Dietologė atsako: valgau mažiau, o svoris tik auga. Ką daryti?

 (6)
Į COSMO skaitytojų klausimus atsako dietos.lt gydytoja dietologė Žana Antonova. Savo klausimą gali užduoti paspaudusi ČIA. Mielos merginos, norime paprašyti: rašydamos savo klausimus, kuo išsamiau apibūdinkite esamą situaciją, priešingu atveju dietologei bus sunku ką nors patarti.
<span style="color: #c00000;">Dietologė atsako:</span> valgau mažiau, o svoris tik auga. Ką daryti?
© Fotolia nuotr.

Sveiki, man 16 metų, ūgis – 163 cm, svoris 53–54 kg. Labai noriu sverti 47–50 kg. Rugsėjį svėriau 52 kg. Tuos du kilogramus numečiau nesveikai – beveik nieko nevalgiau. Pastebėjau, kad dažnai darydavosi bloga, tad pradėjau vėl valgyti. Šiandien sveriu 53-54 kg. Kaip numesti tuos kelis kilogramus? Ir ką daryti, kad jie negrįžtų? – Liucija.
Tau sverti 47 kg būtų nesveika. Tikrai nedalinu patarimų, kaip pakenkti savo sveikatai! Jei toliau taip drastiškai lieknėsi, teks kreiptis į Valgymo sutrikimų centrą. Tavo organizmas dar auga, vystosi, normalu, kad kinta svoris, kuris, beje, tikrai yra normalus. Liaukis save kankinti.

Mano ūgis – 174 cm, svoris – 80 kg. Praėjus trejiems metams nuo gimdymo niekaip nepavyksta numesti svorio, daugiausiai jo susikaupusio ant pilvo ir šonų. Kokie mitybos būdai padėtų sumažinti pilvo apimtis? Ar būtina ir intensyviai sportuoti? – Edita.
Turi būti kompleksinė terapija: mityba, sportas bei grožio procedūros. Kokių konkrečiai priemonių imtis ir kaip jas realizuoti, reikia spręsti individualiai.

Ar tiesa, kad maitinantis dažnai ir mažomis porcijomis galima numesti svorio? Kiek kartų per dieną ir kokiais intervalais valgyti sveikiausia? – Emilija.
Porcijos dydis – subjektyvus dalykas. Valgyti reikia kas 4–5 val. valgiaraštyje turi būti pagrindiniai patiekalai (pusryčiai, pietūs, vakarienė) bei 2–3 užkandžiai. Paskutinis valgis turi būti likus 3 valandoms iki miego.

Man 25 metai. Ūgis – 174 cm. Sveriu 70 kg. Kaip numesti svorio? Nevalgau nuo 18 val., sumažinau ir saldumynų, apskritai stengiuosi mažiau valgyti. Tačiau svoris auga. Kodėl taip yra? – Aurelija.
Tavo svoris idealus. Todėl, matyt, organizmas ir priešinasi – neleidžia kilogramams kristi.

Mano ūgis – 168 cm, svoris – 76 kg. Man 18 metų. Atrodo, kuo daugiau kilogramų stengiuosi numesti, tuo daugiau priaugu. Jau metus stengiuosi mažinti porcijos dydį, didinti fizinį aktyvumą, atsisakyti saldumynų. Bijau priaugti dar daugiau, o juk artėja žiema ir mažėja aktyvumas! – Paulina.
Tau rekomenduočiau kreiptis individualios konsultacijos – tik tada rezultatai būtų veiksmingi. Priešingu atveju rekomendacijos būtų tik bendro pobūdžio.

Esu 38 metų, ūgis – 171 cm, o svoris – 93 kg, be galo sunku, bet niekaip nepavyksta numest svorio. Vakare apetitas beprotiškas, pusryčių negaliu prisiverst valgyti.
Sureguliuok režimą: vakarieniauk iki miego likus ne mažiau nei 3 val. Vakarienė turi būti lengva (pvz., šviežių daržovių salotos su aliejumi ir reikė juodos duonos). Papusryčiauk per pirmas dvi valandas nuo atsikėlimo. Galbūt pirmomis dienomis bus sunku, tačiau turi stengtis, nes kitaip įpročių nepakeisi, ir svoris augs toliau.

