Dietologė atsako: pavalgius iškart išryškėja pilvukas

 (4)
Į COSMO skaitytojų klausimus atsako dietos.lt gydytoja dietologė Žana Antonova. Savo klausimą gali užduoti paspaudusi ČIA. Mielos merginos, norime paprašyti: rašydamos savo klausimus, kuo išsamiau apibūdinkite esamą situaciją, priešingu atveju dietologei bus sunku ką nors patarti.
svoris
svoris
© Fotolia nuotr.

Esu šiek tiek per liesa. Valgau viską iš eilės, tačiau svoris nedidėja. Sportuoti mėgstu, bet nelabai sekasi derinti maistą. Man 21 metai, – Donata.
Turi valgyti kuo dažniau: 6–7 kartus per dieną. Jei svoris neauga, matyt, per mažai valgai.

Paskutiniais studijų metais priaugau nemažai svorio dėl prastos mitybos. Norėčiau vėl būti tokia, kokia buvau prieš studijas. Nes posakis storuliams gyventi yra linksmiau – visiška netiesa. Nes dabar esu tiktai ne tokia linksma ir savimi patenkinta. Pagražėti noriu dėl savęs, tik nežinau, nuo ko pradėti. Mano ūgis – 164 cm, svoris – 84 kg, amžius – 24 metai, – Viktorija.
Pradėk reguliariai valgyti: trys pagrindinai valgymai ir du užkandžiai. Paskutinis valgymas turi būti likus 3 val. iki miego. Nepamiršk fizinio aktyvumo!

Man tik 31 metai, o svoris siaubingas. Mano ūgis – 173 cm, svoris – 85 kg. KMI – 28,4. Visą gyvenimą kovoju su antsvoriu: nuolat laikausi dietų, naudoju atseit stebuklingus papildus. Vis pasižadu, kad nuo rytojaus ir vėl pradėsiu dietintis bei sportuoti. Tačiau pažadai ir lieka tik pažadai. Beprotiškai pykstu ant savęs ir ant viso pasaulio. Gėdijuosi savo kūno, rengiuosi tik juodai, svajoju kada nors apsivilkti baltą palaidinę ir apsimauti šviesius džinsus, – Laura.
Gal pakaks save kankinti? Juk ir pati supranti, kad pavargai nuo dietų, kurios nesuteikia jokios naudos ir trokštamos figūros. Žinok, yra lengvas, efektyvus ir malonūs būdas mesti svorį – valgyti ir lieknėti. Tačiau kiek turi suvalgyti, galėčiau nustatyti tik žinodama daugiau informacijos apie tave.

Man 21 metai. Esu kaunietė studentė. Mano ūgis – 164 cm, svoris – 43 kg. Laimė, nesu aukšta, nes dar blogiau jausčiausi dėl tokio mažo svorio. Niekada nesilaikiau jokios dietos, valgau daug ir dažnai, mėgstu užkandžiauti, tik visas tas procesas nėra reguliarus. Kartais gausiai pavalgau tik kartą per dieną, be to, geriu per mažai skysčių. Būčiau dėkinga, jei man padėtumėte, – Viktorija.
Valgydama kartą per dieną tikrai nepriaugsi svorio, kaip tik nutiks atvirkščiai. Dažniausiai žmonės, kurių mažas svoris, pamiršta pavalgyti, neskiria pakankamai dėmesio maistui ir valgymo procesui. Nešiokis maisto, po ranka visada turėk užkandžių.

Esu 23 metų mergina, niekaip negaliu sulieknėti, trūksta valios, negaliu atsispirti maistui. Nežinau, nuo ko pradėti, kaip pakeisti mitybą. Mano svoris – 88 kg, ūgis – 171 cm, – Agnieška.
Lieknėjimo procesui reikšmės turi keletas faktorių: reguliarus valgymas (kas 4–5 val.), užkandžių atsisakymas, tinkamas maisto pasirinkimas (daug šviežių daržovių, vaisių) bei jo kulinarinis paruošimas (virimas, troškinimas), maisto kiekis (kiekvienam yra individualus, maždaug 300 ml), fizinis krūvis (kasdien po 45 min.). Išanalizuok tai ir pagalvok, ką darai ne taip.

