai“, – sako A. Birulinas.

2. Maistas po sporto

Specialistas pabrėžia, kad svarbu yra nepamiršti pavalgyti po treniruotės. Žinoma, tai, kad sporto salėje išliejote daug prakaito, anaiptol nereiškia, kad galite skuosti prie cepelinų lėkštės...
„Pasportavus siūlyčiau valgyti baltyminės kilmės maistą, ypač tiks baltyminiai sveikuoliški kokteiliai. Tai naudinga savijautai, taip pat raumenims. Žinoma, pavalgyti reikia ir prieš treniruotę, kad sportuodami nepritrūktumėte jėgų. Vis dėlto nereikėtų eiti į salę vos nurijus kąsnį – pavalgykite iki treniruotės likus dviems ar trims valandoms“, – paaiškina.

3. Valgykite penkiskart per dieną

Treneris A. Birulinas tikina, kad siekiant valgyti sveikai svarbu ne tik tai, ką dedate į burną, bet ir kaip dažnai. Specialistas skaičiuoja, kad perdien rasti laiko pavalgyti reiktų bent penkiskart.

„Dieną planuoti reikėtų taip, kad spėtumėte tris kartus suvalgyti pagrindinius patiekalus – pusryčius, pietus ir vakarienę, ir bent dusyk aužkandžiauti. Literatūroje galima rasti daug svarstymų, kaip dažnai ir kiek valgyti, tačiau bendrai sutariama, kad penki kartai – optimalu. Tiek kartų valgyti reikia siekiant palaikyti cukraus kiekį kraujyje, kad būtume energingi ir ištvermingi ištisą dieną“, – sako.

4. Užkandžiaukite sveikai

Visgi sąvoką „užkandis“ kiekvienas supranta skirtingai – antai vienas užkandžiauti renkasi obuolį, kitą tuojau pat suvilios pyragėlis... Ir kas teisus?

„Nepamirškite užkandžiauti, tačiau atsakingai. Nereikėtų su draugais geriant arbatą valgyti sausainius ar šokoladą. Tai nėra užkandis, o tik kalorijų ir cukraus bomba. Puikaus užkandžio pavyzdys ir vėl galėtų būti sveikuoliškas kokteilis“, – šypsosi A. Birulinas.

5. Riebalai nėra blogis

Treneris taip pat nori sugriauti tą pagrindo neturintį mitą, kad norint išlaikyti dailias kūno linijas negalima valgyti riebalų. Pasak A. Birulino, juos valgyti yra būtina, tiesa, prieš tai kruopščiai atsirinkus.

„Nėra reikalo bijoti valgyti riebalus, nes jie žmogaus organizmui yra būtini. Žinoma, reiktų rinktis vertingus riebalus, kurių yra avokaduose, riešutuose, alyvuogių aliejuje“, – vardina jis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

5 nekaloringų salotų receptai, saugančioms figūrą (2)

Dauguma dietologų tvirtina, kad nevalgymo po 18:00 val. taisyklė - ne į naudą tavo sveikatai. Mat jeigu miegoti eini labai vėlai, organizmas priverčiamas badauti. Todėl nebevalgyti reikėtų 2-3 val. iki miego. Tačiau jeigu šios taisyklės laikaisi, o pilvas maršus groja, siūlome 5 salotas, kurios padės įveikti alkį ir nepakenks figūrai.