Labai noriu numesti svorio, bet niekaip nepavyksta. Jei atsikratau kelių kilogramų, po savaitės grįžta dvigubai, nes alkio jausmas tampa žvėriškas. Patarkite, kokio mitybos plano laikytis. Ūgis – 177 cm, svoris – 70 kg, man 20 metų, – Monika.
O kam mesti? Tavo svoris yra puikus. Taip žaisdama tik sugadinsi medžiagų apykaitą, o tada tikrai kils svorio problemų. Vadovaukis sveikos mitybos piramide.

Man 24 metai. Ūgis – 165 cm. Sveriu 75 kg. Noriu numesti svorio, bet neišeina. Valgau mažiau, judu vidutiniškai. Sportuoti nelabai galiu. Stengiuosi vengti riebaus maisto, iš mėsos produktų valgau tik vištieną ir kalakutieną. Vengiu pieno produktų nes nuo jų labai pučia vidurius. Ką pasiūlytumėte? Gal būtų įmanoma pas jus atvykti konsultacijos? Kokia būtų paslaugų kaina? – Eglė.
Konsultuoju dietologijos klinikoje “Dietos sistema”. Įkainius ir detalesnę informaciją gali sužinoti http://dietos.lt/lt.

Man 54 m, ūgis – 156 cm, svoris šiuo metu 75 kg. Sulieknėti iki 70 kg pavyksta tik stropiai sveriant kiekvieną kąsnelį ir skaičiuojant kalorijas. Laikausi 1200 kcal dietos. Iš pradžių svoris krenta, po poros mėnesių jau sunkiau. Gal esama kokių lengvesnių ir efektyvesnių priemonių (sportuoti nenoriu)? Kaip išlaikyti motyvaciją? Laikytis 1200 kcal dietos man nėra lengva, – Irena.
Neaišku, kas sudarė tą dietą. Jei apskaičiavo dietologas, dėl iškilusių klausimų reikėtų konsultuotis su juo. Nuolatiniai vizitai pas dietologą kelia motyvaciją. Jei dieta paimta iš neaiškaus šaltinio ar nupirkta, tikėtina, bus netinkamai išdėlioti maisto produktai arba dieta per mažo kaloringumo.

Esu 23 metų dviejų vaikų mama. Kadaise svėriau 52 kg, pagimdžiusi – 87 kg. Tai žlugdo mano gyvenimą, nesijaučiu gerai nei fiziškai, nei moraliai. Labai norėčiau numesti svorio, bandžiau daug dietų, net esu pasiruošus sportuoti. Noriu vėl būti sveika, judri, pasitikinti savimi mama.
Puiku, kad yra noras ir pasirengimas ką nors keisti. Galėčiau padėti, bet labai trūksta duomenų apie gyvenimo ir mitybos įpročius.

Laba diena, mano ūgis – 162 cm, svoris – 55-57 kg. Daug sportuoju, stebiu mitybą, tačiau svoris nekrinta. Tokio režimo laikausi jau nuo pavasario, tačiau rezultatų jokių. Gal galėtumėte patarti, ką daryti? Galbūt kažką ne taip darau? – Rasa.
Taip, darai klaidą! Pamiršk, kad tau reikia lieknėti, nes svoris yra normalus.

Man 17 metų. Ūgis – 1,68 cm, o svoris – 71 kg. Ar mano svoris normalus? Norėčiau sverti 55 kg. Darau įvairių pratimų, valgau mažiau, bet svoris nekrinta. Patarkite, ką daryti, – Agnė.
Turi truputį antsvorio, bet nereikia labai sielotis, nes jei laikysiesi sveikos mitybos bei bus reguliarus fizinis krūvis, svorį sureguliuosi. Tavo organizmas bei kūno proporcijos dar formuojasi.

Sportuoju 2 mėnesius, sveriu 60 kg, ūgis – 1,60 cm. Esu apkūni, ir man tai labai trukdo nesu patenkinta savimi. Prašau, padėkite man, patarkite, ką valgyti, kokią sporto programą pasirinkti. Man 23 metai, – Živilė.
Tau tik atrodo, kad esi apkūni, nes, matyt, klaidingai įsivaizduoji savo kūną. Tavo svoris yra idealus. Mylėk save! Galbūt tau netgi praverstų psichoterapeuto konsultacija – būtų lengviau suvokti, kad tavo kūnas puikus.