Nelabai mėgstu pusryčiauti, mielai tik kavos išgeriu, bet žinau, kad tai negerai. Koks patiekalas tiktų pusryčiams? Ar gerai suvalgyti jogurto? – Vilma.
Pusryčiams geriausia rinktis sudėtinių angliavandenių gausaus maisto. Šiuo atveju labai tiktų košės. Vieno jogurto nepakanka. Jis galėtų tikti kaip užkandis arba turėtų būti valgomas kartu su koše.

Grįžusi iš darbo pavakarieniauju, o paskui nuolat kramsnoju: tai obuolį, tai mandariną, tai sūrio kąsnelį. Kaip atsikratyti šio įpročio? – Gintė.
Kad atsikratytum kokio nors įpročio, reikia maždaug trijų savaičių. Nuolat kramsnoti nėra geras įprotis. Pirmiausia nepirk daug maisto, nelaikyk jo atviroje vietoje. Kilus norui ką nors suvalgyti, atsigerk skysčių (pvz., šiltos arbatos), išsivalyk dantys, išeik pasivaikščioti arba imkis kokios nors veiklos. Labai svarbu tinkamu metu eiti miegoti.

Esu palyginti liekna, bet vos ką nors suvalgau, iš karto išryškėja pilvukas. Ką daryti? – Vilija.
Tai normalu, kad iškart po valgymo šiek tiek išryškėja pilvukas. Ši būsena laikina.

Labai nemėgstu valgyti košių. O girdėjau, kad jos – svarbi sveikos mitybos dalis. Kuo galėčiau jas pakeisti? – Vitalija.
Makaronais, bulvėmis, duona.

Kiek vaisių per dieną reikėtų suvalgyti? – Žydrūnė.
400 g. Tai būtų maždaug 2–3 vienetai.

Visada buvau apkūni: mano ūgis – 162 cm, o esu svėrusi ir arti 90 kg. Vieną dieną nusprendžiau, kad galiu sulieknėti. Man pavyko, tačiau labai sunku esamą svorį išlaikyti. Ką patartumėte? – Gintarė.
Neaišku, kokiu būdu lieknėjai. Dažniausia sunku išlaikyti svorį, kai griebiamasi griežtų dietų. Tik sureguliuota mityba padeda išlaikyti esamą svorį.

Mėgstu virtas bulves, bet nuolat girdžiu prieštaringų nuomonių apie jas: vieni sako, kad gerai, kiti – kad blogai. Ką jūs manote apie šį patiekalą? Ar orkaitėje (be aliejaus ir riebalų) keptos bulvės – didelė nuodėmė? – Laima.
Viskas priklauso, kaip jos paruoštos. Orkaitėje keptos arba su lupena virtos bulvės – puikus patiekalas, gausus vitamino C, kurio žiemą dažniausia mums trūksta. Taip pat bulvės – puikus skaidulų, kalio, magnio, B grupės vitaminų, folio rūgšties šaltinis.

Kiek kalorijų per dieną turi gauti 160 cm moteris? Mano darbas sėdimas, kartais pasportuoju, – Živilė.
O koks svoris? Nežinodama jo negaliu atsakyti.

Nuolat jaučiu alkį. O gal taip tik atrodo. Valgau net tada, kai nenoriu. Labai norėčiau šito įpročio atsikratyti. Kokius produktus patartumėte rinktis kaip užkandį? – Milda.
Daržoves, vaisius (1 užkandžiui – 1 vnt.), pieno produktus (stiklinę kefyro, pieno arba indelį jogurto).