Mano ūgis – 165 cm, sveriu 54 kg. Pagal visus duomenis sveriu tiek, kiek reikia, bet mano figūra – kriaušės formos, stori klubai ir šlaunys. Stengiuosi nevalgyti saldumynų, daugiau pavalgyti rytą, mažiau – po pietų. Maždaug 3–4 val. prieš miegą nevalgau. Bet svoris nekrinta. Kartais ir sportuoju. Kodėl svoris nekrinta? – Braškė
Tai yra genetinis paveldimumas, kurio, deja, nepakeisi.

Norėčiau priaugti svorio. Valgau tikrai daug, bet niekaip nepavyksta jo priaugti. Esu 1,60 cm, o sveriu tik 42 kilogramus. Svoris pakišo koją siekti svajonių specialybės. Man 23 metai, o dėl savo sudėjimo atrodau žymiai jaunesnė. Nerandu savo dydžio drabužių, – Irena.
Tau reikia padidinto kaloražo valgiaraščio, galbūt praverstų ir specialios medicininės paskirties maisto papildai.

Man 21metai. Ūgis – 1,66, svoris – 62 kg. Labai norėčiau sumažinti pilvuką. mano ne itin didelis užpakaliukas ir lieknos kojos, bet kai pradedu mesti svorį lieknėja apatinė dalis, o pilvukas lieka. Patarkit, ką daryt? Nuo 18 val. nevalgau, dieną irgi ne per daug valgau, bet skrandis visąlaik reikalauja maisto, – Veronika.
Lieknutės dažnai skundžiasi, esą jų pilvas yra didelis. Pasiteirauk nuomonės apie savo pilvo dydį artimųjų žmonių. Gal tau tik taip atrodo?

Man 44 metai, ūgis – 180 cm, šiuo metu sveriu apie 80 kg, nuo vasaros priaugau apie 2, 5 kg. Maitinuosi neriebiai, valgį dažniausiai ruošiu pati, planuoju pradėti sportuoti. Dirbant reguliariai sunkoka. Labai noriu numesti nors 5 kg.
Pabandyk kas 10 dienų daryti iškrovos dienas (vaisių arba daržovių). Valgyti gali, kiek nori, bet pasiskirstyk kiekį tolygiai (pusryčiams, pietums ir vakarienei). Tai neturi būti bado diena, bet ir nuolat užkandžiauti venk. Gerk daug skysčių, tą dieną atsisakyk kavos. Iškrovos diena neturi būti per mėnesines ar tada, kai yra daug fizinio krūvio.

Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Sveikata

Efektyvi procedūra, padedanti nuo plaukų slinkimo (3)

Kaip atskirti, ar plaukų problema yra rimta, ar dar neverta susirūpinti? Kiekvienas atvejis yra individualus, tačiau galima pamėginti sau užduoti kelis klausimus.

Skamba neįtikėtinai, tačiau tai padės numesti ne tik svorio, bet ir atjaunėti (21)

Ar žinojote, kad nutukimą, daugelį skausmų, lėtinio nuovargio sindromą, stresą, imuninės sistemos nusilpimą, virškinimo ir endokrinines ligas, priklausomybę nuo vaistų, rūkymo, alkoholio sėkmingai išgydo akupunktūra? Beje, ji dar gali atjauninti veido odą, išgydyti aknę ir padėti esant nudribusioms pažandėms ir paakiams bei dvigubam pagurkliui... Skamba neįtikėtinai, tačiau sėkmingos pacientų istorijos tai tik iškalbingai patvirtina.

Braziliškas plaukų tiesinimas, kurio rezultatai tikrai nenuvils (2)

Ar teko sutikti moterį, kuri būtų visiškai patenkinta savo išvaizda? Net grožio karalienės turi įsivaizduojamų trūkumų, dėl kurių labai išgyvena. Plaukai – viena iš priežasčių liūdėti atsisėdus priešais veidrodį. Juk visos žino, kad garbanės pavydi tiesiaplaukėms, o turinčios lygius plaukus geidžia garbanų.