Rytais geriau valgyti saldžius patiekalus, pavyzdžiui, varškės su uogiene, ar sūrius, tarkim, kiaušinienės? – Justė.
Tai priklauso nuo individualaus skonio. Tinka ir varškė su uogiene, ir kiaušinienė. Svarbu neviršyti druskos kiekio ir vartoti kuo mažiau cukraus.

Ar galiu sulieknėti tik mažiau valgydama, ar būtina ir sportuoti? Mano ūgis – 160 cm, sveriu 49 kg, – Jundrė.
Tau lieknėti nereikia, todėl į klausimą neatsakau. Tolesnis lieknėjimas skatintų mitybos nepakankamumą, o tai yra pavojinga sveikatai.

Labai mėgstu saldumynus. Kas kenksminga mažiau: saldainiai ar pyragėliai? Suprantu, kad nė vienas variantas nėra labai geras, bet vis dėlto... – Birutė.
Rinkis tokį saldumyną, kuris teiktų ir šiek tiek naudos, pvz., varškės arba obuolių pyragą. Saldainiai naudingesni tie, kuriuose daugiau šokolado.

Artėja šventės. Jau dabar bijau, kad neatsilaikysiu ir persivalgysiu. Nuolat priaugu bent du kilogramus. Ką daryti, kad taip nenutiktų? – Edita.
Pirmiausia nebadauk iki švenčių. Badavimas skatina persivalgymą. Kad ramiai sulauktum šventinės vakarienės, būtinai valgyk pusryčius, papietauk, tik šiek tiek mažiau nei neįprasta. Šventės metu gerk daug skysčių, daugiau bendrauk, judėk. Rinkis lengvus patiekalus, kuriuose būtų daugiau daržovių ir mažiau riebalinio užpilo. Valgyk lėtai, mėgaukis maistu.

Mano dešimtmetė dukra visiškai neturi apetito. Šiaip mergaitė sveika, judri, gerai mokosi, gydytojai jokių problemų neranda. Ar kaip nors turėčiau ją skatinti valgyti daugiau? – Marina.
Nereikia, jeigu svoris atitinka svorio ir ūgio proporcijas.

Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Sveikata

Saulės bučinius ir nepageidaujamus odos darinius pašalins vos kelios procedūros (2)

„Užsiimdami savigyda žmonės prikrečia neįtikėtinų dalykų: pasiskaito internete ir eksperimentuoja su savimi. Papilomas bando išnaikinti užrišdami siūlu, tepdami svogūnų sultimis, ricinos aliejumi, pigmentines dėmes balina citrinos rūgštimi, actu. Viso to rezultatas - nudeginta oda, uždegimai ir negražūs randai. Ir jeigu tai veidas, krūtinės sritis, ištaisyti pasekmes būna be galo sunku arba visai neįmanoma“, - patirtimi dalijasi „Sugiharos“ Grožio Terapijos ir Chirurgijos Klinikos gydytoja dermatovenerologė Tatjana Karmazienė.

Įpročiai, kurie tave pasendins anksčiau laiko

Nuolatinis mėgavimasis saulės voniomis ir lankymasis soliariumuose, sekinantis stresas ir nesveikas gyvenimo būdas gali akimirksniu pasendinti net keliolika metų. Bet yra ir, rodos, nekaltų kasdienių veiksmų, kurie taip pat prideda papildomų metų.

Patikimas būdas, padedantis kovoti su spuogais, randais ir strijomis (1)

Kartais juokaujama, kad iškilęs spuogas ant veido merginai gali sugadinti visą dieną. Bet tai yra tikra tiesa! Juk visos norime atrodyti gražios ir turėti švytinčią lygią odą. Deja, gamta kartais mums iškrečia nemalonių pokštų ir veidą netikėtai „papuošia“ spuogai. Tačiau galima pasidžiaugti, kad besivystančios technologijos leidžia vos keliomis procedūromis panaikinti ir aknę, ir minimaliai sumažinti bjaurius jos pėdsakus – randus. Kaip ir strijas – juk žinote, kad tai yra vienas didžiausių besilaukiančių moterų siaubas?